Gå til innhold

God start på dagen, takst? reperasjon? oppdatert 8mars


 Share

Hva skal jeg gjøre med fronten min?  

9 stemmer

  1. 1. Hva skal jeg gjøre med fronten min?

    • Org front med alpinaleppe og >96 nyrer
      3
    • M3 front med leppe og >96 nyrer
      6


Anbefalte innlegg

EDIT: avstemningen ble ikke slik den skulle, da den skulle innbefatte bl.a 97> nyrer...

Denne onsdagsmorgenen startet skikkelig bra, jeg skulle til å kjøre til skolen imorges da dette møtte meg

IMG_2295.jpg

IMG_2288.jpg

Da jeg bor i en enden av en blindvei kunne det ikke være andre enn avisbudet tenkte jeg, så lettere frustrert ble lokalavisen ringt opp. Jeg fikk etterhvert nummeret til en sjåfør som tilslutt innrømte at det var hans skyld.

Det jeg nå lurer på er hvordan man går fram med slike skader. Skal på takst en av dagene, da det iallefall ikke kommer på tale med noe halvveis løsninger. (er jo lettere også når jeg ikke betaler selv)

Det er stortsett riper i frontfangeren, men den er trykket helt opp i grillrammen, og avstanden under lykten er sikkert 1cm. Så er nok blitt skjevt et sted også, det er også en 3-4cm sprekk i fangeren. Grillrammen har fått seg en bulk og striper..

Hvordan tror dere at de utbedrer noe slikt? Plastsveiser fanger og fyller i grillrammen eller bytter ut begge deler. Jeg regner egentlig med at de bytter grillrammen, fangeren er jeg litt usikker på da sprekken ikke er så stor.

evt om noen vet ca hva slikt kan koste å reparere. :?:

Jeg lurer også på å få det gjort selv, da jeg tror dette kan bli like bra. Stoler ikke alltid på verksteder rundt om hvor tid er mer viktig enn resultat. Det kommer jo også an på taksten. Kanskje det kunne blitt M fanger... :roll:

Håper iallefall på at det går fort å reparere, da jeg er NOE utålmodig når det kommer til å ha bilen i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må du fylle ut en skademelding, sammen med motparten, å så levere denne til forsikringsselskapet, så gir de deg beskjed om å levere bilen inn til taksering. Du kan få utbetalt pengene for skaden, men da trekker de fra moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må du fylle ut en skademelding, sammen med motparten, å så levere denne til forsikringsselskapet, så gir de deg beskjed om å levere bilen inn til taksering. Du kan få utbetalt pengene for skaden, men da trekker de fra moms.

Har avtalt å møte han senere idag, så håper jeg det ordner seg. Håper det ikke tar så veldig lang tid med saksbehandling og papirarbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må du fylle ut en skademelding, sammen med motparten, å så levere denne til forsikringsselskapet, så gir de deg beskjed om å levere bilen inn til taksering. Du kan få utbetalt pengene for skaden, men da trekker de fra moms.

Nei de trekker nødvendigvis ikke i fra moms. Han har ingen skyld i dette, det er jo en annen som har kjørt i bilen hans. Hadde en lignende skade på min bil i fjor,der jeg ikke hadde skylda. Taksten var på 15 400kr. Og jeg fikk utbetalt hele beløpet fra forsikrings selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må du fylle ut en skademelding, sammen med motparten, å så levere denne til forsikringsselskapet, så gir de deg beskjed om å levere bilen inn til taksering. Du kan få utbetalt pengene for skaden, men da trekker de fra moms.

Nei de trekker nødvendigvis ikke i fra moms. Han har ingen skyld i dette, det er jo en annen som har kjørt i bilen hans. Hadde en lignende skade på min bil i fjor,der jeg ikke hadde skylda. Taksten var på 15 400kr. Og jeg fikk utbetalt hele beløpet fra forsikrings selskapet.

Stemmer dette. Er en dom fra 1985 som fastslår at dersom du velger å få utbetalt penger istedenfor å få utbedret skadene, har du krav på å få utbetalt også MVA-pengene - noe som også er rett og rimelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye bra svar, går nok helt fint å ordne selv. Men er kun aktuellt hvis taksten er en hvis sum. Gidd ikke å fikse det halvveis med sparkel og sprayboks( slik jeg trolig hadde klattet det til hvis det var min feil)hehe..

Skal prøve å få tatt en takst imorgen, så får vi se.. Kanskje jeg får sjans til å "oppgradere" litt også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Idag har jeg fått taksert skadene på bilen til 7948.49kr. Dette var for bytte av grillramme, reperasjon av støtfanger, div arbeid og lakk.

Jeg kommer til å reparere skadene selv og har da noen spørsmål ang endring av utseende.

Jeg lurer på å bytte til 97> front, men er ikke helt sikker på om jeg syntes den er finere. (blir litt uorginalt på en måte) Forslag?

Jeg kommer også til å bytte til M3 front da resten av bilen(lister, felger og div) er M3. Tviler også litt på dette, da det er litt mer vanlig enn alpina fronten.(min bror kommer kanskje til å bruke denne nå)

Hvordan er kvaliteten på de ulike frontene? har sett på org m3 hos schmiedmann og en uorg med alle lister, gitter og leppe. lagd i abs plast. disse kom på rundt det samme, bare at den prisen for den orginale var for kun fanger.

Hvordan passer de orginale tåkelysene i uorginal fanger fra schmiedmann.?

Leppen som følger med uorg fanger, er den løs?

Har også lyst på en leppe under Mfangeren da jeg syntes denne blir litt i høyeste laget foran. Vil ha en leppe under som passer fint inn, og som kan være lakkert svart f.eks slik at det ikke gjør så mye at den tar nedi av og til..(er ikke lavt nok før det tar nedi innimellom) :D

Bygger Mfront mer ned orginalt uten leppe enn org front?

Forslag til leppe? evt blir den orginale listen nede.(karbonleppen)

Andre ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...