Gå til innhold

520i,24v,91.Kan jeg ha funnet feilen på hvorfor den fjusker?


zHk
 Share

Anbefalte innlegg

Som zHk sa har vi prøvd å ta av en og en coil mens motor var igang, var kun på de to av coilene de var meget merkbart at vi tokk av coiler.

Når de to coilene som det reagerte mye på at vi fjernet klarte motoren ikke i noen form bytte opp turtall og klarte så vidt gå over tomgangs turtall. Dette klarte motoren deretter fint om man fjernet en og en coil om gang med det andre.

Ohm'et også coil kablene etter slik det ble beskrevet i verksted programmet jeg har, alle coil kablene var innenfor hva som var akseptabelt.

Kan tyde mye på at flere av coilene er mindre brukbare lenger :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det helt motsatte! At det er Bochs som har en produksjonsfeil. M50 ble levert med Bochs i prioden 1990-1991 og deretter erstattet med Bremi pga Bochs sine svakheter.

Jeg slet med å få start på bilen, men motoren fikk bensin i massevis. Mistenkte tenningen og BMW anbefalte å bytte coilene da disse hadde en svakhet. De nye jeg fikk var av typen Bremi og har ikke hatt samme problem flere ganger!

Coiler coiler coiler og atter coiler. Hvis det står Bremi på coilene så er det bare å bytte rubbel og stubb. Hvis ikke kan du teste coilene med en tenningslampe som bilbyggeriet foreslo.

De bremi coilene er det produksjonsfeil på og de fusker ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...