Gå til innhold

venstre bærekule


+coupe+
 Share

Anbefalte innlegg

hei

jeg skal bytte ei bærekule, er det mye jobb?

bmw har ikke tid før om en mnd minst, var svaret jeg fikk på telefonen.

er det noen i tromsø traktene som kan gjøre dette? helst i går liksom :D ?

jeg har også tenkt å skifte klosser og skiver framme og bak er dette noe som kan gjøres samtidig?

ta kontakt om noen kan hjelpe meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah.. bærekule ja. Ta å kjøp deg ny bærearm til begge sider (med bærekuler) + nye foringer til bærearmene. Kjekt å ta bremsene samtidig ja, husk bare å ta beggesider. Har du presse kan du lett gjøre dette på en kveld. Bærearmen sitter fast med en skru ved siden av bremsa, en skru fra staget og en skru i nærheten av motorfestet, så er den stukket inn i foringa "under pedalene". Har du ikke presse mener jeg du skal kunne få kjøpt hele greia som foringa sitter i, og den er bare festet med to skruer.

Har gjort dette selv og det er ikke så vanskelig når man har presse. Det kan være at bærearmene kan sitte godt.

Et tips er å ikke kjøpe bærekuler, det er bare mye arbeid å få de gamle ut og nye inn. Dessutn er der to per bærearm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bærearmene sitter med 1 mutter på yttersiden, under br.skiva, 1 mutter inne opp i traversen og med 2 bolter i bak kant ved foringen. Kan være et helvete å løsne den indre kula hvis man ikke har riktig verktøy.

Anbefaler at du skifter foringen også ja, helst til Powerflex ettersom disse er en drøm å montere samt bilen blir fastere i forstillingen. Forstillingskontroll må utføres etterpå hvis man monterer powerflex.

P.S anbefaler at du lar et verksted ta seg av dette med bærearmene, ettersom det kan bli et blodslit for deg hvis du ikke har løftebukk og riktig verktøy.

Det med bremsene kan hvem som helst med litt skru erfaring i blodet ta seg av. Bare husk å rengjøre/pusse skikkelig og smøre godt opp. Og ikke minst husk å tørke av fettet på skivene før du monterer :)

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å bytte til E30 bærearmer.

Bærekulene er mer holdbare og litt stivere på E30 bærearmene.

Jeg satte det på min ene E36 og den ble mye bedre.

Dette kan jeg skrive under på! Sett på E-30 bærearmer, så slipper du kuler med gummi-opplagring. Bilen blir mye fastere og styreresponsen litt bedre. Monter Powerflex foringer i bakkant, og du har ett oppsett som holder myyye lengre en det originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...