Gå til innhold

"Shine" opp sort gummi, lister etc


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker noe silikongreier som jeg kjøper på Wurth. Dette fungerer meget bra synes jeg. Får kjøpt den kun på 4L kanne.

Har prøvd mye av de produktene bensinstasjonene o.l selger også, men disse synes jeg er for fete og klebrige. DVS : de trekker til seg støv som bare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytrol varer myyyyyye lenger enn de greiene som selges for bruk på biler..

Det er en klar olje i stil med Owatrol (som brukes på treverk), men for plast og gummi. Kan være litt vrien å få jevn på helt glatte flater, men er helt overlegen i varighet på plast med porer som for eksempel støtfangere, sidelister, dekk osv.

Den påføres med svamp eller klut som ikke loer og overskytende olje tørkes av før den herder. Deretter vaskes bilen/tingen/greia på vanlig måte for å fjerne den øverste fetthinnen dersom man synes den er skjemmende (den forsvinner ved første vask uansett). Når dette er gjort riktig varer behandlingen lenge, og du har en sort finish som ser langt bedre ut enn både silikonstift, gummifornyer og Armor-All tilsammen.

Bruker du Polytrol slipper du å sverte lister etc hver gang du vasker bilen siden denne oljen trekker mye lenger inn i plasten.

Kan forresten også fint brukes på andre plast/oljebaserte produkter (plast=oljebasert), farget glassfiber (f.eks småbåter) og andre duppeditter og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ødelegger ikke lakken på noe måte altså?

Regner med du mener billakken? - Den har ikke ødelagt verken lakk eller krom på noe av det jeg har brukt den på, men siden billakk og krom er glatte overflater legger den seg som en hinne utenpå og er kjei å få av igjen når den er herdet.

Den skal fortrinnsvis benyttes på plast og gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":ukalkjtk]Hvor skaffes så dette vindundermiddelet, og til hvilken pris?

(Har fortsatt hvite poleringsrester på listene etter forrige polering...)

Ett valig tips er jo å smøre inn listene før du polerer bilen. Eller eventuelt maskere listene før du polerer. Så slipper du problemer med poleringsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ha den blandt annet i Jernia-kjeden til den nette sum av 109,- for 1/2 liter.

Jeg har pleid å kjøpe i en helt vanlig fargehandel, men siden den kannen er ganske drøy blir det såpass lenge mellom hver gang at jeg husker ikke hva butikken het nå. Jeg prøvde den oljen første gang for 10-12 år siden og har alltid hatt minst en kanne tilgjengelig siden.

Smør på tynt første gangen til du lærer oljen å kjenne. Er du i tvil om effekten noe sted bør du prøve et mindre synlig sted først.

- Også er det viktig å tørke av overflødig olje før den herder!

For ordens skyld;

Denne gjør ikke ting svart blank, men gir emnet den originale fargen tilbake. Det er altså en "fornyer" i ordets rette mening.

Ser alltid fryktelig superskummelt ut med teknisk informasjon, men her er den hvis du skulle ha noe allergier eller av annen grunn finne den interessant.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1lw02ta7]Hvor skaffes så dette vindundermiddelet, og til hvilken pris?

(Har fortsatt hvite poleringsrester på listene etter forrige polering...)

Auto Glym produkter får du kjøpt på statoil f.eks

Annbefaler Auto Glym, det er meget bra produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese dette, listene begynner å falme litt etter 3 mnd med vaskning i dette drittværet! Så var mange gode tips her!

De skal ha den blandt annet i Jernia-kjeden til den nette sum av 109,- for 1/2 liter.

Jobber selv på Jernia Hundvåg (stavanger), og vi har ikke dette i vår butikk ivertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er bra, men Meguiars er bedre. Autoglym sin bumpershine, varer ikke like lenge som Meguiars sin "Tyreshine". På flasken står det "last weeks,not days", og det stemmer. Dette stoffet fungerer utmerket på bilens lister. I tillegg lukter det jordbær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...