Gå til innhold

Ulyd fra en bmw 316i e46.Når gasspedalen er på en viss plass


Indianern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, lenge siden sist jeg har vært innom her nå igrunn.

Men har nå fått ett veldig irriterende problem med bilen min, dette er som topic sier en BMW 316i E46 -99 1.9. Problemet er en ulyd, den kommer når jeg har gasspedalen en viss plass. Jeg har nå hatt den inne på verksted flere ganger for å bytte ting som har begynt å blitt litt dårlig og mulig håpet på at det var det. Men altså lyden kommer når jeg holder gasspedalen på en viss plass, hvis jeg gir mer gass så forsvinner den hvis jeg slipper gassen litt så forsvinner den. Og virker ikke ut som den kommer på ett spesielt turtall, for hørt den på mellom 1000-3000 og sikkert over dette også. Har noen en anelse om hva dette kan være? Setter veldig stor pris på hjelp :). Hvis jeg skal få ett verksted til å finne dette ut så kommer det til å koste. Har snakket med 2 verksted, ett som heter bilsalongen og en annen som driver rep av bmw, men de kan ikke si meg hva det kan være. Men håper dere kan :) Edit: mulig man kan kalle den lyden en ulelyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hurtig svar. Har ikke så veldig greie på bil, så tror nesten du må forklare meg litt mer. Hva mener du med resonans fra eksosanlegget?

Kan forresten tilføye at denne lyde plutselig kom i høst/vinter. Og virker ikke ut som lyden er der hvis bilen har stått helt rolig over natta. Altså virker ut som lyden er vekk når jeg kjører til jobb om morgen. Men kommer etterhvert utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ulyd på min 320i E46 98. D viste seg å være syklonfilteret eller hva faan de kalte det.

Hm kanskje det er det. Noen andre som tror det kanskje kan være det? Og er det grunn til at det kommer en ulyd akkurat når man har gasspedalen en viss plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nope er nok ikke noe automat gitt. Huff lyden er så irriterende, og sette den på verkstedet og la de finne ut feil, kan fort bli dyrt. To av dere har nevnt resonans nå, kanskje jeg burde sjekke ut om det? Igjen takk for tilbakesvar, virkelig behjelpelig folk her inne altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har i den siste perioden prøvd å sjekke litt mer når denne lyden kommer. Hvis for eks bilen har stått over en hel natt, så er lyden helt vekk når jeg kjører. Da må jeg kjøre litt før den kommer. Og da forsvinner den ikke igjen, før bilen har stått lenge. Vet ikke om dette hjelper noe mer men. Er i hvertfall glad for tilbakesvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Har i den siste perioden prøvd å sjekke litt mer når denne lyden kommer. Hvis for eks bilen har stått over en hel natt, så er lyden helt vekk når jeg kjører. Da må jeg kjøre litt før den kommer. Og da forsvinner den ikke igjen, før bilen har stått lenge. Vet ikke om dette hjelper noe mer men. Er i hvertfall glad for tilbakesvar :)
Funnet ut hva dette var eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...