Gå til innhold

Ledningsnettspørsmål ved ombygging til E34 M5


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp, '88 E34 520i (med det store ledningsnettet) til '90 E34 M5.

CIMG6167.jpg

1. Denne kontakten har jeg ikke noe å plugge i på bilen min - såvidt jeg kan se på en tilsvarende bil (som også er ombygget), så kommer disse tre ledningene i den nederste gjennomføringen i hjerneboksen, fra kupéen? Altså må dette være noe original-greier. Hva er den til, og må jeg ha den tilkoblet?

2. Jeg har et problem med instrumentpanelet. Foreløpig har jeg byttet hele motorledningsnettet (sitter jo på motoren), og ledningsnettet som går i hele motorrommet, sikringsboksen og inn i kupéen, hvor det går til venstre fordør, instrumentpanelet, ABS-sensorer bak og masse kontakter. Resten er originalt. Jeg fikk da et problem nå når jeg skulle sette i instrumentpanelet. Det ser slik ut:

CIMG6185.jpg

De to kontaktene med ring rundt er OK, de kommer fra M5-delen av ledningsnettet (sikringsboksen), men jeg mangler kontakter til de to andre. Til den store har jeg en blå en:

CIMG6182.jpg

.. som satt på originalpanelet:

CIMG6183.jpg

Såvidt jeg kan se kommer disse kontaktene fra kupéledningsnettet.

Er det slik at jeg altså rett og slett MÅ bytte hele driten, eller hva pleier man å gjøre? Må modulene under baksetet også gjøres noe med?

Setter stor pris på rask hjelp her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh toomas... så ikke at du hadde skrevet inn her før nå. Litt sent nå kanskje, men er jo uansett mye pes å demontere hele dashen din for å finne utav det. Skal opp en tur nå snart, blir grinete om jeg ikke har liv i den før helga er omme..

På det øverste bildet der så er nok kontakten ubrukt mener jeg å huske.¨

Slik var det på min Org M5

Hmm.. på toomas sin er den nemlig brukt, og har fått noen hint om at den må "tjuvkobles" om man ikke bruker den. At det har noe med startsperre eller noe å gjøre. Prøvde å starte bilen på torsdag, men bensinpumpa virka rimelig død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...