Gå til innhold

Er det farlig å dra ut til sperra?


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Visst det er en m40 motor du har så ligger vell sperra på ca 6000. M40 har vell 83 kW (111 hp) @ 5500 så dra den noe lengre enn det er vell liten vits i?

Hvis du bare skal dra ut 1 gir,så er dette relevant,men du vil jo ha effekt på neste gir også,og da må man dra litt over effekt-toppen.

Vil en riktig giring bli at man er på maks moment etter girskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e36 320 sperrer på 6200, Det er da det røde begynner.

Jeg tror ikke det er så dumt å dra den til sperra, eller i såffal opp mot 5000 en gang i blandt. Merker at når jeg har kjørt økonomisk lenge og trøkker til, er den dau. Hjelper veldig å "friske" den opp med litt turtall da

8)

Men god og varm motor er jo et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 320 kommer sperra på ca 6800 vil jeg si i følge turteller.. Kan dra den nesten helt ut på det røde før sperra slår inn, selv om jeg sjeldent drar den så langt, holder jo å dra til det røde begynner, da kommer jeg litt over der det er maks moment når jeg girer :!:

Men girer alltid før 3000 når motoren ikke er varm.. Ingen unntak på det :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kammen er slitt, vil det da være vanskelig å dra bilen til sperra ?

Da skal den være ekstremt slitt i så fall.Den motoren der skal vel "fly" ut til 7000.

Det er vel ett kjent problem at kammen på desse motorene blir fort slitt og dermed ikke oppnår nok turtall til det sperra er satt til

Årsaken til dette er at hullene i oljerøret som skal smøre kammen er veldig små og med gammel olje blir de enda mer "strupt" å dermed får ikke kammen tilstrekkelig smøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...