Gå til innhold

Er det farlig å dra ut til sperra?


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Når biln blir go og varm skal motorn tåle høyt turtall men å dra det til sperra er vel mest brukt til å få ut bakenden :P

har ikke hatt no problem me motorn enda jeg i allefall, enda kick-down brukes ofte den, MEN varm motor er alfa omega, kjører ikke åver 2500-2700 før den når driftstemp, etter det øker jeg gradvis.

men jeg har jo automat igjen da, der passer jo gearboks-hjernen på at det blir gira i rett tid ;)

Har selv kjørt en E36 325iA som var chippet, den bilen imponerte meg når det gjelder girkassen. Det kunne skje at jeg synst den dro motoren litt langt før den giret, men bilen gjekk som fy den. Artig ting jeg prøvde med den bilen var å stå stillestående, sette den i Drive og stå på bremse og gass. Slipp bremsen og bilen startet som ett skudd! Eier var ikke så begeistret for det... hehe.. Men med automat, du når vel aldri turtallsperra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har en m20b25, kvassere kam, og stivere ventilfjøre, og chip har 5" turteller, og drar den to 8900 før den kutter. vil ikke tro det ernoe bra for motoren, men har funka i 2 år da:P

Lyden må bare være RÅ når du runder 7500 omd 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en m20b25, kvassere kam, og stivere ventilfjøre, og chip har 5" turteller, og drar den to 8900 før den kutter. vil ikke tro det ernoe bra for motoren, men har funka i 2 år da:P

Utrolig at du ikke har knekt noen vippe armer.Disse pleier å ta kvelden hvis man flytter sperra til 7000,og bruker sperra en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, må ha ny topp nå. da jeg låg på kutt å spinna i runding. så smalt alt. men tror ikke det er så skadelig å kjøre på kutt på en orginal bil. gjorde jeg ofte på 320`n. og ja lyden er sykt rå. har grenrør og 3" eksos. råeste lyden jeg har hørt av en sugemotor:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...