Gå til innhold

Ingen gnist eller bensin M30B35 Problem løst


E30 ex
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk et problem da jeg skulle flytte på E30 en her i går. Den starta og gikk i 1min, så ga jeg litt gass og den døde.

Bensinpumpa går ikke når jeg kinner rundt motoren, men går når jeg jumper pin 30 og 87 på bensinreleet. (klikker også i releet når tenning slås på)

Har ingen gnist ut fra coil, men strøm inn på den.

Dette er en M30B35 87mod motor i en E30.

Mistenker føleren fremme på "triggerhjulet" på veiva, kan jeg måle denne og hvordan oppfører motoren seg om denne har tatt kvelden?

Er så klart redd for at det kan være hjærnen som har sluknet, men håper å finne en annen feil.

Er der noen der ute som har erfaringer/tips å dele med meg.

Feilen var kondens i Motronic boksen, tørka, spraya med elektroclean og tørka. Starta som ei kule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe så enkelt som kontaktfeil eller irr i en kontakt til motorstyringa?

(hvis dette har stått litt/vært under bygging en stund)

Såfall annbefaler jeg å spraye litt elektrorens på boks inn i kontakter rundt omkring.

Men som du selv sier: kan være det triggerhjulet også ja.

Men har vært borti at det har vært dårlig kontakt når ting har stått lenge (grunnet irr), slik at ting har vekslet på å være dødt, så er verdt et forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mere enn 2 uker siden jeg kjørte den gjennomvarm, og da virka den bra. Har ikke brukt den mye, men en ordentlig gjennomkjøring på bane samt 45mil transportetappe hver vei til og fra gikk fint.

Allt av tenningsdeler som pluggledninger, rotor, plugger, fordelerlokk er nytt.

Selve hjærnen(boksen) blir vel ikke jordet i festeskruene i selve boksen? min er festet med 4 strips.

Vil bensinpumpen stå, samt gnist utebli ved defekt giver på triggerhjulet fremme? Og er det det hvite releet ved siden av det orange bensinpumpereleet som gir strøm(styrer) hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke de to følerene på kassa når jeg har den ene fremme på motoren. Men målte den nå og desverre så ser det ut som den er i orden, lå i hvertfall på 550 ohm. Anbefalt er vel mellom 5-600 ohm.

Ser på koblings skjemaet at det hvite releet (ved siden av det orange bensinpumpe releet) har dir forbindelse med både hjerne, coil og insprøytningsdyser. håper nå på at det kan være noe der.

Er det noen som kjenner til dette releet? Kan en kontrollere det, hva gjør det, og må man til bmw for å få tak på et nytt? (de må nok bestille det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg.

Du som har 335, hvor er slangene inn til varmeapparatet koblet fra?

det jeg mener er hvor har du tatt vannet fra liksom

Bygger 335 selv nå å lurer litt på dette.

Takker for alle svar!

Hvor holder du til forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...