Gå til innhold

Jepp, i 2020 er det slutt ;)


Aracna
 Share

Anbefalte innlegg

bilen blir nok ikke borte,men om det kommer noe rent drivstoff istedenfor bensin/diesel er det bare bra. de burde først sjekke når det er mulig å gå over til noe annet før de setter dato. så slipper vi å ta fram hesten imellomtiden.

synd for norsk økonomi som klart hviler på olje,men tiden er vel moden for noe nytt?

innen den tid nærmer tds`en min seg 30 og kan sikkert byttes ut med en som går på luft og einebær. det meste kan også resilkuleres så den trenger ikke ruste bort i hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

bilen blir nok ikke borte,men om det kommer noe rent drivstoff istedenfor bensin/diesel er det bare bra. de burde først sjekke når det er mulig å gå over til noe annet før de setter dato. så slipper vi å ta fram hesten imellomtiden.

synd for norsk økonomi som klart hviler på olje,men tiden er vel moden for noe nytt?

Think brukte jo kun to dager på å hente inn 150 nye friske millioner kroner... så noe må det være om all snakken... :wink:

http://e24.no/naeringsliv/article1685213.ece#AF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men batteri er ikke noe alternativ til bensinbil for 90% av befolkningen. dårlig rekkevidde og dyrt vedlikehold..

batteriene utgjør også en miljøtrussel hvis de ikke behandles riktig som avfall. vaktmesteren vår plukker et titalls bilbatterier ut av søppla i garasjen og leverer dem på miljøstasjonen (som ligger 200meter unna) hvert år så folk gir litt vel blaffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med BMW's Hydrogen 760? Kan ikke staten spandere en slik bil på alle som ønsker å redde planeten ?

Jeg tror at fokuset på utslipp fra bil blir helt feil når Norge tross alt er et så lite land som vi faktisk er. Når kvantiteten biler er så liten ( sammenliknet med USA. f.eks) vil vel ikke en slik lov skape presedens for resten av verden. Er det et felt norge bør satse på så er det skibsfarten. Norge er en stor båt-nasjon, og som alle vet forurenser store båter mye mer enn hva bilene gjør. Å utvilke teknologi som reduserer utslippene fra båter er da mye mer sentralt enn den trivielle mengden biler og dems utslipp. Så kan norge gå forran med ett godt eksempel og senere implementere løsningen hos andre lands fartøyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med BMW's Hydrogen 760? Kan ikke staten spandere en slik bil på alle som ønsker å redde planeten ?

Jeg tror at fokuset på utslipp fra bil blir helt feil når Norge tross alt er et så lite land som vi faktisk er. Når kvantiteten biler er så liten ( sammenliknet med USA. f.eks) vil vel ikke en slik lov skape presedens for resten av verden. Er det et felt norge bør satse på så er det skibsfarten. Norge er en stor båt-nasjon, og som alle vet forurenser store båter mye mer enn hva bilene gjør. Å utvilke teknologi som reduserer utslippene fra båter er da mye mer sentralt enn den trivielle mengden biler og dems utslipp. Så kan norge gå forran med ett godt eksempel og senere implementere løsningen hos andre lands fartøyer.

Jeg er helt enig... oljeproduksjon, flytrafikk og ikke minst skibsfarten har signifikant større betydning for miljøskadelige utslipp enn all veitransport tilsammen. En supertanker bruker over 150000 liter dieselolje i døgnet og det er noe som monner i en større skala i miljødebatten. Problemet er imidlertid at det fra politisk hold er mye lettere å gå løs på deg og meg enn rederne og oljeselskapene (les: primært staten)... spesielt hvis statens nettoproveny skal være det samme eller større. Så meget gir jeg for den lokale miljødiskusjonen i Norge... og i Danmark... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det irriterer meg at lille Norge skal være et symbol for verden :twisted:

gutta i USA tror jo vi er en elv i sverige jo! Men det er nok en realitet at det blir slutt på morro med ting og tang som forurenser om ikke så alt for lenge. blir i hvertfall veldig begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tette kan folk bli?

At man kanskje prøver å få til mer miljøvennelige biler kan jeg forstå,men forbud?

Dette kommer de vel ikke til å gjennomføre heller,siden norges biltrafikk er en eneste stor melkeku.

Må vel snart betale avgift for å slippe en fis også.Gleder meg forresten til å se hvilken annordning de skal bruke for å bestemme FISENS avgifts størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krf når stadig nye høyder.... :roll:

Vil benytte anledningen til å minne om ku-promp:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143742

:)

Grunnen til at miljøsatsing i norge ikke går veien er jo at staten tjener ultrafett på nettopp å selge "den forferdelige oljen ingen skal få lov til å bruke".

Derfor ligger sverige laangt forran norge i satsing på miljø og miljøvenlig drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he, slap av...slap helt av

Det er da helt greit å forbyde driten som forudrenser den verden vi selv skal leve i.

Noen må starte, og det vil helt sikkert spre seg som sirkler i vannet.

Når Hydrogen (om ikke så forfærdeligt lenge) kan produseres på miljø forsvarlig måte, ja da har vi alle vores løsning.

Hjemmebrænderi får en helt ny betydning :lol: og vi kjøper alle et ombygnings kit til vores deilige miljø svine biler som vi elsker så mye.

Ser ikke helt problemet :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...