Gå til innhold

Min E36 325 Cab


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Drar til Bømlo imorgen (der blir jeg degradert til e36 316 :P) så blir rolig her i påsken. Når jeg kommer hjem fra påskeferie skal jeg bygge kasse til subbene mine, gjøre ferdig bagasjerom og bilstereo, rense gulvteppe, farge opp skinninteriøret, rense og shine dette. Så skal jeg polere bilen med autoglym produkter og handle inn bl. annet m-tech matter. Får se hvor mye som blir igjen av lønninga ;) Skal også inn og programmere motoren til taket slik at det vil fungere og bytte olje på kardangen og girkasse pluss bytte impulsgiveren til speedometeret som ligger her ved siden av meg. Så da blir det litt action i April :)

Ønsker alle sammen som følger med på tråden min (har på følelsen av at det ikke er så mange :P) en god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det :) Ja fant ut at de passet godt til Bilen :) Kan vel angre meg for at jeg fikk lagt om så tidlig nå som all snøen er kommet, men får bare la den stå parkert i Garasjen i Noen dager over påske så kommer nok våren for å bli :) Kjører btw 316 her på Bømlo nå som jeg er på påskeferie så tror 325'n kommer til å gå som et helvette når jeg kommer hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil:) Hvilken symptomer har du på cab-motorene? Har aldri hørt om å måtte programere om igjen motorene. Har hørt om å resette motorene/sensorene, men ikke programmere de. Enten så virker de, eller så virker de ikke. Er der lyd av de når du trykker på knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil:) Hvilken symptomer har du på cab-motorene? Har aldri hørt om å måtte programere om igjen motorene. Har hørt om å resette motorene/sensorene, men ikke programmere de. Enten så virker de, eller så virker de ikke. Er der lyd av de når du trykker på knappen?

Er resetting av motorene/sensorene som må gjøres på min og. Håper å få gjort det denne uken. Har kommet meg hjem fra Vestlandet nå så håper bare kameraten min som jobber på Bmw blir edru så vi får ordnet det ;)

Gratulerer med bil! Eneste jeg ikke likte var kromrillene i nyrene dine, ellers en pen cab! Fin spiller og.

Stusset veldig på grillen selv og når jeg så bildene av bilen, men de ser bedre ut i virkeligheten. Men har enda ikke bestemt meg helt om jeg skal bytte de ut eller ikke. Regner med de blir byttet ut i noen med sorte riller og krom kant ;) (bytte noen?)Cd-spilleren fungerer også veldig bra. Har hatt den i snart 2 år og er veldig fornøyd med lyden :) Planene mine videre vil vel også tilfredstille din smak: m-tech leppe (henter den imorgen:)), m3 sideskjørt og m-tech bakfanger(ikke bare diffuser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det er lett, Legg taket i åpen possisjon og lukk lokket legg noe oppå for å holde det nede.

Kjør ned rutene.

Hold nede knappen for å kjøre take åpent/nede.

Slå tenningen på "R" (Vet ikke om dette er første eller andre hakket) Hold

fortsatt "takknappen" nede.

Etter ca 10 sek. skal luken over takrommet trekkes til/lukkes.

Nå kan du slippe "takknappen".

Ca 5 sek etter dette er resettingen ferdig og du kan slå av tenningen.

Dersom de er motorene dine som står i feil stille, så er det bare å løyse ut den "nødsnoren", legge ned taket, holde lokket nede, og deretter trykke ned knappen for å kjøre bak taket. Den holdes da nede til motorene ikke høres mere. Da går du baki bagasjerommet, tar bort teppet i siden på førersiden, da ser du motorene. 2 stk. Da er det bare å vippe dem i sammen med gearet. Men husk at du ikke får opp bagasjen uten at cablokket blir holdt nede. Der er en sensor som låser bagasjerommet viss det lokket ikke ligger helt nede, dette for å unngå skade på bagasjerom da de tar borti hverandre viss de åpnes samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, viss der ikke er noe lyd av motorene verken når du trykker på opp eller ned av taket, så hørtes det litt spooky ut da. Der er ikke en sikring som er gåen en plass da? Har lest at det er en vanlig feil at disse motorene slutter å virke, men har tilgode å oppleve det selv. Ønsker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, viss der ikke er noe lyd av motorene verken når du trykker på opp eller ned av taket, så hørtes det litt spooky ut da. Der er ikke en sikring som er gåen en plass da? Har lest at det er en vanlig feil at disse motorene slutter å virke, men har tilgode å oppleve det selv. Ønsker deg lykke til:)

Har ikke skjekket sikringene, men det er no fort gjort :) Nå må du ikke skremme meg ved å si slike ting for det hørtes dyrt ut :P Skal feilsøke litt etterpå og se ;) Skal det høres no lyder mens jeg holder ned knappen de første 10 sekundene? No beskjeder som skal komme på kjørekomputeren eller i instrumentpanelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Resatte taket slik du sa og fikk liv i det. Hvis jeg tar ned taket manuelt, resetter og kobler til motorene igjen så låser luka seg når jeg trykker ned på knappen. Så kan jeg trykke opp på knappen og heise opp taket og alt går smertefritt. Så når jeg skal prøve å kjøre taket ned igjen skjer det enten ingenting, eller så går luka opp og ingenting mer skjer. Taket går hverken opp eller ned. Så prøvde jeg å koble ut taket og ta det ned manuelt, så resette igjen og taket går opp som vanlig, men samme skjer når jeg skal senke det igjen :S vaieren til låsen til luka på venstre side var røket så må få i ny slik at det låser skikkelig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Resatte taket slik du sa og fikk liv i det. Hvis jeg tar ned taket manuelt, resetter og kobler til motorene igjen så låser luka seg når jeg trykker ned på knappen. Så kan jeg trykke opp på knappen og heise opp taket og alt går smertefritt. Så når jeg skal prøve å kjøre taket ned igjen skjer det enten ingenting, eller så går luka opp og ingenting mer skjer. Taket går hverken opp eller ned. Så prøvde jeg å koble ut taket og ta det ned manuelt, så resette igjen og taket går opp som vanlig, men samme skjer når jeg skal senke det igjen :S vaieren til låsen til luka på venstre side var røket så må få i ny slik at det låser skikkelig der.

for at taket i det hele tatt skal gå opp, så må du løfte det så høyt opp fremme med frontruta som du rekker opp med hånden n

år du sitter i førersetet. da går det opp:)altså etter at du har resatt det. kjør det igjen, og når du åpner det opp med låsen foran for å ta ned taket, så må du holde taket oppe for at de skal begynne å gå bakover. Det er vanlig. og når du har kjørt det frem igjen når du skal ta det på så må du ta det ned manuelt etter det har stoppet opp og så låse det med den manuelle låsen. you see???kort sagt. Løft taket opp i forkant med hånden mens du holder knappen for å kjøre taket ned nede, da vil det begynne å pakke seg sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...