Gå til innhold

Min E36 325 Cab


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting. Resatte taket slik du sa og fikk liv i det. Hvis jeg tar ned taket manuelt, resetter og kobler til motorene igjen så låser luka seg når jeg trykker ned på knappen. Så kan jeg trykke opp på knappen og heise opp taket og alt går smertefritt. Så når jeg skal prøve å kjøre taket ned igjen skjer det enten ingenting, eller så går luka opp og ingenting mer skjer. Taket går hverken opp eller ned. Så prøvde jeg å koble ut taket og ta det ned manuelt, så resette igjen og taket går opp som vanlig, men samme skjer når jeg skal senke det igjen :S vaieren til låsen til luka på venstre side var røket så må få i ny slik at det låser skikkelig der.

for at taket i det hele tatt skal gå opp, så må du løfte det så høyt opp fremme med frontruta som du rekker opp med hånden n

år du sitter i førersetet. da går det opp:)altså etter at du har resatt det. kjør det igjen, og når du åpner det opp med låsen foran for å ta ned taket, så må du holde taket oppe for at de skal begynne å gå bakover. Det er vanlig. og når du har kjørt det frem igjen når du skal ta det på så må du ta det ned manuelt etter det har stoppet opp og så låse det med den manuelle låsen. you see???kort sagt. Løft taket opp i forkant med hånden mens du holder knappen for å kjøre taket ned nede, da vil det begynne å pakke seg sammen:)

Ja den biten har jeg klar ;) Skjønte at jeg måtte trekke ned taket den siste biten når det ble kjørt opp. Det er ikke no problem ;) Problemet er det at når jeg så skal kjøre ned taket igjen så åpner jeg opp låsen foran og løfter taket opp mens jeg holdet ned knappen. Så begynner taket å gå litt nedover (bakruta løftes opp, dekselet vippes opp og taket skal begynne å gå ned). Plutselig så stopper det opp der og vil ikke gå lengre. Det vil heller ikke gå oppover :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, det hørtes merkelig ut. Der er mange sensore i takfungsjonen, vi vet jo at ikke motorene dine er gåen da, så da må det være en av sensorene. Forklar problemet til en som har god greie på cab på et bmw verksted, så kan han sikkert fortelle deg hvilken føler som er gåen, eller ute av stilling:) Lykke til. Skriv hva som var galt når du får det til slik at vi leserne blir klokere oxo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resatte motorene på nytt idag og etter å ha slitt lenge med å få ene motoren tilbake i posisjon fikk jeg endelig prøvekjørt taket og nå fungerte alt fint :) Tror det var jeg som ikke hjalp taket nok i starten igår som gjorde at duken ble for stram slik at motoren ikke klarte å dra taket ned. Det virker iallefall nå så jeg er fornøyd :)

Har også vært på Strandveien Auto og bestilt ny wire til ene lokklåsen. Den kommer på fredag så da blir det fikset også :)

Var også på huggeren idag og fikk i meg nytt tanklokk og en pæreholder til baklyset. Fant der en veldig pen mauritsius blå 323 coupe 96 modell med samme skinninteriør som meg og fikk veldig lyst på dørtrekkene til den så får se om jeg ikke drar og kjøper de. Bakluka var også rustfri og så veldig bra ut, men ifølge Bmw var det ulik delenr på cab og coupe så den passer nok ikke min bil. Synes cab lokket ser lengre ut en coupe og.

Tusen takk for all hjelp E36-M-Tech cab :D

Fjernet også kromrillene idag:

DSC00656.jpg

DSC00657.jpg

DSC00658.jpg

Fikk bort den der nesehorn looken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig :D

Ble 10x flottere uten de kromsakene ja;) koffertlokket på coupe er annerledes ja. problemet med rust i underkant på bagasjeluka er at de stopperene som står under luka er feil justert, so slenger folk igjen lokket for hardt så det kakker nedi karmen... Min har ikke fått de kakkene enda, men bare gått 104000, sommerkjørte km jeg kjøpte min i september i fjor.96mod. Godt fornøyd:) jeg har strøkent hvitt skinn, syns det er fint så lenge man klarer å holde det skikkelig. slitent hvitt skinn er det værste jeg ser, og det er mange skrekkeksempler der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har gått 197 000 km så er normalt at ting er mer slitt på min enn på din. Skal få piffet opp skinnet mitt snart så håper det gjør susen :) låsen på bakluka mi er faktisk knekt på avstiveren pluss at det er rust rundt hullet og noe stål er sprukket. så må ta ut låsen og sveise litt og styre, men tror jeg skal få det til. Har en kompis som er lakkerer så han kan lakkere opp luka til meg etterpå. Mulig vi tar og lakkerer hele rumpa da jeg har litt rust på hjulbuene bak pluss 2 stygge hakk i lakken på begge sideskjermene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat ja, slitasjen kommer vel etterhvert på min oxo ja, men det finnes et firma som driver å sprøyter skinninteriør. Ypperlig viss det er sprekker i skinnet. det blir seende helt nytt ut!!! Men har ikke peiling på hvem eller hvor.. Har bare hørt folk prate om det.:( Jeg har også fått hakk i min... rett etter jeg kjøpte den så var der ikke engang et steinsprut på den, så reiste jeg på sjøen, (jobber som maskinist på en båt), bilen sto parkert i garasjen isammens med vr6`n som fruen bruker på jobb.mens hun var på jobb så hadde katten min komt seg inn i garasjen via garasjeloftet, og hoppet ned i garasjen, i det han hoppet ned så rev han med seg fjørklemmene mine som hang på veggen.. De datt rett i panseret/høyre forskjerm.. gjett om det var surt da.. Ble en liten bulk, samt at lakken ble slått et stykke utav, heldigvis bare på størrelse med en middels flue...hehe Men vurderer sterkt å lakke opp igjen bilen pga av det.. surt det første hakket..men først skal jeg kjøpe felger og justerbart senkesett.. hva slags senkesett er det på din?? jeg har originale m-tech dempere, med apex senkefjærer nå, 60 foran og 40 bak. Men har lyst å kunne justere den..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges noe som kalles rep sett til skinninteriør som jeg har tenkt å kjøpe. En på forumet her som brukte det på sitt skinninteriør og det så ut som han fikk et veldig bra resultat så skal prøve det. kostet vel en 800kr. Iogmed at jeg kjøpte bilen senket så vet jeg ikke hva som står på den akkurat nå. jeg vet at bilen ble levert med m-tech understell originalt, men aner ikke om det er m-tech dempere som står på no. Har heller ikke merket på fjærene, men står no nummer i vognkortet mitt så kan muligens spore opp hvilke fjærer det er. Skal få bilen opp på bukk og ta en bra kikk på den så finner ut mer da. Jeg tror jeg har 60-40 senk på bilen ut ifra slik den ser ut. Er ihvertfall ganske sikker på at det er 60 foran, men mulig den er høyere enn 40 bak. Justerbart er noe jeg og har lyst på, men får se hvor mye penger jeg kan legge i bilen. Blir student til høsten og må prøve å spare litt til jeg skal flytte ut og etablere meg. Møbler og innbo er dyrt :( Fikk restskatt på toppen og lite lønn neste måned pga. jeg har jobbet en uke mindre denne måneden og så må passe meg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er original Bmw leppe montert på m3 fronten:) Fant ut til min positive overraskelse at m3 fronten min er original Bmw 8)

DSC00664.jpg

Original Bmw vare 8)

DSC00665.jpg

Skal få tatt et bedre bilde til helga når snøen forhåpentligvis er borte:

DSC00666.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent med leppa på M fangeren! :)

takk :)

Tok et bedre bilde ikveld etter jeg vasket bilen :) Har ellers byttet waier til låsen til taklokket idag og justert luka slik at den lukker perfekt :)

p1010008ps4.jpg

Synes den leppa og fjerning av krom rillene virkelig gjorde underverker for fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...