Gå til innhold

M3 Turbo.


TurboTore
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg liker det jeg ser.

Hvordan er det å ta ut motoren, får du heist den ut med girkasse, uten og demontere fronten?

Jada,kjøpte meg en motor-tilter hos Torshov bilrek. Kostet rundt 200kr mener jeg og funker veldig bra. Meget grei "investering"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tid for updates:

Ting tar tid,ting har virkelig tatt tid.. Etter å ha ventet 4mnd på stempler og råder måtte jeg vente enda 1 1/2mnd før maskinering av blokk o.l var unnagjort. Kamdrev fikk jeg i dag,etter 2mnd venting.. :?

I tillegg - da blokka var komplett fikk jeg en mistanke om at komp.forholdet ikke var helt som det skulle. Eneste mulighet for å få visshet om dette er å måle fysisk.

Måling av vendehøyde på stempel:

Deler007.jpg

Avansert utstyr for volummåling av stempeltopp og forbrenningskammer :wink: :

Deler009.jpg

Fett for å tette rundt sylinder ved måling:

Deler010.jpg

Plexiglassplate med fyllehull:

Deler011.jpg

Forbrenningsrom i stempel fylt opp:

Deler012.jpg

Samme prosedyre ble gjentatt på topplokket sammen med utregning av volum i toppakning. Endte da på 9:1 i komp noe som er 0.5:1 mer enn jeg ba om og det med en toppakning som er 0.5mm tykkere enn originalt..! :shock:

Tydelig at Wiseco har gjort en feil her,men ser ut til at det er vanskelig å få dem til å innrømme dette. Ikke videre fornøyd med dem så langt.. treg levering og attpåtil feil produkt :evil: .

Resultatet blir riktignok en motor som er piggere på bunn (og kjørbarhet er prioritert),men som man ikke kan lade så mye på. Hvor mye effekt man greier med denne kompen får man se [-o<:wink: .

Har uansett valgt å leve med dette komp.forholdet:

En fordel med så "høy" komp er nemlig at det er perfekt for Etanolbruk..! Blir sannsynligvis ikke det i første omgang da det krever montering av enda en brennstoffpumpe etc,men slettes ingen umulighet når jeg får bedre tid en gang i fremtiden :P

Porting av grenrør:

Porting005.jpg

Porting006.jpg

Bunn montert:

Pistons007.jpg

ARP-bolter montert:

Deler013.jpg

Pistons004.jpg

Oljepumpe på plass (ARP-bolter på lagerbukker og på råder):

Deler005.jpg

Aludeler:

Deler018.jpg

Datasprut,tenningsforsterker og justerbare kamdrev=$$$$$ :D :

Deler019.jpg

Venter en større forsendelse fra USA og håper denne kommer i morgen - da har jeg endelig det aller meste av det jeg trenger og kan virkelig sette i gang! \:D/

Gatebil i Juli får være målet nå!

Skal forsøke å oppdatere litt oftere i fremtiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet gjøre en å beundre arbeidet ditt. Veldig intressant lesing omkring målingene dine! Bra du er nøyaktig :D

Det kommer til å bli kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøre med høy kompresjon, så er det viktig å ta forhåndsregler imot tenningsbank.. Forbrennings kammer og stempler bør "avrundes" for å ta bort skarpe kanter, som lett blir oppvarmet og glødende f.eks..

Tror det går fint med den kompresjonen jeg.. Audi 2.2 20v turbo motorene har 9.3:1, å de kan du lade 1.7bar/400hk på uåpnet.. Det handler mye om utforming som sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...