albjorkl Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 jeg har planer om å fjerne tikkingen fra min m20b25.. å jeg lurer på om man trenger noe annet en verktøy til å fikse det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 Hva er det som tikker da? Dyser eller ventiler. Du må nok bytte ventilløftere og kamaksling for å fjerne ventiltikk, viss det ikke bare er dårlig olje som gjør det. Er det dysene som tikker så kan man tilsette noe i bensinen som reduserer dette noe, men dysene vil vel alltid tikke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albjorkl Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2007 Hva er det som tikker da? Dyser eller ventiler.Du må nok bytte ventilløftere og kamaksling for å fjerne ventiltikk, viss det ikke bare er dårlig olje som gjør det. Er det dysene som tikker så kan man tilsette noe i bensinen som reduserer dette noe, men dysene vil vel alltid tikke litt. det er ventiltikking.. tror jeg.. men hele toppen er overhalt for ca 1 år siden, noe sånt. løftere å alt er byttet. jeg kjører med 5-40 olje... hvor får man kjøpt det middelet man tilsetter i bensinen, så dysene ikke tikker? men ellers, trenger man bare verktøy for å justere ventilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 Bilrekvisitaforhandlere har dyserens og spesialverktøy for å gjøre det lettere å justere ventiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albjorkl Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2007 Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 10mm fastnøkkel,bladsøker og en umbrakonøkkel(3mm hvis jeg husker rett). Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albjorkl Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2007 10mm fastnøkkel,bladsøker og en umbrakonøkkel(3mm hvis jeg husker rett).Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også. TUSEN GJERTLIG!!!! det var akuratt en sånn beskrivelse jeg var ute etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bambusa Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 10mm fastnøkkel,bladsøker og en umbrakonøkkel(3mm hvis jeg husker rett).Og selvsagt verktøy for å ta av toppdekselet da.Mener det bare er 10mm fastnøkkel eller pipe for å ta av dette også. er vel akkurat slik du må gjøre. må stille mine ventiler også etter overhaling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 Husk ny pakning oxo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 For å sjekke om det er dyse eller ventiltikk så ruser du motoren. Når du slipper gassen da får du bensinkutt, dysene slutter å levere bensin. Tikker da på vei ned igjen på turtallet så veit du at det er ventilene. Er det stille er det dysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albjorkl Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2007 For å sjekke om det er dyse eller ventiltikk så ruser du motoren. Når du slipper gassen da får du bensinkutt, dysene slutter å levere bensin. Tikker da på vei ned igjen på turtallet så veit du at det er ventilene. Er det stille er det dysene da er det ventilene. garantert.. fordi det er akkurat sånn som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå