Gå til innhold

Tomgang og Bensin forbruk på 318is


DvX
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat gått til anskaffelse av en 92mod. 318is.

Den jager på tomgang, holder på å dø ut før den henter seg opp igjenn. Den bruker også mye mer bensin enn hva som er normalt.

Bilen er chippet og noen mener at det eg feil program i chippen som gjør dette. Noen av dere som har formeninge om hva dette kan komme av?

Mvh.

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke med chippinga, men lambda høres jo ut som en synder her. Ta en diagnose på bilen.

Lamdba er skiftet da det var problemer med dette tidligere. Det er også byttet katalysator.

Noen har ment det kan være luftmengdemåleren.

Hvor kan jeg få testet alt dette uten at det koster en formue? På det "lokale" verkstedet har de ikke så mye peiling. Har vært innom dær, det eneste de gjorde var å bytte en slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med en diagnose du. Sjekk også etter lekkasje rundt innsuget.

Så kan du be til hvem du nå tror på om at det ikk er luftmengemåleren. Den er dyr. :)

Hehe. Hva er ca pris på en sånn? Er det ikke rimelig dyrt og bytte lamdabaen også?

Skal be til gud om at det er noen lekasjer;) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Har samme feil på min IS. var på diagnose idag. men de fant ikke noe spessielt! og har byttet lamda LMM tomgangsregulator

nå står føleren på innsuget klart

Ok.

Hold meg oppdatert.

Hvordan oppfører din bil seg når den blir varm? har du merket non økning på bensinforbruket? Har time til diagnose på mandag, håper bare de finner ut hva problemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min isbil oppførte seg også slik i sommer. Men under toppaktningsbytte fant jeg ut at en slange til tomgangsregulatoren var sprukket. Etter bytte av den fungerte alt ypperlig:)

Så vil anbefale å spraye startgass på alle koblinger til vakuumslangene i motor. Har du lekasje i området du spruter vil turtallet øke.

Lykketil ;)

Startgassen vil så absolutt være den billigste diagnosetesten du kan gjøre da den oss bmw er dyr, og de fleste problemer med falskluft/LMM/lambda vil gi feilkode på den dyreste delen (LMM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min isbil oppførte seg også slik i sommer. Men under toppaktningsbytte fant jeg ut at en slange til tomgangsregulatoren var sprukket. Etter bytte av den fungerte alt ypperlig:)

Så vil anbefale å spraye startgass på alle koblinger til vakuumslangene i motor. Har du lekasje i området du spruter vil turtallet øke.

Lykketil ;)

Startgassen vil så absolutt være den billigste diagnosetesten du kan gjøre da den oss bmw er dyr, og de fleste problemer med falskluft/LMM/lambda vil gi feilkode på den dyreste delen (LMM)

Har nå teste med startgass, ingen reaksjon fra motor da jeg sprayet. Så da kan jeg se bort fra falskluft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når du kobler fra luftmengdemåleren da?

Eller kobler fra tomgangsregulatoren?

Min m40b18 hadde nøyaktig samme symptomer som din, det var gasspjeldpotmeteret. Koster 700 hos gs. Sitter på spjeldhuset. Fikk det opp på diagnose. Spurte hvor du bor fordi om du bodde i ålesundsområdet kunne du fått en diagnose av meg:) Har carsoft og kabel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...