Gå til innhold

E36 kveler seg på tomgang! :S


Hans Thomas
 Share

Anbefalte innlegg

Når bilen står på tomgang så enten kveler den seg, eller så synker turtallet ned til den NESTEN kveler seg.. Den høres ut som en traktor :P hehe.. Men så prøvde jeg å koble ut luftmengdemåleren, og ga bittelitt gass og deretter gikk den som en klokke (uten å koble den inn igjen). Dette prøvde jeg ett par ganger og prøvde deretter å kjøre hjem fra bensinstasjonen jeg var på. Når jeg kom hjem så fusket den akkurat samme som når luftemengdemåleren var koblet i! Og nå spiller det ingen rolle! Jeg finner ikke ut av hva dette kan være!

Noen idèer?? Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nappet ut luftmengemåler er det ikke så rart den fusker, da har den jo ingen referanser og gå ut fra på luft-tilførsel. Og hvis den er gåen vil den oppføre seg helt likt enten du har den koblet til eller ei. Høres veldig ut som det er en luftmengemåler som har tatt kvelden her ja :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lamda sonden finner du på eksosen din, enkleste her er en feilkode utlesning på et verksted som har ytstyr til det.

husk at en lamda kan "adoptere" feil innstillnger på blanding! selv om den er i oreden kan fu få feilkoder på den.

jobben dens er og justere blandingen,så med feil blanding vil den lure hjerna til og gå med feil blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville sett etter falskluft ved innsugsbelgen.. en koompis av meg skjedde d samme med hær om dagen.. det var en passelig stor sprekk i innsugsbelgen og en slange tror jeg og han sa hadde dotte av nedi der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...