Gå til innhold

Trenger råd på felger til E39 uten senk.


Spinner
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha meg noen sommersko til den forholdsvis nyinnkjøpte E39`en (2000 520, M52TU).

Da veistandarden er som den er der jeg bor (Norge?) og snøbrøyting var noe de gjorde i gamle dager ønsker jeg ikke å slippe den ned. Hvilke felger vil da være ok, har lurt på noen AC Type2, 8.5x18" med 235/40 men vil det se teit ut, bør jeg heller da gå for noen 17" ??

act2jp6.jpg

Anbefalinger mottas med takk, helst fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns 18" er perfekt på E39, men hvis du skal tenke litt fornuftig tror jeg nok 17" er det beste kompromisset mellom komfort, utseende og den norske veistandard. Hadde selv 17" vinter på min tidligere og det så helt fint ut. Var selvfølgelig bedre med 18", men da kreves det fort senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 17" nå, hadde 18" før.. av typen T58 ..

(se www.gsbildeler.no ) Så jo det bedre ut med 18" felgene, men det å gå ned til 17" betyr en hel del mer komfort.. merker småhumper mye mindre, og mindre veistøy generelt sett, pluss at om du skulle treffe et litt dypt kumlokk o.l. så tåler 17" felgene ganske mye mer bank før felgen tar skade av det. Et annet argument er jo at 18" felgene nesten skriker etter senkesett, noe som av en eller annen grunn ikke virker så nødvendig når du har 17".. Så det kommer jo ann på hvor mye du vil legge i det, å for all del hva slags felger du går for! ofte vanskelig å vite hva slags felger som blir bra på bilen, før en får sett bilder av felger/dekk montert på samme modell. Har forresten sett et par e39'er med samme felgen som du har på bildet oppe, og det så veldig bra ut! gjore seg best på sølvgrå bil synest jeg.. lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...