Gå til innhold

Strøken E3 3.3 Li på eBay


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Å fytti helvete så stygg den var..Den ville jeg ikke kjøpt frivillig.Og jeg syntes ikke den er fin pga. Bmw's hisorie heller.

Man har jo lov til å mene det man vil, men i et disusjonsforum er det vanskelig å oppnå forståelse for kategoriske standpunkter hvis man ikke er i stand til å fortelle hvorfor man mener som man gjør. Vi andre blir ikke spesielt mye klokere av at du kun forteller oss at en bilmodell er pen eller stygg.

Når man vurderer eldre bilmodeller er det etter min mening viktig å ta av seg de moderne brillene... man må forstå en bilmodell i relasjon til dens samtid (dette gjelder naturligvis ikke kun biler). E3 er etter min mening en fin bil fordi den skapte presidens i forhold til mange av de mest kjente designelementene BMW er kjent for i dag. Det grunnleggende er konseptet med en sportslig orientert familiesedan... betydelig mer fokusert enn tilsvarende modeller fra f.eks Mercedes-Benz (dog ikke nødvendigvis hurtigere eller med større motorer). I tillegg kjenner vi igjen de fire runde frontlyktene, Hofmeisterknick´en, en lett fremoverlent profil rundt c-stolpen/bakenden og tendensen til en "sharknose" profil som senere ble mer kjent i forhold til modeller som E23 og E24. Man ser tydelig utviklingen på bildet under... det er en klar sammenheng mellom spesielt E3, E23 og E32.

BMW´s store sedaner frem til og med E38

7_series.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En absolut strøken Baader-Meinhof Wagen... er ikke noe man ser daglig... :P

å kalle bilen strøken er jo en overdrivelse. støtfangeren bak er moden for bytte, lakken under listene er full i hakk. underkant av dørene ser frynsete ut(kan vær dårli bilde) o.l. men ok bil ja! Men iL ? syns de er for lange.. En bekjent lånte vekk sin 3,3 il. den endte sine dager i ett butikkhjørne i 150 km/h ifølge politiet sine målinger. Både butikken å bilen fikk som venta STORE skader! sjåføren knakk ryggen. men er faktisk i fin form nå! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kalle bilen strøken er jo en overdrivelse. støtfangeren bak er moden for bytte, lakken under listene er full i hakk. underkant av dørene ser frynsete ut(kan vær dårli bilde) o.l. men ok bil ja! Men iL ? syns de er for lange.. En bekjent lånte vekk sin 3,3 il. den endte sine dager i ett butikkhjørne i 150 km/h ifølge politiet sine målinger. Både butikken å bilen fikk som venta STORE skader! sjåføren knakk ryggen. men er faktisk i fin form nå! :shock:

Hvis man tar i betraktning at bilen er 31 år gammel, ikke konkret reataurert og at E3 (som alle andre gamle BMW´er) ruster mer eller mindre foran øynene på deg... er den aktuelle bilen tydeligvis i meget god stand. Jeg har observert at støtfangeren bak bør skiftes og at eksosannlegget bør skiftes, men synlig rust er det ikke (nettopp et dårlig bilde)... ergo tror jeg dette er en god mulighet hvis man liker toppversjonen av E3... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men absolut strøken skriver du uansett.. å det ER den ikke.

Hvorfor er den ikke det ?... Vi er enige om at den bakre støtfangeren bør skiftes og i tillegg har jeg observert at eksosannlegget virker modent for utskiftning, men hva ellers vet du om bilen som jeg ikke vet ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor langt definisjonen strøken kan tøyes.. i mine øyner så er en strøken bil en bil som er enten helt ny.. Eller har blitt plukket i filler for å bytte alt.. Vi vet alle hva tredve år gjør med en bil.Enten den blir brukt eller ikke. Kompisen min har en E12 75 mod. vært i familiens eie siden den var ny. siste ti åra har den stått i ei tørr luftig garasje. Sikkert de 10 verste åra i dens liv! alt var sprøtt, clutchen lak. bremser er faste. gåen dempara. osv osv. men bilen er MEGET pen utvendig ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor langt definisjonen strøken kan tøyes.. i mine øyner så er en strøken bil en bil som er enten helt ny.. Eller har blitt plukket i filler for å bytte alt.. Vi vet alle hva tredve år gjør med en bil.Enten den blir brukt eller ikke. Kompisen min har en E12 75 mod. vært i familiens eie siden den var ny. siste ti åra har den stått i ei tørr luftig garasje. Sikkert de 10 verste åra i dens liv! alt var sprøtt, clutchen lak. bremser er faste. gåen dempara. osv osv. men bilen er MEGET pen utvendig ja!

Dette blir vel mest spekulasjoner fra din side, men jeg gir deg rett i at vi selvfølgelig ikke kan vite hva som er bilens konkrete tilstand. Allikevel vil jeg påstå at det er langt og lengre enn langt mellom tilsynelatende gode eksempler når det gjelder E3, E9... og E23/E24. Jeg vet naturligvis ikke i hvor god stand den aktuelle bilen i virkeligheten er, men trolig er den i rimelig brukbar stand... spesielt med tanke på at den kun har kjørt 13237 Km... hvis det er sant da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att bilen er bra tviler jeg ikke på! bilen er vel og såpass sjelden att prisen er forsvarbar åkkesom. klart dette er spekulasjoner! Men om bilen har rulla 13237 km så vil jeg ikke utifra bildene si att den er skikkelig oppbevart i tida den har stått i dvale.. Kansje ett dødsbo som har stått i mange år?? er ikke stødig i tysk, så las ikke innlegget serlig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehehe Fredrik. Du bare elsker å diskutere, du skulle jobbet i Holmgang eller Top Gear. (positivt ment)

Men faktisk når jeg ser på bilder av den bilen, så ler jeg.Får jeg syns faktisk bare den ser så jævli komisk ut.

1. Med de nyrene, som i mine øyne ser ut som en varmeovn

2. Lyktene, ser skikkelig triste ut (som om de er klare for psykolog)

3. De sprederene, de så bare helt kasta på ut.

Men jeg er ikke noe historiker,jeg liker Bmw'er fra e-28 og oppover. Men jeg er jo bare vanlig gjennomsnitt sikkert.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehehe Fredrik. Du bare elsker å diskutere, du skulle jobbet i Holmgang eller Top Gear. (positivt ment)

Men faktisk når jeg ser på bilder av den bilen, så ler jeg.Får jeg syns faktisk bare den ser så jævli komisk ut.

1. Med de nyrene, som i mine øyne ser ut som en varmeovn

2. Lyktene, ser skikkelig triste ut (som om de er klare for psykolog)

3. De sprederene, de så bare helt kasta på ut.

Men jeg er ikke noe historiker,jeg liker Bmw'er fra e-28 og oppover. Men jeg er jo bare vanlig gjennomsnitt sikkert.

:wink:

Holmgang er etter min mening et håpløst program, men en jobb i Top Gear hadde vært mer enn interessant... Jeremy Clarkson er en stor favoritt... :D

Hvis du liker E28... må du nesten like E12 også iom. at de både teknisk og visuelt mer eller mindre er den samme bilen. E12 var nesten samtidig med E3 og designet er da heller ikke helt ulikt... :wink:

E12

00520.jpg

E3

00688.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderen kjører jo rundt i en E3 eller en E9 (Bytter alltid på de to) 1972 3.0s... Er en fantastisk bil, både å kjøre, sitte på i og betrakte... Selfølgelig, det er en gammel bil som krever en del mer vedlikehold og kjærlighet, men det er jo også grunnen til at du kjøper den.

Faderen bruker sin som en daily cruiser, selv om han nå i vinter har brukt min E34 så mye som mulig..

Når jeg skriver "fantastisk å betrakte" så ligger jeg i det at den ikke kan sammelignes med perler av vår tid, men som en design perle av sin egen tid. I min oppfatning så var E3 og E9 de to bilene som virkelig viste verden hvilken designmessig vei BMW kom til å ta videre.. Samtidig så har den en del funksjoner som var i sin primitive utviklingsfase og det er litt artig å kunne dra paralleller fra 3.0s' til min E34...

For min del, så kunne jeg tenkt meg en E3/E9 som en garage queen (17 mai, bryllup osv osv). Holdt den i mint stand og sett på at den økte i verdi, både emosjonell og prismessig...

My 2 cents...

Btw Fredrik... Vært inne på www.ferdinand-motor.no og sett Techart GT2en de har solgt til en heldig og bemidled mann fra Bergen? Et stort stykke kunst, er fint med drømmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderen kjører jo rundt i en E3 eller en E9 (Bytter alltid på de to) 1972 3.0s... Er en fantastisk bil, både å kjøre, sitte på i og betrakte... Selfølgelig, det er en gammel bil som krever en del mer vedlikehold og kjærlighet, men det er jo også grunnen til at du kjøper den.

Faderen bruker sin som en daily cruiser, selv om han nå i vinter har brukt min E34 så mye som mulig..

Når jeg skriver "fantastisk å betrakte" så ligger jeg i det at den ikke kan sammelignes med perler av vår tid, men som en design perle av sin egen tid. I min oppfatning så var E3 og E9 de to bilene som virkelig viste verden hvilken designmessig vei BMW kom til å ta videre.. Samtidig så har den en del funksjoner som var i sin primitive utviklingsfase og det er litt artig å kunne dra paralleller fra 3.0s' til min E34...

For min del, så kunne jeg tenkt meg en E3/E9 som en garage queen (17 mai, bryllup osv osv). Holdt den i mint stand og sett på at den økte i verdi, både emosjonell og prismessig...

My 2 cents...

Btw Fredrik... Vært inne på www.ferdinand-motor.no og sett Techart GT2en de har solgt til en heldig og bemidled mann fra Bergen? Et stort stykke kunst, er fint med drømmer:)

Hvis din far har en 3.0 S... har din far en E3. Hadde han hatt en E9 ville modellbetegnelsen evt. ha vært 3.0 CS... der "C" står for Coupe... noe E9 også er... :wink:

Ferdinand-motor har uten tvil mange fine biler i omløp. Jeg er nok personlig mest interessert i den 1986 Porsche 944 Turbo´en som er på vei inn. Det er en utrolig gjennomført og harmonisk modell som til de grader er undervurdert hos folk flest. Etter min mening er denne modellen trolig en av Porsches aller beste modeller gjennom tidene... vi snakker 50/50 vektfordeling, 0-100 Km/t på 6,5 sekunder, en topphastighet på 255 Km/t... og en bombesikker byggekvalitet... til relativt små penger... :P

944_Turbo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...