Gå til innhold

93 E36 320i: Ingen strøm men fullt batteri


sloppyjim
 Share

Anbefalte innlegg

Bil: 1993 BMW E36 320i Sedan

Var ute og skrudde litt på bilen i går. Skiftet diverse pærer i kombiinstrument og ifølge en DIY jeg fulgte, koblet jeg av batteriet.

Skrudde også av bakfanger som skal få seg ett strøk lakk, men det skal vel ikke ha noe å si.

Når jeg var ferdig koblet jeg på batteriet og alt fungerte som det skulle. Kjørte bilen inn i garasjen og satte på alarmen (defa).

I dag når jeg skulle på jobb var det ingen strøm. Ingenting fungerte. Tenkte at batteriet var flatt, så prøvde med en batterilader. Fikk fullt utslag på laderen, så batteriet har strøm. Rengjorde batterikontakten uten hell.

Noen som har noen kloke innspill å komme med? Har ikke så mye skru erfaring og har kun hatt bmw i knappe tre måneder.

Må nok kjøre Golf til jobb i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er strøm på batteriet. Hvis du har multimeter, sjekk kvilespenningen på batteriet. Hvis det er helt dødt inni bilen, slå litt på baksiden av tenningslåsen, se om det ikke kan hjelpe, dårlig kontakt der kan vær årsaken. Men hørres merkelig ut. En defa varmer lader jo batteriet samtidigt som den varmer varmeelementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får multimeter i morgen og skal sjekke batteriet da.

Men hvis det er batteriet som er flatt, hva er det komme av. Batteriet var ifølge selger ganske nytt og bilen har defa alarm/kupevarmer/timer og batterilader. Har ikke hatt noe problemer med det i vinter. Bilen sto kanskje rolig i 13-14 timer hvis det skal ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...