Gå til innhold

Hvordan kjører du bil?? ;)


Kjell Rune
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir holdt litt i tøylene av en overanspendt 50-åring (øvelseskjører), men får lov til å ligge 10-30 over grensa. Kjører forbi folk så fort jeg får en sjanse. Er alltid kjapp ut av lyskryss og akser så fort som mulig. Pappas Skropel Zafira 1,8 bruker ihvertfall 1,1 i gjennomsnitt. Må bremse litt ned foran svinger da det føles som om bilen kommer til å velte. Kjører litt roligere med mange i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir holdt litt i tøylene av en overanspendt 50-åring (øvelseskjører), men får lov til å ligge 10-30 over grensa. Kjører forbi folk så fort jeg får en sjanse. Er alltid kjapp ut av lyskryss og akser så fort som mulig. Pappas Skropel Zafira 1,8 bruker ihvertfall 1,1 i gjennomsnitt. Må bremse litt ned foran svinger da det føles som om bilen kommer til å velte. Kjører litt roligere med mange i bilen.

Etter denne skildringen av din kjøreatferd, undres jeg over hva som vil skje med deg og dine medtrafikkanter den dagen den overanspente 50-åringen slipper tøylene helt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hørtes ikke helt bra ut han som øvelseskjørte der ...!!

Sånne folk på veien er ikke bra. Det hjelper ikke hvor forsvarlig man kjører når sånne tullinger går løse her i landet. Kjører forbi i svinger osv. Jeg kjører aktivt selv også, men ikke uforsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på vinterføre er jeg kansje altfor forsiktig... men på vanlig føre kjører jeg som regel i 90-100 i oversiktlig god 80 sone.. ligger som regel 5-10 over de andre sonene under 80.. alt ettersom hvordan forholdene er.

men når det er sagt så kjører jeg alltid pent med folk i bilen, og tråkker vel litt på gassen når jeg kjører alene og humøret vil kjøre litt fort.. aldri galmannskjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørestilen min må vel beskrives som "effektiv" og "aktiv".

Ligger gjerne i idealspor i eget kjørefelt. Fartsgrensene, ja. Jeg har betalt fartsavgift jevnlig (hvert 2.-3. år), så regner jeg med at politiet sier fra når det er tid for å fornye avgiften. Ellers følger jeg all veimerking, skilting, bruker alltid blinklys, sjekker alltid blindsona etc.

Når motorolja har blitt varm, er det bare å kjøre opp til turtallsperra! Det er blitt endel folk fra forumet her som har fått seg en aha-opplevelse når jeg har vist dem hva bilen og motoren deres er god for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan beskrive kjørestilen min som "aktiv" når forholdene tilater det. Morro å teste litt grenser. Ligger til valig med normal kjøring 10-15km/t over fartsgrensa, men kjører rolig (som dei fleste andre her har nevnt) med passasjerer i bilen.

"Kjetil Sømme": Hva er egentlig idealspor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørestilen min må vel beskrives som "effektiv" og "aktiv".

Ligger gjerne i idealspor i eget kjørefelt. Fartsgrensene, ja. Jeg har betalt fartsavgift jevnlig (hvert 2.-3. år), så regner jeg med at politiet sier fra når det er tid for å fornye avgiften.

Det var faktisk en genial måte å se det på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger gjerne i idealspor i eget kjørefelt.

...

Ellers følger jeg all veimerking, skilting, bruker alltid blinklys, sjekker alltid blindsona etc.

Her kjenner jeg meg godt igjen. Alltid artig å finne idealsporet. Få litt rallyfølelse.

Ellers må jeg si jeg svært sjeldent kjører over fartsgrensa etter jeg mistet lappen i 4 måneder for 2 år siden. 5 over grensa på vanlige veier og 10 over på e6. Det har egentlig endret min kjørestil ganske mye. Tenker MYE mer over farten min nå!

På alle veier med fotobokser er det cruisekontrollen som gjelder.

På glatte (tomme og oversilige) kjente vinterveier er gjerne antispinn av...

Ellers kan jeg si at jeg faktisk blir beskrevet av andre som en god sjafør. :)

Til du som er ute og øvekjører: Høres ikke ut som du, og hvertfall ikke ledsageren din er helt riktig skrudd sammen... Bra forbilde...

Tror forsåvidt du kan være glad for at det kun er en 1.1 zafira du får ratte rundt.

Det lov å bruke huet selv om man er 17-18 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...