Gå til innhold

Helhvit E36 sedan - 318i [oppdatert 18.05.07]


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kommer til å bli bra ChrZZ, ikke mange hvite E36 som er styla her i landet 8) .

Blir den forholdsvis ferdig til vårmønstringa?

Er vel ikke såååå mange nei. Går vel mest i sort, tenker jeg. Ihvertfall innen E36.

Når er vårmønstringen igjen? Tror nok ikke jeg rekker det, for.. er jo disse pengene. Kom jo nu en utgift på bytting av bærekuler foran.

MEN, som Frode H. sier, så KAN det jo hende at dem fortsatt er fiks ferdig i orden, siden dem ble byttet i fjor HØST.

Noen flere som kan komme med innspill, slik at jeg kan spørre mekanikeren/verkstedet konkret hvordan de sjekket bærekulen og fant ut at den var såpass dårlig at en 4hjulskontroll ville være nytteløst.

Må isåfall ringe dem imorgen, fredag, så all hjelp innen da setter jeg stor pris på! Kan jo evt spare 2300,- på et bra svar.

------

Alle dere andre:

Takk takk for feedback! Håper jeg får alt sammen ferdig asap zulu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med verkstedet nu, og dem sa at den haddet "røket i vulkene"? (korrekt stavet?) Altså, gummiforingen hadde blitt ødelagt(?). Han sa også at dette hadde blitt oppdaget på en EU-kontroll og da vært en 2-er feil (jeg skal på eu-kontroll innen mai).

Såh... Da får jeg vel bare ha timen på mandag da.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om han hadde skikkelig verktøy tilgjengelig hen som byttet kulene for deg? Siden de er ødelagt på så kort tid tipper jeg skaden skjedde da de ble montert. Disse kulene kan man ikke bare presse i slik som de fleste andre bærekuler for da skader man lett gummiforingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg var selv med og byttet. Dvs, han gjorde jobben. Han brukte en slik en pressmaskin som dyttet kulen inn/ut, minnes jeg.

Han har hatt BMW selv før, men det betyr jo ikke at han nødvendigvis vet hvordan det gjøres på bmw..meeeen allikevel, så har han nok gjort det en del ganger i løpet av jobben sin. Kan hende at han var uheldig..?

Folkene på verkstedet sa dem kunne isåfall sende inn kulene til produsent om reklamasjon.. Da får man vel vite om det er deres feil eller monteringsfeil?

Det å sende slikt inn, koster vel ikke penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de ytre bærekulene byttet, og 4-hjulskontroll kunne bli tatt.

Bilen gikk "greit igjennom" (det gjør vel alle?) det, så nu er det godkjenning av senkesettet inn i vognkortet på tirsdag neste uke (den 3. april).

Skal legge om til sommerdekk i morgen (225/40-18 ), men legger da over til vinterdekk igjen på neste mandag før godkjenningen. Jeg har ikke planer om å leke helt og prøve å få det til å bli godkjent med dem felgene/dekkene. Av det jeg har sett av folks erfaring her inne, så er det jo en ren risikosport å prøve seg på noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville hatt den enda 1-2 cm lavere, men det ble jo MYE bedre enn før :wink:

Og hvorfor får du ikke skrevet inn felgene med det samme du er inne til godkjenning?

Så lenge de ikke subber, tar i innerskjermer e.l. så skal de godkjenne det etter hva jeg har skjønt.

Jeg har ikke TÜV-papirer på dem. Vet ikke hvor strenge dem er der på notodden.

Jeg vet heller ikke om den subber ved maksimal belastning. Dem tester vel med dette? Dessuten, så ble ikke 4hjulskontrollen tatt med 18"-felgene. Kan det hende at dem vil at det skal brukes samme felger da?

Liksom litt kjipt å kjøre dit, ha time, også måtte kjøre tomhent hjem... Moro..

Det er dessuten altfor lite gummi på to av felgene, så kan da bli 1500,- fattigere ved å komme med disse... Nye dekk er jo på vei.. Men tviler dem kommer innen neste tirsdag (03.04.2007).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg har skjønt det, trenger man ikke TÜV papirer på felger som er innenfor godkjent økning i sporbredde.

Det med hvilke felger som brukes når man tar hjulkontrollen, er jeg ikke sikker på. Kan da ikke ha noe å si det? Da måtte man jo tatt to hjulkontroller per år viss man har forskjellig dim på sommer og vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...