Gå til innhold

Helhvit E36 sedan - 318i [oppdatert 18.05.07]


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Men tror nok det med spordybde vil slå ut.. Rimelig lite (flatt visse steder) på dekkene.. :?

Såh... Slik får det nu være.. Syntes det blir litt kjipt å måtte reise to ganger pga det. Dessuten, må jeg tilbake én gang til med STÅLfelgene mine (sommerdekk/piggfrie vinter(?) på disse) fordi man da må ha sommerdekk og ikke vinterpiggdekk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ække rust vettu. Vi snakker: fin fin rosemaling à la rust O:):whistle: hehe

Men joda, har tenkt litt på å snakke med Svendsen eksos og ha to enderør på den ene siden bak.

Men men.. Time will show. Er selvsagt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de ytre bærekulene byttet, og 4-hjulskontroll kunne bli tatt.

Bilen gikk "greit igjennom" (det gjør vel alle?) det, så nu er det godkjenning av senkesettet inn i vognkortet på tirsdag neste uke (den 3. april).

Skal legge om til sommerdekk i morgen (225/40-18 ), men legger da over til vinterdekk igjen på neste mandag før godkjenningen. Jeg har ikke planer om å leke helt og prøve å få det til å bli godkjent med dem felgene/dekkene. Av det jeg har sett av folks erfaring her inne, så er det jo en ren risikosport å prøve seg på noe slikt.

Ikke noe problem me de felgene der å få det godkjent. Jeg godkjente senkesettet mitt med samme dimensjon på dekkene mine. Fikk det ført i vognkortet for syns skyld, mannen på biltilsynet sa det ikke var nødvendig.

Edit: I Ålesund målte de heller ikke høyden på bilen, å min bil er LAV! For å ikke snakke om bakdekkene som skrever mer enn en russisk prostituert.

Mannen sjekket fjærene, såg på tuv papiret i 20min (Mistenker han hadde litt leseproblemer) å så en liten kjøretur. That was it. Så var bilen godkjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Takker for infoen, RFlusund.

Da er det eneste det står på, at jeg har altfor lite gummi på dekkene. Sommerdekkene mine er nu på et lager i Lier, så håper dem kommer i morgen. Hvis dem kommer i morgen, så får jeg evt dem byttet på mandag, og kontrollen på tirsdag.

Hvis ikke, så blir det vinterdekk. Det blir nok garantert lagt merke til at jeg har noen steder null spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Takker for infoen, RFlusund.

Da er det eneste det står på, at jeg har altfor lite gummi på dekkene. Sommerdekkene mine er nu på et lager i Lier, så håper dem kommer i morgen. Hvis dem kommer i morgen, så får jeg evt dem byttet på mandag, og kontrollen på tirsdag.

Hvis ikke, så blir det vinterdekk. Det blir nok garantert lagt merke til at jeg har noen steder null spor.

Ja om dekkene er dårlig er det ikke vits å ta sjansen. De med E30 møter somregel opp med de råtneste felgene i manns minne (gode dekk selvfølgelig), så for å kjøre hjem å hive på noen brutale dekk:) Funker det 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om dekkene er dårlig er det ikke vits å ta sjansen. De med E30 møter somregel opp med de råtneste felgene i manns minne (gode dekk selvfølgelig), så for å kjøre hjem å hive på noen brutale dekk:) Funker det 8)

Ja, jeg vil jo unngå det å måtte komme tilbake, selv om jeg har ferske dekk og dem klager på størrelsen... :?

Du er altså helt sikker på at dette går? Det som er irriterende, er den varierende praksisen rundt om i landet hva gjelder store felger..

Svensson:

YEAH! Gleder meg meget meget jeg også. Blir forhåpentligvis lakkering uken etter påske, tenker jeg. Får sjå, får sjå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært vitne til 2x meget god service, folkens!

Bare hør:

1

Ringte til Tollpost Globe (som leverer ut dekk fra dekkonline.com), og lurte på når dem kunne få kjørt ut dekkene mine. Dem fikk dem ikke sendt ut idag, så dem kommer da på mandag. Jeg lurte da på om dem kunne ringe før dem kom? Joda, skulle sette opp at det skulle ringes 30min før levering. Så lurte jeg på om dem kunne komme før kl 15 pga jobb; og jada, skulle sette opp at man måtte komme før da.

Begge disse punktene er det mange firmaer som mangler av å yte i service. Jeg har vært innom omtrent de fleste store fraktfirmaene i Norge, og er pokker meg ikke alle som gidder dette. Som regel, så er det avhengig fra sjåfør til sjåfør.. :?

2

Vianor (i Kongsberg) vet å yte service! Jeg fortalte at jeg skulle på godkjenningstime på Notodden på tirsdag før kl 12, så da måtte vi få dekkene lagt om innen da. Joda, var bare å komme kl 08, så tok det en halvtime. Jeg hadde sett for meg at jeg måtte ta av sommerfelgene og ta på vinterfelgene, siden dem sikkert ikke gadd å ta av felgene på bilen min. Men OJ, dette kunne dem gjøre! Var bare å komme kl 08 på tirsdag, så blir alt fikset hos dem. Dem skulle f.eks. sette to karer på jobben for å få det gjort så fort. Helt utrolig! Omleggingen landet på ca 540,- så koster litt mer enn normalt regner jeg med, men er verdt det når jeg bare ringer idag og bestiller time så fort.

Jeg har også opplevd å komme med en defekt ventil i mitt forrige dekk. Dem tok 5min til å bytte ventilen -gratis-, selv om jeg ikke hadde kjøpt noe der. DER har du service!

Så det betyr, folkens, at jeg skal prøve å godkjenne senkesettet med sommerfelgene mine på :o

Må innrømme at jeg er litt nervøs.. Har jo lest folks skjebnesvangere erfaringer med Biltilsynet.. :?

*kryss fingrene for meg folkens* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette Christian.

Skjønte ikke helt det med at fjæra hadde vridd seg, det er jo ikke mulig hvis du har montert det riktig.

Biltilsynet var jo snille med meg, men ville ikke skrive inn felgene uten papirer. Dekka derimot var ikke noe problem. Så lenge den står med godkjent 225/45/17 i vognkort, så må det vel en virkelig hurragutt til for å klage på det i en evnt teknisk kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... skjønner ikke helt det med fjærene jeg heller.. Men men. Verkstedet tok ikke noe betalt for å snu dem korrekt (var riktignok bare én fjær).

Hehe. Ja, jeg får evt spørre om han får skrevet inn dekkene hvis han blir vrien på felgene.

Felgene mine er jo nesten så perfekt lovlige som dem vil ha det til:

- ET innenfor loven

- Rulleomkrets innenfor loven

- Samt at ET står trykket på UTSIDEN av felgene og kan med letthet leses (noen her på forumet her sier at dette bl.a. er et krav)

Anywho, *håper håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen godkjent med senkesettet gitt.

Alt gikk greit på Notodden. Hyggelige folk!

Men en ting jeg har å si om tollpost. Dvs, dem har et lokalt firma som kjører ut for dem, og personen var såpass lat i går at han ikke gadd å kjøre bilen sin tom... Skulle egentlig få dekkene igår og legge om til 18" i dag for å få det godkjent samtidig... men neida... Fikk dem idag (av en annen sjåfør), så nu er nye dekk på felgene også! :D

Sjåføren som kom med dem idag skulle si ifra til sjefen sin at det var helt på bærtur å laste bilen sin med mange pakker, og ikke rekke/gidde å kjøre ut alle før kl var 16. Jeg måtte jo bestille en omleggingstime osv osv fordi jeg ble lovet utkjøring på mandag (stod også at den var til utkjøring).

Men men.... Gjort er gjort. Vet ikke ennu om jeg gidder å godkjenne felgene på bilen. Alt er jo innenfor lovligheten.

Neste nu, blir lakkering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...