Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, den sølvfarga MB C-klassen stod og venta på meg ved bellevue nå for en halvtime siden. Kasta seg ut og lå helt oppi bakfangeren min når jeg kjørte forbi. Så når de dro forbi meg kjørte de litt fram og drev og venta så jeg kunne ta dem igjen for så å gi på igjen. Blinka på dem med fjernlysa og vinka pent jeg ;)

EDIT: Denne jævelen:

zlryk7counxdkq0jv2ki.jpg

Bellevue i Asker?

Litt random at jeg så denne tråden nå da :?

Nei, bellevue i Kristiansand. Rett vest for sentrum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte på radioen på jobben i dag at politiet har funnet sider der folk legger ut informasjon om sivil politibiler. dette vil føre til straff. osv. bare sånn at folk vet om det.

Pisspreik. UP har selv sagt følgende:

Leder i Politiets Fellesforbund, Arne Johannesen, sier at gruppen ikke utgjør et problem for politiet.

- Dette er jo ikke noe vi applauderer, men det vil være å ta for hardt i å kalle det et problem, sier han.

og

Preventiv effekt

- Dette har foregått på Facebook og andre nettsteder i lang tid, og er noe vi lever fint med, sier Humlegård.

Han tror tvert imot at dette kan ha en preventiv effekt.

- Det er mange privatpersoner som har like biler som det vi bruker. Om man skal holde utkikk etter alle slike biler, vil man få en slitsom ferd på veien. Da tror jeg heller jeg hadde valgt å kjøre sånn passe greit, sier Humlegård.

Gruppen har i dag over 2000 medlemmer, og det er til nå lagt ut 103 bilder av angivelige sivile politibiler på siden. "fra 2007"

Ifølge nordmannen som opprettet gruppen skjedde det mer eller mindre ved en tilfeldighet.

- Jeg hadde vel egentlig lite å finne på, og ble sittende og tenke. Da kom jeg på at jeg skulle lage en gruppe, hvor man kunne få et overblikk over hvordan sivile politibiler ser ut, forteller han til VG.

Den siste her gjelder en gruppe på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye sivilt i Oslo for tiden, man lærer å se dem! Har sjeldent problemer med å ikke se at den potensielle bilen er sivil før det er for sent :P Man ser bilen, det skurrer litt og ser på ulike kjennetegn og konkluderer på bare et lite øyeblikk.

I Oslo, er du litt i tvil og det er vinter, hør etter pigger mot asfalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 3 forskjellige som patruljerer spesielt på e6 mellom Jessheim og dal..

- Svart Peugeot Stasjonsvogn, nyere type

- Svart Mercedes Stasjonsvogn, nyere type

- Grå VW Passat, 4x4 og 250 hesters motor ;)

Grå VW Passat BR regga? Hadde greit sig og på tur forbi for noen helger siden, men skjønte tegninga da jeg så pisken på taket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidsvoll - Jessheim - Lillestrøm :

- Hvit Mondeo stv med svart sladrespeil på passasjersiden

- Sølvgrå Mondeo stv ser blitzerne i fanger + to bøttelykter

- Koksgrå focus stv nyere type, to små bøttelykter i front med blåskjær

- koksgrå Mercedes E klasse stv nyere type, frekkaser som bare det, for deg til og kappkjøre, ligger på sia av deg og venter på at du skal trå på og bli hissig, jævla flott..

- svart Mercedes E klasse sedan nyere type

- Mørkblå Bmw E60 5serie sedan Mpakke, ser blitzerne i frontfanger

- Svart Audi A4 B7 Stv sinnsykt vrient og se at det er sivil, dagslys ser du så vidt blitzerne i bakruta

- Beige Volvo XC 70, to bøttelykter i front

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 ved helsfyr og opp til gardemoen..

Sivil Bmw X5

Nye 5serie sort farge sedan

Mercedes W211 facelift avantgarde sort farge.

Hvit Vw passat

Sort Vw Passat

Sølvgrå MB W212 E klasse.

Nyere type Sort stasjovogn MB C klasse

Hver dag på natta mellom klokken 21 og 01 står det alltid en uniformert bil på broen til jessheim og kløfta begge retninger med parklys på.

Ofte i ukedagene står det en uniformert politimotorsykkel helt innerst i feltet ved taxifeltet ved E6 før furuset avkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 3 forskjellige som patruljerer spesielt på e6 mellom Jessheim og dal..

- Svart Peugeot Stasjonsvogn, nyere type

- Svart Mercedes Stasjonsvogn, nyere type

- Grå VW Passat, 4x4 og 250 hesters motor ;)

Grå VW Passat BR regga? Hadde greit sig og på tur forbi for noen helger siden, men skjønte tegninga da jeg så pisken på taket :)

Mener den er det ja, går rimelig greit ihvertfall :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidsvoll - Jessheim - Lillestrøm :

- koksgrå Mercedes E klasse stv nyere type, frekkaser som bare det, for deg til og kappkjøre, ligger på sia av deg og venter på at du skal trå på og bli hissig, jævla flott..

Hadde en flott episode med uniformert passat som hang seg på bak meg. Møtte den egentlig ved rundkjøring, kom i full fart. Sa til dama, se der ja. Så tenkte ikke noe over det, og la meg på crusen i fartsgrensa, siden det har vært mye kontroll rundt på den tiden. Par min seinere, når jeg ligger i skauen forsatt på crusen så kommer de etter meg i satans fart. Spiste seg opp på meg og la seg HEEEELT oppi ræva. Trodde sikket jeg hadde glemt de/så ikke at det var de siden de lå og blenda meg. Lå helt oppi ræva. Ble egentlig irritert, men viste hva de var ute etter. Trodde jeg skulle tråkke på. Nei da. Det gadd jeg faen ikke. Første rettstrekkning (ca 4 min etter de tok meg igjen i 80 sona) så ligger de forsatt og presser meg i ræva. Telte 1001 thats it. Første buss lomme, nei... Ingen blå lys, vinker ikke inn. Ikke no. Blir irritert, siden de presser meg forsatt i ræva og madammen er gravid, så jeg begyner å lurer om noen hadde bøffa snute bilen. Neste busslomme, forsatt samma greia. Blir faen så irritert og legger meg inn, i det jeg er på vei inn så kaster jævels forbi meg og flesker på det driten går. (og han stikker av i mildt sagt godt over fartsgrensa uten blålys)

På det tidspunktet så svarter det for meg i 0.1 sekund der jeg legger 530´n flatt etter de mens dama skiriker, drit i det. Så kommer jeg til Ski. Drar rett opp til follo politikamer fly forbanna. Er ikke en jævla kjeft der. (Fredag rundt 22 tiden mener jeg å huske) Kommer ut, så sniker det seg en snutebil ut. Jeg hoier på de, de drar forbi. Kaster meg i bimmern, og legger seg på hjula etter snute bilen. Signaliserer meg langlys og styrer og ordner de stopper faen ikke en gang. Fikk de til å stoppe først ved Balkan (i sentrum av Ski). Sitter to nyutdana unggutter der. ca midten av 20 år. Spør de rett ut; Er det en stjelt snutebil som går i område? Nei sier de. Åssen kjøring er det dine kolegaer holder på med??!! Faen for no oppførsel? Er det dere som har vært der???

Nei,men skulle undersøke saken mente de, OM det var en bil der.

Klart det var en bil der, jeg kom jo derfra sier jeg. Ok. Skulle notere det ned og ta det videre. Jeg tok skilt nummera på bilen dems og tidslett og sa jeg forventer å høre fra de. Så kjørte vi faktisk nesten samma vei når jeg skulle hjem. Gutta så ut som de skulle ta oppkjøring. Blinklys i alle rundkjøringer og følger pent fartsgrensen osv. hahah

Fikk så telefon fra sentralen ang detta her. Lurte på hva jeg skal gjøre med det. Nei, det er full anmeldelse og hele pakka det sier jeg. Noe prat på telefonen, så sendte en langt brev til politimesteren ved follo par dager seinere.

Ringte meg faktisk månede seinere, sa saken muligens gikk til spesialenheten. Da tok det lenger tid og vi (jeg og dama) måtte evnt på avhør. Ingen problem, alt er reint på min side. Dine kolegaer som kjører som idioter, så send saken til spesialenheten, jeg gir meg ikke osv osv

Fikk noen uker seinere bekreftelse at saken er hos spesialenheten, hakke hørt noe siden da. Men men, venter så får vi se. Ble ihvertfall grise pist, og når du nevnte det med lure faen som skal få deg til å tråkke på måtte jeg bare skrive en liten hilsen fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...