Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Eidsvoll - Jessheim - Lillestrøm :

- koksgrå Mercedes E klasse stv nyere type, frekkaser som bare det, for deg til og kappkjøre, ligger på sia av deg og venter på at du skal trå på og bli hissig, jævla flott..

Hadde en flott episode med uniformert passat som hang seg på bak meg. Møtte den egentlig ved rundkjøring, kom i full fart. Sa til dama, se der ja. Så tenkte ikke noe over det, og la meg på crusen i fartsgrensa, siden det har vært mye kontroll rundt på den tiden. Par min seinere, når jeg ligger i skauen forsatt på crusen så kommer de etter meg i satans fart. Spiste seg opp på meg og la seg HEEEELT oppi ræva. Trodde sikket jeg hadde glemt de/så ikke at det var de siden de lå og blenda meg. Lå helt oppi ræva. Ble egentlig irritert, men viste hva de var ute etter. Trodde jeg skulle tråkke på. Nei da. Det gadd jeg faen ikke. Første rettstrekkning (ca 4 min etter de tok meg igjen i 80 sona) så ligger de forsatt og presser meg i ræva. Telte 1001 thats it. Første buss lomme, nei... Ingen blå lys, vinker ikke inn. Ikke no. Blir irritert, siden de presser meg forsatt i ræva og madammen er gravid, så jeg begyner å lurer om noen hadde bøffa snute bilen. Neste busslomme, forsatt samma greia. Blir faen så irritert og legger meg inn, i det jeg er på vei inn så kaster jævels forbi meg og flesker på det driten går. (og han stikker av i mildt sagt godt over fartsgrensa uten blålys)

På det tidspunktet så svarter det for meg i 0.1 sekund der jeg legger 530´n flatt etter de mens dama skiriker, drit i det. Så kommer jeg til Ski. Drar rett opp til follo politikamer fly forbanna. Er ikke en jævla kjeft der. (Fredag rundt 22 tiden mener jeg å huske) Kommer ut, så sniker det seg en snutebil ut. Jeg hoier på de, de drar forbi. Kaster meg i bimmern, og legger seg på hjula etter snute bilen. Signaliserer meg langlys og styrer og ordner de stopper faen ikke en gang. Fikk de til å stoppe først ved Balkan (i sentrum av Ski). Sitter to nyutdana unggutter der. ca midten av 20 år. Spør de rett ut; Er det en stjelt snutebil som går i område? Nei sier de. Åssen kjøring er det dine kolegaer holder på med??!! Faen for no oppførsel? Er det dere som har vært der???

Nei,men skulle undersøke saken mente de, OM det var en bil der.

Klart det var en bil der, jeg kom jo derfra sier jeg. Ok. Skulle notere det ned og ta det videre. Jeg tok skilt nummera på bilen dems og tidslett og sa jeg forventer å høre fra de. Så kjørte vi faktisk nesten samma vei når jeg skulle hjem. Gutta så ut som de skulle ta oppkjøring. Blinklys i alle rundkjøringer og følger pent fartsgrensen osv. hahah

Fikk så telefon fra sentralen ang detta her. Lurte på hva jeg skal gjøre med det. Nei, det er full anmeldelse og hele pakka det sier jeg. Noe prat på telefonen, så sendte en langt brev til politimesteren ved follo par dager seinere.

Ringte meg faktisk månede seinere, sa saken muligens gikk til spesialenheten. Da tok det lenger tid og vi (jeg og dama) måtte evnt på avhør. Ingen problem, alt er reint på min side. Dine kolegaer som kjører som idioter, så send saken til spesialenheten, jeg gir meg ikke osv osv

Fikk noen uker seinere bekreftelse at saken er hos spesialenheten, hakke hørt noe siden da. Men men, venter så får vi se. Ble ihvertfall grise pist, og når du nevnte det med lure faen som skal få deg til å tråkke på måtte jeg bare skrive en liten hilsen fra meg :)

Drit bra.... de henlegger sikkert saken, men det betyr aboslutt ikke at det ikke blir noen reprisaler internt på kontoret. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja de kan jo henlegge saken, men da blir det ut i media isåfall... Sender alt over til vg/db/rb/oblad osv osv sov Er litt lei når nyutdana snutemennesker som har blitt misshandla av stefaren sin hele barndomen skal ta igjen på verden når de har blitt eldre og fått makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen jeg hadde en episode innover til byen i dag!!

Hadde akkurat passert Kløfta, jeg ligger i venstrefila, så fikk jeg se en politibil, og en sivil bak, passerer sivilbilen i 110km/t, plutselig kaster den uniformerte politibilen seg foran meg helt plutselig, jeg må sette foten litt på bremsepedalen og vike, etter en passering han hadde gjort, legger han seg inn igjen, jeg passerer politibilen med sivilpolitibilen klint oppi ræva, jaja tenker jeg, han slakker vel opp litt, men neida, ligger fortsatt klint oppi, så tenkte jeg for meg selv, skal jeg nå bråbremse, eller trå på litt så jeg ligger i 120km/t, men så tenkte jeg, det blir vel bare haraball, så jeg la meg inn igjen, tror du ikke stuten la seg etter meg igjen, også passerte uniformerte politibilen meg igjen, fy faen jeg blir så oppgitt, har dem virkelig så jæævlig lite og gjøre? Presse av folk kjørefeltet, og vike for dem hele forbanna tiden, tor dem eier veier og alt som er, tenkte jeg skulle notere skiltnr på sivilbilen, og politibilen, men rakk jo ikke det da jeg konsentrerte meg om og kjøre..

Min konklusjon, dem er faen ikke bedre sjøl, men klager på kjøring til folk, og at dem skal ha tre sekunders mellomrom bla bla, fy faen riktig folk som prater.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette at UP oppfordrer til kappkjøring har de jo dessverre gjort i mange år. Det beste er å lære seg bilmodellene og oppførselen deres, og aldri bli fristet til å være "første mann ut" i en evt kappkjøring.

Man vil aldri kunne sikre seg helt, men man siler unna en del patruljer hvis man er ekstra oppmerksom. Dog må det sies at jo mer erfaring i grising, jo bedre blir man. Så hvis man alltid holder fartsgrensen + moms vil man ikke skjønne noe før man blir målt for å holde 87 i 70-sonen #-o

Har man en sprek (bensin)bil som har god topphastighet, så vil jeg anbefale at man prøver å kjøre fra dem. De fleste UP-bilene/sykler tar ikke så høye hastigheter, så med riktig timing og baller kan man slippe unna. Absolutt verdt det mtp straffene i dette landet...

I dag observerte jeg en svart BMW E91 325DA to ganger på en halvtime. Denne stoppet meg i høst, så jeg kjenner denne greit. Den går (som nevnt i en annen tråd) Svinesund-Gardermoen, og jeg så den hadde stoppet to uheldige karer ved henholdsvis E6 avkjørsel Tusenfryd og Sofiemyr i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Beklager å vekke opp igjen en gammel tråd, men det er noe jeg lurer litt på. Når jeg ligger bak en bil som jeg er litt i tvil om om er sivilpoliti eller ikke, sender jeg reg nummeret til 2282. Er bilen politibil får jeg opp noe alla dette:

HB71172, VOLKSWAGEN:

UTRYKNINGSPOLITIET

LARVIK

Sist EU-godkj:10.01.2013

Neste EU-kontr:02.2015

Skyldig Årsavg:www.toll.no

Omreg.avg:7327

Det jeg da lurer på er om disse sivile politibilene være registrert på privatpersoner, eller er denne sjekken tilnærmet 100% sikker? Har sjekket noen av skiltnumrene som var oppgitt her og de var registrert på privatpersoner, derfor blir jeg litt i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange politibiler har gått via leasing, så ofte vil man vel få opp "Leaseplan Norge" eller noe lignende. Og da er man like langt, da fryktelig mange av bilene på veien er leasing/firmabiler.

Du har jo også disse "cowboyene" i sine privatbiler som leker Sheriff. Var jo en kølle i Ås/Akershus som kjørte rundt i sin private Golf 4 og prøvde å vinke inn folk. Også var det en nisse på Jessheim som jazzet opp til kappkjøring i sin gamle Opel Ascona, før han ga deg bøter etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekreftede Sivile Politibiler i Hordaland:

* Blå Ford mondeo - regnr: SU 31230 - Kjennetegn: Sedan, 2 store 1000metere i grillen, synlig toppmontert antenne over bakrute. Sotede sideruter bak

386128_266612983397730_2008022769_n.jpg

*Blå Ford Focus - st 99219 - dioder i front

*Sølv mondeo - ST 96386 - Stasjonsvogn

* Hvit mondeo - St96908 - sedan

*Sølv ford focus su 92571 - Leaset bil. har policepilot.

De 2 verstingene i bergen per dags dato:

Svart WW passat - SU54975 - kjennetegn: Kjører som oftest på Europaveier som E16, E39. Dioder montert i grill, over grøftelys og i sidespeil.

252938_169646503094379_7100778_n.jpg

Svart Mercedes stasjonsvogn - SU 95664 - Kjennetegn; Dioder i bakrute og sidespeil. ekstra antenne på taket. Fører av denne bilen kjører ganske aggressivt. Kjører som oftest på motorvei mellom åsane og lagunen, eller står ved busstopp/påkjøringer langs denne veien. Føreren av denne bilen legger seg ut bak deg etter du kjører forbi og legger seg tett opptil for å presse deg opp i fart. har selv vært vitne til dette på vei hjem fra jobb flere ganger, da han følger etter biler som kommer forbi. hvis bilen som blir forfulgt holder vanlig hastighet over en viss stund bremser den ned og kjører av på neste avkjørsel. Dette er nok den sivilbilen som har samlet inn mest til julebordet i år og i 2012.

252938_169646506427712_6282637_n.jpg

* Mørk grå/svart Ford moneo - Regnr: SU 80995 - Kjennetegn: 2 dioder nederst i grillen foran, vanskelig å se. antenne på sideruten bak ved bagasjerom. Stasjonsvogn.

374657_255609861164709_1091771353_n.jpg

*Hvit Ford Mondeo - regnr: BD43177 - Kjennetegn: 2 tusenmetere i grill, har også 2 små lykter foran som fungerer som blålys under utrykning. antenne på taket i tillegg til standardantenne.

* Grå/gråblå SAAB - regnr: SU 52258 - Kjennetegn: LED dioder i grill. relativt anonym,

385163_255610874497941_667925686_n.jpg

*Sølvgrå WW Passat - regnr: SU 68661 - Kjennetegn: Dioder montert i grøftelys og sidespeil (integrert i sidespeil). antenne over bakrute. Er som oftest i området Bergen sentrum, da den også brukes mot narkotikabekjempelse de siste 2 år.

374665_255608537831508_835316893_n.jpg

*Sølvgrå WW Passat - regnr: SU 57774 - Kjennetegn: Identisk til forrige Passat, men Sedan.

*Svart Volvo S80 - Regnr: SU 19013 (OBS!: lik bil fantes også i blå med regnr st61263, den er nå i privat eie, og dermed ikke sivil lenger.) - Kjennetegn: Sedan, Har antenne i bak ved bagasjerom.

380839_250265098365852_908700709_n.jpg

* Sivil motorsykkel - BS 5974 (OBS: ikke observert i bergen på en stund, mulig overført til annet distrikt) - Kjennetegn: Ingen synlige.

Det var då de bilene jeg vet om går i bergen pr i dag. de har også en sølvgrå mondeo sedan med regnr: ST 94443. men denne er ikke observert etter 2011 og gikk i bergen fra 2007. denne hadde da tydelige lyd i grillen osv. mener denne er solgt til privat eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mercedesen er innforjævlig irriterende.

Lå på motorveien fra Åsane mot Sotra. Cruiset forbi den i venstrefilen.

Så gasser han opp for å holde følge med meg i høyrefilen.

Så kom det en bil foran ham, så han måtte bremse. Så blinket han seg ut og lå i ræven på meg.

Jeg blinket inn i høyrefilen, så kjørte han forbi meg på venstre side og la seg inn foran meg.

Så la jeg meg ut igjen i venstrefilen etter en stund.

Kjørte en 100m forbi ham. Da bånnet han på, slang seg ut og kjørte svinfort etter meg. Hang klistret på meg og blinket noe vilt med langlysene. Så blinket jeg meg inn i høyrefilen igjen, han kjørte forbi meg og la seg inn foran igjen.

Prøvde virkelig å terge meg til å kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ls44m,

er borti tilsvarende noen ganger i året, stort sett dama som kjører (og hun kjører normalt veldig pent).

100% uakseptabel oppførsel, og viser litt hva slags holdninger som bor i landevegens cowboyer. De har ikke det grann bedre holdninger enn "kjeltringene" på vegene. Prøvde å få med meg reg nummer på den ene en gang, i det føreren skjønner hva som skjer brekker han av på ei avkjøring som tilfeldigvis var der. Og jeg er så forbanna lei, at neste gang jeg har sjanse til å få med meg reg nummer blir det anmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noe liknende selv, er noen år siden da jeg var 18 år og hadde min E39. Kjørte en sen kveld på en landeveg hvor det er 70 sone og mye kontroller pga mye råkjøring, sto en sort A4 på en sidevei som jeg umiddelbart gjenkjente som en sivil bil. Den smatt ut bak meg med parklys og tåkelys og la seg så langt oppi hekken min at jeg ikke så lysa lengre, jeg lå pent og pyntelig i 70 slik jeg gjorde hele veien før jeg traff på det. Etter ett par kilometer så kjørte jeg inn på en busslomme og de kjørte sakte forbi meg noe lange i maska begge to som satt i bilen der :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...