Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ganske vanlig. Det er mest sannsynlig pga man har lukket panseret alt får hardt. Panseret ligger jo oppå lyktene, og hvis du tar i får mye når du skal lukke panseret så sprekker lykta. Ta også legg små avfukterposer som du finner i skoesker eller elektrisk artikkler o.l på baksiden av lykta så vil duggen forsvinne etter en stund ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har fått kjølevæske lekkasje, og bestilt følgende deler

11537519733 Plugg (Original)

11421719855 Innpakking org N oljefilterhus (Original) 11157532629 (11157532629) slange isolert, M54 motor alle modeller Uter 11617533400 Ventil veivhus Isolert Kaldt klima)original

17127519247 Ventilasjonsrør Original )

11537519710 Rør (Original)

Etter et runde på verksted, har bestilt og fått delene og lurer nå på om det er veldig vanskelig å bytte disse dele selv?

Noen som har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte batteri.

noen som har skiftet batteri og ikke fått bilen programert etter batteriet?

hvor lenge varte batteriet?

evt skadet man kan få?

er det for seint og gjøre det 1 år etter?

hadde svart batteri (agm) før nå har jeg hvit bosch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte batteri.

noen som har skiftet batteri og ikke fått bilen programert etter batteriet?

hvor lenge varte batteriet?

evt skadet man kan få?

er det for seint og gjøre det 1 år etter?

hadde svart batteri (agm) før nå har jeg hvit bosch.

Kommer nok litt annpå. Selv hadde jeg nye batteriet i bilen 16mnd. Før det ble kodet. Og fungerer like fint i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn. Fylte opp ac'n i dag. Fungerer perfekt. Eneste er at jeg kan høre at det uler litt mellom 1000-1500rpm. Gir seg om jeg skrur av ac. Er det noen som vet noe om det? Hva som kan forårsake det..

Hva er dette godt for? Må jo være samme som nyere modeller som kan vippe automaten over i sport modus? https://youtu.be/ooKbKNG7ddM

Sent from the future.

Endret av Kjexx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har forsøgt meg ut i noe så enkelt som polering. ...har altid selv poleret mine biler med brugbart resultat. Men men e60 Carbon sort blir bare tull...det blir skjolder og det blir stygt. Har forsøgt et par gange nå. Nå må jeg få hjælp. Noen som kan tilbyde å gjøres en rens, samt polering og voksforsejling (eller hva dere kan anbefale for å få den pen)... pris ? (Tør ikke selv bruke maskine da jeg er redd for å ødelægge mere end godt)

Bor i bærum btw.

Sendt fra min SM-A300FU med Tapatalk

Endret av Danske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrasjon ved nedbremsing E61 07.

 

Hei,

 

Ønsker å dele en erfaring etter mye frustrasjon. Etter ferie for 2 år siden fikk jeg problemer med vibrasjon ved nedbremsing. Ettersom jeg trakk vogn tenkte jeg varme bremser, pytt med vann = skjeve bremseskiver. Byttet disse foran alt ok I 3 mnd. Så begynnte det så smått igjen, blir gradvis verre å verre. Tenkte da billig skiver. Byttet igjen til Brembo skiver, alt ok I 3 mnd igjen etterfulgt av same vibrasjons oppbygging. Snakket litt med eks. bmw mekanikkere og leste en del. byttet skiver og Caster stag begge sider. alt ok I 3 mnd igjen, deretter ..... stemmer helt likt!

 

Uten å vite helt hvordan å gå frem kjøpte jeg ALT I understell begge sider foran å begynte å rive bilen fra hverandre (desperate). Det jeg fant var en liten tikk tikk lyd når jeg roterte hjullager V.foran. Lager var fast å fint kun denne lille tikk tikk lyden. Demonterte lager å fant en liten sprekk I indre lager bane! byttet lager å omsider er bilen helt ok! dette har jeg I mine 7 år som mekanikker ikke sett før. Den lille lyden må være når kulene passerer sprekken, ikke let å legge merke til. Dette må over tid skape en vibrasjon/resonans som gradvis tar livet av bremseskiven. Det har nå gått 6 mnd uten en vibrasjon. Har en kamerat med 530 samme fenomen og utalige reklemasjoner på verksted. han fikk byttet lager, samme resultatt.

 

Håper dette kan hjelpe andre med samme frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...