Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

On 12.6.2017 at 19.09, Pesslaad skrev:

Hva koster den og har du en nettside?

Quickfix.no ;) priser står også der. 

Jeg trenger å bytte antenneforsterker for å kunne låse bilen med nøkkel. Kikka kjapt på gs og  fant den til ranspris, men fikk ikke delenummer til å stemme med koed. Tips noen? @awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
21 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Mulig jeg har spurt før, men jeg har fortsatt ikke blitt noe klokere.

Er det mulig, og evt hvor mye arbeid krever det, å ettermontere EDC (fra m5) i e61?

@Saltkjelen@awt@SweetBMW?

Det hadde vært sykt deilig. Synes e6x er litt for stiv på toppen av demping. Det er f1x mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg tror det er en tanke du kan glemme først som sist igrunn. :)

Uff da. Kan du utdype? Systemet virker for relativt enkelt, men jeg kan ikke nok om det til å si noe om omfanget av å ettermontere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2009 525 xdat som har kjørt 102'. Fikk byttet olje og reparert ventilhus på automat i fjor.

Kassa girer helt fint. De fleste girskift er smooth, men ikke fra 2 til 3. Den girer fint, men rett etter skiftet virker det som om den mister litt kraft. Lugger bittelitt, før den kommer. Ikke noe utslag i turtall. Virker bare som om bilen i et lite sekund mister litt power. Spesielt om jeg har konstant, men lite trykk på gassen. Ved mer brå akselerasjon er skiftet helt smooth. Noen ide til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kalleklovn skrev:

Har en 2009 525 xdat som har kjørt 102'. Fikk byttet olje og reparert ventilhus på automat i fjor.

Kassa girer helt fint. De fleste girskift er smooth, men ikke fra 2 til 3. Den girer fint, men rett etter skiftet virker det som om den mister litt kraft. Lugger bittelitt, før den kommer. Ikke noe utslag i turtall. Virker bare som om bilen i et lite sekund mister litt power. Spesielt om jeg har konstant, men lite trykk på gassen. Ved mer brå akselerasjon er skiftet helt smooth. Noen ide til hva dette kan være?

Jeg har nøyaktig samme symptom som deg. Det som er enda rarere er at det ikke er fast hver gang og at akkurat dette var der før og etter girkasse skift. Så jeg tror ikke det har noe med kassen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg har nøyaktig samme symptom som deg. Det som er enda rarere er at det ikke er fast hver gang og at akkurat dette var der før og etter girkasse skift. Så jeg tror ikke det har noe med kassen å gjøre.

Greit å være to;-) Mistenker motorstyringen eller den enheten som sier fra til kassa om gasspåtrykk. Tror ikke det er converter da det nok ville gitt symptomer på flere skift, samt gitt utslag i turtall. 

Likt med deg. Skjer ikke hver gang. 

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kalleklovn skrev:

Greit å være to;-) Mistenker motorstyringen eller den enheten som sier fra til kassa om gasspåtrykk. Tror ikke det er converter da det nok ville gitt symptomer på flere skift, samt gitt utslag i turtall. 

Likt med deg. Skjer ikke hver gang. 

Jeg har forøvrig ingen feilkoder heller. Mener at kasse og converter ble skiftet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg har forøvrig ingen feilkoder heller. Mener at kasse og converter ble skiftet for min del.

Null feilkoder, og det merkes av og til. Nå er jeg veldig pirkete ift gir, men det er merkbart. Tenkte i retning clutch, men det er ikke som om den er sliten. 

Hvor lenge har du hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kalleklovn skrev:

Null feilkoder, og det merkes av og til. Nå er jeg veldig pirkete ift gir, men det er merkbart. Tenkte i retning clutch, men det er ikke som om den er sliten. 

Hvor lenge har du hatt dette?

Helt siden jeg kjøpte den. Ca 3 år og 8 mnd. Merket det ikke før kjøp, men norn dager etter. 

Jeg er nok litt pirkete også, men det er merkbart. Skal inn for tuning nå snart så da får jeg se om det forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Otis skrev:

Helt siden jeg kjøpte den. Ca 3 år og 8 mnd. Merket det ikke før kjøp, men norn dager etter. 

Jeg er nok litt pirkete også, men det er merkbart. Skal inn for tuning nå snart så da får jeg se om det forsvinner. 

Gi meg et hint til hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke helt ut av klimaanlegget i bilen. Det går ikke an å få kupeen kald uten at jeg selv får iskald luft på meg. Jeg har MASK, så det er ikke så mange innstillingsmuligheter i iDriven. Hvis jeg vil ha det kaldt, stiller jeg iDriven på kald og temperaturen rundt 18 grader. Problemet er at jeg føler ikke at selve temperaturen i kupeen blir noe kaldere, selv om lufta som blåser mot meg er iskald. Forslag på innstillinger her? MASK og komfyrknottklimapanel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...