Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Peak skrev:

Ok, vil LED lysets styrke svekkes med årene eller er det type on/off? -Altså dersom den ikke leverer 100% slutter det heller å fungere? Kan nok litt for lite om LED.

on/off. Sett mange som har fått defekt stripe der, altså da hele og ikke bare en diode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Reef89 said:

on/off. Sett mange som har fått defekt stripe der, altså da hele og ikke bare en diode.

Dette går vel på hvordan diodene er koblet opp i lykta, tipper at siden det er såpass få der så er alle i serie. 3. bremselys på e61 ser man at de detter ut stykkvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Merker at bilen plutselig ikke har særlig til akselerasjon etter ca 3500 omdreininger. Den er gått nærmere 300k nå og ikke byttet DPF såvidt jeg vet (stort sett langkjørt) Har også i det siste fått varsel på "increased emissions" som har kommet og gått litt. Hva tenker dere? Tett DPF eller andre mulige årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål vedr støtdempere bak til E61, passer xdrive og ikke xdrive om hverandre? Det er forskjellig delenummer på selve demperen, men alt annet er (tilsynelatende) likt. Samme festebolter, støvkappe osv. Har sjekket både realoem og Sachs webcat.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått feil (har xdrive) og selger ønsker ikke å skaffe meg riktige dempere, kun gi meg penger tilbake. Og nå er det ikke black week/salg lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, iittala skrev:

Spørsmål vedr støtdempere bak til E61, passer xdrive og ikke xdrive om hverandre? Det er forskjellig delenummer på selve demperen, men alt annet er (tilsynelatende) likt. Samme festebolter, støvkappe osv. Har sjekket både realoem og Sachs webcat.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått feil (har xdrive) og selger ønsker ikke å skaffe meg riktige dempere, kun gi meg penger tilbake. Og nå er det ikke black week/salg lengre.

Dersom du har fått til en uten msport understell så passer xdrive og non xdrive overens rent fysisk :)

Bytta akkurat selv, ganske rett-frem jobb 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de jeg bestilte til 530xd sachs standard demper. 

Vil ikke tro at de forskjellige delenummerne har noe å si på fysiske mål, men det har nok med vekt og hardhet på bil og demper å gjøre. 

Mine ble byttet ut pga alder på 200.000km. Synes bilen er litt bedre å kjøre men generelt så er disse bilene (kombo e61 og xdrive) forferdelig harde å kjøre. Det er uten tvil den hardeste og mest ukomfortable bilen jeg har hatt. Man sitter å kvir seg når det kommer en fartshump. Det er som å kjøre med stive coilovers. Så de nye demperne gjorde ingen magisk forskjell på dette. Byttet også til nye sachs foran, der var det bedring fordi de gamle demperne var skutt, men generelt veldig stiv bil. 

Har hatt e60 uten xdrive og den var mye mykere å kjøre. 

Men det er ikke sikkert din e61 xdrive er like hard som min? Jeg skal sjekke ventil gruppen for lufta bak neste gang, virker ikke som den jobber inn og ut med lufta korrekt. Lå bak e61 i den andre bilen min og man ser tydelig at det er null ettergiv bak. Nesten som å kjøre på treklosser 

Screenshot_20201203_220345_com.android.gallery3d.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er kjørt ca 226'. Har byttet til Bilstein B6 foran og har originale Sachs fra 08 bak. Foran var de helt skutt hos meg også. Bak er demperne tette, men jeg opplever bilen som en del mykere bak enn foran, særlig i vanlige dumper. Du har fått rett demper ser jeg.

Jeg opplever egentlig ikke bilen som ukomfortabelt hard foran, men det merkes jo på krappe/korte dumper.

Har du den gamle demperen fortsatt så du kan måle avstand fra topp til bunn med demperen i hvilestilling?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kastet de gamle desverre men det er ikke mye arbeid å hive av de gamle du har på bilen for å sammenligne? 

Bilstein b6 er bra saker, jeg feighet ut og var redd bilen skulle bli enda stivere foran med bilstein kontra sachs, så gikk for sistnevnte. 

Den vil naturlig nok bli mykere bak med oem vs bilstein foran. Bilstein b6 bak også kanskje for å få rett balanse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål, trenger ny drivaksel til en E61 530xd. Produsert 07-2007.
Finner denne på realoem.com : 26207534636
Men så står det at den er : Superseded by: 26209488490 (01/24/2018 — ), Bilaterally exchangeable.

Antar jeg kan søke på begge 2? Fant ganske mange treff på 26207534636 fremfor 26209488490.
Schmiedmann skulle ha over 12.000,- så prøver å finne noen utenlands.
Så tror jeg skal være sikker på delenummer før jeg trykker bestill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den sistnevnte er en forbedret del fra 2018 så er det ganske naturlig at det vil være færre treff på det nummeret fra andre produsenter, ettersom de sannsynligvis har trykket opp sitt eget lager i sin egen kvalitet og referert til det første nummeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...