Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, fisken skrev:

Er vanskelig å kontrollere farten på nedjekkingen da jeg bruker hydraulisk garasjejekk, vet ikke om jeg tør å senke den nedpå, er redd plastinnerskjermen vil sprekke.  

Når bilen er jekket opp, tar toppen av dekk/felg borti innerskjermen.
Dette punktet skal vel i teorien bevege seg litt bort fra innerskjerm når bilen senkes, men jeg vet ikke om jeg tar sjansen. 🙂

Noen andre forslag?

Sett bilen på bukker og jekk opp på bærearmen eller på hjulet dersom noen holder på bremsen. Da simulerer du at bilen står på hjula :)

Hvis de har passet før så skal de passe nå...? Men høres ut som du drar det ekstremt med felg size... Er det ikke bedre med noe litt mindre? 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene fulgte med bilen da jeg kjøpte den, brukte disse en sommersesong uten noen problemer😀 

Tok sjansen på å senke ned med garasjejekken. Høres ikke bra ut på videoen. Dekk/felg tar fremdeles borti innerskjermen. Har gjort litt reasearch og ser ut som jeg trenger spacer fra 8-10 mm, så jeg tok sjansen.
Spørsmålet blir hvordan jeg best skal måle det nå?  
Ser ganske trangt ut allerede mot ytterskjerm.
 

ACCF9B18-6FE2-4750-8B99-1DC394DAD315.jpeg

2D4F904C-0551-4CBB-B933-B584D8E1C205.jpeg

6AA49CCF-7E1D-4E2E-8D9D-19686FA88150.jpeg

Endret av fisken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel 4,5 cm lenger inn enn original oppsettet ifølge den kalkulatoren her. Er det fra 8mm spacer man får sentrering på dem? Felgen din stikker allerede utforbi hjulbue, så med spacer blir det jo enda mer. Dette er ikke godkjent på bil men det er vel pga utseende dette da? Liten spacer så har du nok løst det :) 

Screenshot_20201027_194221_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye høydeforskjell har dere med panoramatak mellom 1. og 2. del når taket er lukket? Jeg får vann i batteribrønn, men begge dreneringene fungerer. Disse er dog laget til å ta unna max 3 liter vann per minutt (mener jeg å ha lest i TIS), så når taket mitt danner et kjempe-scoop som samler opp vann så tror jeg at rennene blir overrumplet og at det da renner over og inn i bilen. Jeg har kjørt re-initialisering av taket, men høydeforskjellen forble lik. Slik jeg tolker TIS så skal det være 0-0,5 mm mellom disse. Pakningen min blir mest til pynt og alt renner på skinna i midten som skal fange opp det lille som egentlig skulle ha kommet forbi. Et verksted har vært ute med hele dritten, så jeg lurer på om ikke de har føkka opp noe med diverse justeringer. De har hatt bilen i en uke uten å finne noe lekk, mens her greide jeg å påvise det etter en kjapp bilvask, så må nok ordne opp selv 😕

20201029_162904_resized.thumb.jpg.be981c138b656c7c82588b17ac7b7f10.jpg20201029_162833_resized.thumb.jpg.f1f3d865de8d3940255ca55712ed13d2.jpg273442377_sunroofadjust.thumb.JPG.bd416271748afd08b96ccb9da613cf12.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 19.39, E.C. skrev:

3-5 mm her tror jeg. Det ser jo allerede til å ville subbe i hjulbuen. Hvis du har tatt på nye dekk som er annerledes enn de som var på før så kan noe av årsaken være der.

Samme dekk som før.
Har funnet ut hva som vart galt, innerskjermen på høyre bakside var ikke montert skikkelig tilbake av verksted, noe som medførte at den bulte ut noe cm. Fikk ordnet dette ,og nå er alt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 18.07, E.C. skrev:

Hvor mye høydeforskjell har dere med panoramatak mellom 1. og 2. del når taket er lukket? Jeg får vann i batteribrønn, men begge dreneringene fungerer. Disse er dog laget til å ta unna max 3 liter vann per minutt (mener jeg å ha lest i TIS), så når taket mitt danner et kjempe-scoop som samler opp vann så tror jeg at rennene blir overrumplet og at det da renner over og inn i bilen. Jeg har kjørt re-initialisering av taket, men høydeforskjellen forble lik. Slik jeg tolker TIS så skal det være 0-0,5 mm mellom disse. Pakningen min blir mest til pynt og alt renner på skinna i midten som skal fange opp det lille som egentlig skulle ha kommet forbi. Et verksted har vært ute med hele dritten, så jeg lurer på om ikke de har føkka opp noe med diverse justeringer. De har hatt bilen i en uke uten å finne noe lekk, mens her greide jeg å påvise det etter en kjapp bilvask, så må nok ordne opp selv 😕

 

sikker på at det ikke kommer fra bakluke eller ventilene bak ? 

eller har du fått vann kun ved å tømme vann rett på takluka bare ? 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska bilen og man kunne se noen dråper vann over sikringsboksen, på karosseriet under det bakerste vinduet. Kan ikke komme fra bakluke eller lufte-flaps da. Jeg kjørte en reinitialisering av bakluka med våt bil, men det bør vel ikke føre til vann inn. Må vel demontere taktrekk og det som er og få noen til å spyle med slangen mens jeg sitter i bilen. 

Post gjerne bilder av deres luke og høydeforskjellene der, dere som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E60 2004 modell som skal stå parkert et par måneder. Tenkte å koble fra batteri så dette ikke blir utladet. 
Kjennes ut som bakluka er elektrisk. Stemmer dette? Vil det da være mulig å opne bakluka om den lukkes med frakoblet batteri?

Noen andre tips for å unngå utlading over tid? Har ikke mulighet til å koble til vedlikeholdslader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Wiigen skrev:

Har en E60 2004 modell som skal stå parkert et par måneder. Tenkte å koble fra batteri så dette ikke blir utladet. 
Kjennes ut som bakluka er elektrisk. Stemmer dette? Vil det da være mulig å opne bakluka om den lukkes med frakoblet batteri?

Noen andre tips for å unngå utlading over tid? Har ikke mulighet til å koble til vedlikeholdslader.

Ikke elektrisk nei, men du har jo nøkkel lås på bakluka så om strømmen er borte har ikke det noe å si.
Et tips er å lade (ikke via bil) batteriet helt opp før lagring.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Reef89 said:

Ikke elektrisk nei, men du har jo nøkkel lås på bakluka så om strømmen er borte har ikke det noe å si.
Et tips er å lade (ikke via bil) batteriet helt opp før lagring.

Fine greier. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
4 timer siden, Peak skrev:

Er det noen måte å justere styrken på de orange "øyebrynene" på en e61 lci?
Regnes disse som en del av parklysene? -Altså om jeg justere disse opp, vil ringene økes simultant?

Det er ikke mulig uten å klippe å lim vil jeg tro. Det er jo ingen pærer, men LED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...