AlXz Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Hey! Har ikke merket noe på temp. nål i bilen. Men om jeg fyller opp ekspasjonstanken (nesten full), og sjekker igjen noen dager senere, så ligger nivået nesten helt på bunn. Men det minker ikke mer enn dette, blir ikke helt tomt. Har blanding av 50% vann og 50% kjølevæske (blå) Byttet all veske i hele systemet for noen uker siden, spylte igjennom med hageslangen, helte på nytt og luftet.... men tror nok problemet har vært der før det også... Noen som har tips til hva som bør sjekkes først, eller hva det kan være..?? Varmeapparat funker, og får greit med varme inni bilen. Takk for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530trønder Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 du bør først skjekke der bilen står parkert om det drypper noe kjøle væske,gjør det de er du heldig,viss ikke kan det være att motoren bruker vaten,enten er det toppakningen eller toppen. har du kjørt den så den har kokt.da kan den bruke vaten etterpå. viss det er lekasje er det slanger eller radiator eller vannpumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Ryker det fælt? Lukter det kjølevæske ved pådrag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Jeg har samme problemet kan det være termostaten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 hvis det ikke lekker noen plass, og du ikke har vann i oljen, hadde jeg byttet vannpumpe, den drikker en del hvis den er defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530trønder Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 termostater er det heilt sikkert ikke. vannpumpa bruker ikke kjøleveske,viss den ikke lekker ut. å da blir det foktig rundt denn eller det drypper fra pumpa. enten bruker motoren kjøleveske eller så lekker denn så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet April 13, 2008 Forfatter Share Skrevet April 13, 2008 Mener jeg har sett en liten "dam" under bilen etter at den er parkert. Så var det fuktig rundt noen slanger ... Men hvor er det kjølevæske nivået skal ligge...? Har ikke noe min/maks merke på tanken min, bare sånne streker oppover. Pleier å fylle opp til den øverste, det er ikke så veldig langt fra toppen av ekspasjonstanken.. Tror ikke oljemengden har økt noe.., og mener olja ser bra ut.., men bør vel sjekke igjen.., hvordan skal den se ut..? (Snart på tide med oljebytt også... ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Mener jeg har sett en liten "dam" under bilen etter at den er parkert.Så var det fuktig rundt noen slanger ... Men hvor er det kjølevæske nivået skal ligge...? Har ikke noe min/maks merke på tanken min, bare sånne streker oppover. Pleier å fylle opp til den øverste, det er ikke så veldig langt fra toppen av ekspasjonstanken.. Tror ikke oljemengden har økt noe.., og mener olja ser bra ut.., men bør vel sjekke igjen.., hvordan skal den se ut..? (Snart på tide med oljebytt også... ) Viss du har sett ein dam under bilen er det nok fare for at det er lekkasje ein plass...bedre det enn at toppen/toppakningen har gått På min er det i allfal eit merke med "Cold" midt oppe på tanken, skal ligge omtrent på den når motoren er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet April 16, 2008 Forfatter Share Skrevet April 16, 2008 Fyllte opp til øverste streken i ekspasjonstanken nå, så kjørte jeg en tur. Tok noen små stopp for å sjekke vannmengden, den var ganske bra hele turen. Så parkerte jeg og stoppet motor, og da begynte det å dryppe væske i bunn av radiator/ekspasjonstank... Noen som har tips om hvor jeg bør kjøpe radiator? Hva pleier å følge med..? Ekspasjonstanken, sitter den fast i radiator, eller må kjøpes ved siden av?? Hva er normal pris på en ny radiator til 320..?? BTW: Dem som har Check control med vannmengdemåler.., hvor sitter denne måleren montert..??? Takker for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Er det E36 320? I tilfelle er ekspansjonstanken festa i radiatoren ja, viss du kjøper ny radiator følgjer tanken med. Kan eg tippe på at lekkasjen er akkurat i overgangen mellom tanken og radiator? Pris kan du sjekke på f.eks GS bildeler, Schmiedmann, Koed osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet April 16, 2008 Forfatter Share Skrevet April 16, 2008 Er det E36 320?I tilfelle er ekspansjonstanken festa i radiatoren ja, viss du kjøper ny radiator følgjer tanken med. Kan eg tippe på at lekkasjen er akkurat i overgangen mellom tanken og radiator? Pris kan du sjekke på f.eks GS bildeler, Schmiedmann, Koed osv... E36 320 ja. Jepp.., det drypper derfra.., akkurat mellom radiator og ekspasjonstank. Normalt sted ?? Thx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Hehe...om det er normalt veit eg ikkje, men eg hadde akkurat samme problem på min Er nok berre å skifte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Sitter en pakning som kan lekke der osv. Vanskelig å få tett. Ville sjekket pris hos Veng Norge, og du kan få bruke kontoen min så er det 25% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 jeg kjenner mange som har det sånn at kjøleveska er helt på bonn. Men de bare kjører med det. Og de har ikke noe problemer med motoren. Jeg også hadde det når jeg kjøpte min. Han jeg kjøpte den av trodde radiatoren var gående. Så bare byttet jeg kjøleveske og luftet systemet så gikk alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Jeg prøvde 2 stk. av den radiatoren du har før jeg kom til nr. 3 som er tett. 1 og 2 lakk mellom plastikk og metall. Har vært borte i flere av den typen som lekker der. Så ja, vil si det er normal plass for lekkasje. Så fort du har trykk på systemet og stopper bilen så ser du det slik du gjorde. Artig er det ikke, men er bare og kjøpe ny radiator. : ) (Eller brukt da, men da ender du kanskje opp med det samme problemet innen kort tid) Nivåføleren for vannet sitter forøvrig i bunn av ekspansjonstank. Skrudd fast med en svær plastikk mutter. Går jo en kabel inn på den, så du finner den med engang : ) Edit; Ta vare på lokket og nivåføleren fra den gamle radiatoren, samt plastikk mutteren. Lufteskruen også. Dette pleier ikke og medfølge om jeg husker rett (når du kjøper nytt såklart) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå