Gå til innhold

Noen som har erfaring med Prestmarken Bil i Røyse??


B_K___
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe bil derfra, En e60 :lol::lol:

Selgeren sa han kunne importere til meg. men jeg har aldri gjort dette før... noen som har tips om hva jeg må passe på osv....mht alt fra utstyr på bil til selve kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har holdt på i mange år så burde vel ha noe rykte på seg vil jeg tro.

Mener huske det brant i bygningen der ifjor.

De selger vel biler fra pris klasse 200 000 og oppover. De har hatt mye fine biler der. Hvordan de på service/garantier kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...
  • 5 years later...

Lenge siden det er noe i denne tråden, muligens ting har skjedd på Røyse? 

Først av alt, jeg har hørt at Prestmarken skal utvide avdelingen sin, mulig det er feil? Har googlet, men fant dette innlegget. Tenkte å høre med dere om dette stemmer? 

Jeg er egentlig ingen blogger eller forum-nerd, men liker å snakke om gode handler og hyggelig mennesker. Iallefall om det kan hjelpe andre :-D

Jeg selv søker ofte informasjon etter ting jeg ikke forstår. Bil er forsåvidt en av tingene dette gjelder :)

Jeg bosatte meg i Hønefoss for et par år siden for å begynne i ny jobb som fysioterapaut for fotballaget. Her måtte jeg ha bil siden jeg videreutdannet meg som spesialist i Oslo. Jeg fant Prestmarken Bil som et naturlig alternativ, altså eksistert lenge og virket hyggelige. Jeg hadde mange spørsmål og liker å være litt kranglete når jeg skal kjøpe dyre varer. En bil er noe jeg helst ikke vil kjøpe hvert femte / sjette år. Så viktig at dette kjøpet foregår på riktig måte.

Jeg snakket også med Per Halvor som deg: Chris A som virket å ha ekstreme kunnskaper om bilene han hadde tilgjengelig. Ofte har jeg følt meg dårlig siden jeg har et ganske nøytralt perspektiv på bil. Så mange bilforhandlere synes jeg er mer pain enn inntjening. Hos Prestmarken Bil følte jeg de var mer opptatt av å finne riktig bil for meg, enn å tjene penger og mele sin egen lommebok. Altså jeg sa på et tidspunkt at jeg kunne gå opp til 150 000,- men da med masse tilleggsutstyr etc. Men de rådet meg heller til å velge noe til under 100 000,- når behovet mitt ikke krevde mer. Jeg synes dette var et kvalitetsstempel når jeg forventet at de skulle flå meg. Det de rådet meg til var å faktisk velge en Toyota Corolla 2004- modell til 65 000,-  en bil som egentlig gikk fint til jeg byttet den inn i fjor til vrakpant :-P hehe

Som en konsekvens av deres ærlighet har jeg rådet flere venner og familiemedlemmer til å besøke Prestmarken Bil. Jeg er ikke den som liker å prakke ting på folk, men når det kommer til gode råd føler jeg at jeg ikke kan dy meg. Både tante og bestemor kjøpte hver sin bil. Igjen, dette må nok ligge i familien, men de også kjøpte beskjedne små biler, men fantastisk kvalitet og ikke noe tull med bilene. Jeg vet at bestemor er av den eldre generasjonen og vant med å ha større biler som krever mer gass og klutsj, noe som lukter bokstavelig talt svidd med nyere biler. Og hun har sine egne regler, og ser hva hun selv ønsker å se. Allikevel svært lite tull med denne Prestmarken-bilen enn tidligere bilkøp. 

Hva gjelder tante så har hun sikkert klart å gjøre sin Prestmarken bil tungkjørt, men dette skyldes bruker/kjørefeil fremfor selve bilen. Kan ikke laste en Ford Focus 99-modell å ha noen bugs, eller? :eek:

Jeg må si meg imponert over at man faktisk finner en bilforhandler som ikke skal lure deg eller tjene best provisjon. Derfor poster jeg dette innlegget! :-D

I dag kan jeg si at samme bil taklet flere heavy flyttelass tilbake til Oslo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 7.2.2016 at 2.24, rasjonellbil skrev:

Lenge siden det er noe i denne tråden, muligens ting har skjedd på Røyse? 

Først av alt, jeg har hørt at Prestmarken skal utvide avdelingen sin, mulig det er feil? Har googlet, men fant dette innlegget. Tenkte å høre med dere om dette stemmer? 

Jeg er egentlig ingen blogger eller forum-nerd, men liker å snakke om gode handler og hyggelig mennesker. Iallefall om det kan hjelpe andre :-D

Jeg selv søker ofte informasjon etter ting jeg ikke forstår. Bil er forsåvidt en av tingene dette gjelder :)

Jeg bosatte meg i Hønefoss for et par år siden for å begynne i ny jobb som fysioterapaut for fotballaget. Her måtte jeg ha bil siden jeg videreutdannet meg som spesialist i Oslo. Jeg fant Prestmarken Bil som et naturlig alternativ, altså eksistert lenge og virket hyggelige. Jeg hadde mange spørsmål og liker å være litt kranglete når jeg skal kjøpe dyre varer. En bil er noe jeg helst ikke vil kjøpe hvert femte / sjette år. Så viktig at dette kjøpet foregår på riktig måte.

Jeg snakket også med Per Halvor som deg: Chris A som virket å ha ekstreme kunnskaper om bilene han hadde tilgjengelig. Ofte har jeg følt meg dårlig siden jeg har et ganske nøytralt perspektiv på bil. Så mange bilforhandlere synes jeg er mer pain enn inntjening. Hos Prestmarken Bil følte jeg de var mer opptatt av å finne riktig bil for meg, enn å tjene penger og mele sin egen lommebok. Altså jeg sa på et tidspunkt at jeg kunne gå opp til 150 000,- men da med masse tilleggsutstyr etc. Men de rådet meg heller til å velge noe til under 100 000,- når behovet mitt ikke krevde mer. Jeg synes dette var et kvalitetsstempel når jeg forventet at de skulle flå meg. Det de rådet meg til var å faktisk velge en Toyota Corolla 2004- modell til 65 000,-  en bil som egentlig gikk fint til jeg byttet den inn i fjor til vrakpant :-P hehe

Som en konsekvens av deres ærlighet har jeg rådet flere venner og familiemedlemmer til å besøke Prestmarken Bil. Jeg er ikke den som liker å prakke ting på folk, men når det kommer til gode råd føler jeg at jeg ikke kan dy meg. Både tante og bestemor kjøpte hver sin bil. Igjen, dette må nok ligge i familien, men de også kjøpte beskjedne små biler, men fantastisk kvalitet og ikke noe tull med bilene. Jeg vet at bestemor er av den eldre generasjonen og vant med å ha større biler som krever mer gass og klutsj, noe som lukter bokstavelig talt svidd med nyere biler. Og hun har sine egne regler, og ser hva hun selv ønsker å se. Allikevel svært lite tull med denne Prestmarken-bilen enn tidligere bilkøp. 

Hva gjelder tante så har hun sikkert klart å gjøre sin Prestmarken bil tungkjørt, men dette skyldes bruker/kjørefeil fremfor selve bilen. Kan ikke laste en Ford Focus 99-modell å ha noen bugs, eller? :eek:

Jeg må si meg imponert over at man faktisk finner en bilforhandler som ikke skal lure deg eller tjene best provisjon. Derfor poster jeg dette innlegget! :-D

I dag kan jeg si at samme bil taklet flere heavy flyttelass tilbake til Oslo! :)

Prestmarken Bil skal nok ikke starte en ny avdeling, men det hadde kanskje ikke gjort noe? Jeg også har god erfaring med Prestmarken Bil, men da på de litt mer originale bilene som man ikke finner overalt. Ønsker man en bil som man normaltsett ikke finner overalt, kan Prestmarken være til stor hjelp når de faktisk jager land og strand. Her tror jeg de selv har en genuin interesse for bil. 

Når jeg spurte etter Aston Marting og Porsche kom daglig leder som gikk tilfeldgivis forbi, ivrig inn og sa at de har kikket på Aston Martin- serien, men at syntes BMW virket bedre på den tiden. Følte meg nesten VIP hvor både eier og daglig leder ivrig snakket om biler og de utrolige egenskapene.

Jeg tror dette er stedet for bil-neder! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker slike som tilsynelatende registrerer seg kun for å fortelle solskinnshistorien omkring bilkjøpet sitt. Gjør de dette på mange forum tro...?

Det faller seg kanskje naturlig å atpåtil nevne forhandlerens navn i alle mulige settinger hvor man kan presse inn forhandlerens navn for å skape blest om forhandlerens navn, forhandlerens innstilling og forhandlerens unike måte å tilnærme seg kunder på. 

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

P.-marken: Jeg har kjøpt 2 biler, ikke BMW, her og vær forsiktig! Garantier og eventuelt problemer med biler etter kjøp kan bli meget vanskelig. Har kostet meg flere hundre tusen. Viss mulig kjøp hos merkeforhandler eller en forhandler med gode referanser på å håndtere vanskelige saker. 

Jeg er vanlig privatperson uten spesiel kompetanse på bil og har ikke noen som helst tilknytning til noen forhandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

HOLD DERE UNNA PRESTMARKEN BIL  !!

Kjøpte en bil hos Prestmarken bil, det skulle jeg aldri ha gjort. For det første varte garantien til jeg kom hjem, ca 80 mil. Fikk endel feil på bilen kort tid etter, men fikk til svar at de dekker feilsøk men ikke noe mer!! Hva er det for noe, de dekker for å finne feilen, men ikke utbedre den??? Fikk en takst på innbyttebilen min,  de måtte ha 18.000kr for å utbedre feilene. Men jeg måtte betale nesten 70.000kr. Feilene på bilen jeg kjøpte av dem måtte jeg også dekke selv, ca 60.000kr. Samt at de kompletterte ikke

serviceheftet på bilen så når jeg solgte den måtte jeg selge den 30.000kr under tilsvarende bil. Har sendt 20 mailer, ikke fått svar. Ringt sikkert 100 ganger, "de er opptatt", "sitter med kunde" ,"syk", "ute å reiser", Jeg har kjøpt biler over hele landet og Prestmarken bil er uten tvil de mest håpløse, useriøse, kverulante, elendige selgere jeg har møtt. Kundebehandling og rettferdighet er ikke deres fokus, men de skal få betale. Jeg tar advokat, Forbrukerrådet, Tv2 hjelper deg. Kommer ikke til å gi meg før de har betalt på en eller annen måte!!!!

Å behandle seriøse kunder på denne måten, vi gjorde alt rett. Vi ønsket bare å komme i kontakt med dem, løse dette på en rettferdig måte, Fikk omsider kontakt med sjefen sjøl. Vi snakket over 1 time i tlf, han var enig, jeg skulle bare sende kvitteringer og dokumentasjon så skulle han komme tilbake til meg dagen etter. Jeg sendte alt samme dag, men hørte aldri fra SJEFEN!! De avfeiet alt glatt, svarte ikke på noe. 

Post dette videre på alle forum som skrekk å advarsel!!!

Endret av Misfornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Jeg kan og anbefale Prestmarken på det varmeste. Har kjøpt kun én bil der i fra, men jeg fikk meget proff oppfølging på alle mine spørsmål rundt bilen, selger hjalp til med å hente inn papirer på ombygging som var utført på bilen og all dokumentasjon jeg ba om før jeg bestemte meg. Det ble og ordnet opp i noen mangler i ettertid av handelen, som at sommerdekk var slitt på innsiden, ny nøkkel siden den ene ikke lot seg bruke og de tok regningen på å sjekke ut en feilmelding som dukket opp, luftmengdemåler som var problemet ble dekket uten så mye som et spørsmål fra deres side. Så jeg handler gjerne flere biler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...