Gå til innhold

automatisk høydejustering av lykter e39


-Vegard-
 Share

Anbefalte innlegg

Automatisk justering er vel kun hvis du har xenon lys. På vanlige lys så skal det sitte en "rullebryter" i dashen.

Å justere lysene i ditt tilfelle må du vel i såfall gjøre ved å justere de fysisk.

Står lite om bil og hva slags lys du har , og da blir det litt gjetting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatisk justering er vel kun hvis du har xenon lys. På vanlige lys så skal det sitte en "rullebryter" i dashen.

Å justere lysene i ditt tilfelle må du vel i såfall gjøre ved å justere de fysisk.

Står lite om bil og hva slags lys du har , og da blir det litt gjetting. :D

Er automatisk justering i E39'n til foreldrene mine, de har ikke xenon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Alle e39 har manuell justering av lyktene på de 2 hvite skruene på hver lykt. Skru på disse og lyktene vil justere seg, om justeringsskruene inni lykten er gått i stykker.

Jeg har xenon og mine lykter lyste veldig kort når jeg kjøpte bilen. Skrudde litt på disse hvite skruene og vips alt ok. Nå går lyktene til den nye posisjonen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyset går ned mot bakken rett foran deg er sjansen stor for at justeringsskruene er knekt. Da må du fram med Leatherman-toolen og kjøpe et reparasjonskit.

Mange års varme og kulde har gjort plasten i disse skruene porøs. En tåpelig svakhet. Kjøp deg nye lykter, folk og fe har gjerne slikt til salgs etter at de selv har oppgradert til angeleyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært under og sett om at staget/armen ikke er brukket?

Slik var det på min bil og da ble "armen" stående rett opp slik at bilen trodde lysene måtte justeres rett ned.

I så fall er det bare å krype under og justere posisjonen manuelt.

Husk at det er føler både framme og bak og følerne er forskjellig, så du må bestille den riktige!

RS

noen som vet om det er mulig å koble slik at lyktene er stilt maks opp? de følerane som justerer lyktene har streika og jeg trenger lys fram til jeg får nye følere. ser jo bare 2meter foran bilen nesten...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...