Gå til innhold

m20b20, går helt rææv :s


Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke noe problem å bruke 320 bakstilling. 316-325 har like drivaksler og diff vil virke fint. Den blir litt lavere giret en std 325 på annen utveksel i diff. Men det er plug an play.

Husk at 325 har dobble eksosrør hele veien og at 325i har oljelkjørler og at det er forskjell på elnettet på en 86-87 og en fra 88 og oppover.

Det er også forskjell før og etter -86 på elnettet.

Konklusjon: jeg kan bruke samme mellom aksel og diff, samt girkasse til nød, men trenger nytt elnett til motor og hjerne....

Stemmer det?

og om noen vet vil jeg gjerne vite hva kompresjons forholdet til en m20b20 bør ligge på

kan man bruke b25 fra e34 om man bruker andre motorfester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer

Og du kan bruker M20 fra 525i men da må du bytte bunnpanne og oljepumpe pluss motorfester og sette på dette fra en E30 M20 motor.

Det enkleset er å få tak i fra en E30 og fra samme årsmodell da er det plug an play system.

Men andre lar seg også bruke, med litt el kobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags modell er bil/motor?

M20B20 er utstyrt med en girkasse som heter Getrag 240 (om du har getrag kasse) denne har en noe annen utveksling enn en 325 kasse, men tåler en god del juling denne og. Den kan du bruke.

Mellomaksel kan du bruke.

Hvis du bytter differensialen til "den store" diffen med en passende utveksling så merker du overhodet ikke at du har feil girkasse.

Stikkaksler kan du bruke uavhengig av om du har liten eller stor diff, går bra uansett. Men skal du ha oppi noe kvassere, slik som en B25, så for guds skyld, bytt ut trommelbremsene bak med skiver. Du trenger da komplette bærearmer bak for skiver.

Du må og bytte håndbrekks waierene til, E30 med skiver bak.

Du må og ha stabstag bak, det er noe en orginal 320 ikke er utstyrt med.

Festene i karosseri til stabstag bak er der fra før, du trenger bare beslaget som er skrudd fast i dette i tilegg. (samt stabstag, foringer og "kylling" bein. pendelstag.. )

Hvilken B25 som er mest lønnsom for deg og velge kommer ann på hvilken modell B20 motoren din er .

Det det blir pratet om bunnpanne osv stemmer noenlunde bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hva slags modell er bil/motor?

Du må og ha stabstag bak, det er noe en orginal 320 ikke er utstyrt med.

Festene i karosseri til stabstag bak er der fra før, du trenger bare beslaget som er skrudd fast i dette i tilegg. (samt stabstag, foringer og "kylling" bein. pendelstag.. )

min 320 har stabstag bak org, ivaffall såvidt jeg hvet. kan ikke skjønne hvorfor den ikke skulle hatt det. men har kanskje noe med årsmodeller å gjøre evnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ble levert uten uavhengig av årsmodell. Alt av fester til braketter er der uansett modell / variant. Så det er ingen sak og ettermontere / kanskje det en gang var en del av utstyrs listen.

har du noe som beviser dette?

nekter vell igrunnen å tro at det ikke skal være stabstag org.

får jo i forskjellige tykkelser i forhold til motoren som er org. hvis det hadde vært tillegsutstyr så ville jeg vell trodd at det bare var en tykkelse evnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer

Og du kan bruker M20 fra 525i men da må du bytte bunnpanne og oljepumpe pluss motorfester og sette på dette fra en E30 M20 motor.

Det enkleset er å få tak i fra en E30 og fra samme årsmodell da er det plug an play system.

Men andre lar seg også bruke, med litt el kobling.

E34 motor passer rett nedi med andre motorfester, bunnpanne og oljepumpe kan brukes.. (har E34 motor i min)

Forresten så hadde vell 320 stabstag dersom den ble levert med mtech understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ble levert uten uavhengig av årsmodell. Alt av fester til braketter er der uansett modell / variant. Så det er ingen sak og ettermontere / kanskje det en gang var en del av utstyrs listen.

har du noe som beviser dette?

nekter vell igrunnen å tro at det ikke skal være stabstag org.

får jo i forskjellige tykkelser i forhold til motoren som er org. hvis det hadde vært tillegsutstyr så ville jeg vell trodd at det bare var en tykkelse evnt.

Nekt det du orker. Fakta er noen ganger tungt og ta over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ble levert uten uavhengig av årsmodell. Alt av fester til braketter er der uansett modell / variant. Så det er ingen sak og ettermontere / kanskje det en gang var en del av utstyrs listen.

har du noe som beviser dette?

nekter vell igrunnen å tro at det ikke skal være stabstag org.

får jo i forskjellige tykkelser i forhold til motoren som er org. hvis det hadde vært tillegsutstyr så ville jeg vell trodd at det bare var en tykkelse evnt.

Nekt det du orker. Fakta er noen ganger tungt og ta over seg.

jaja, men alikevell, har du noe bevis? skal sjekke med de jeg kjenner om de har stabstag eller ei.

alle kan jo si at det er sånn, men bevis er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ble levert uten uavhengig av årsmodell. Alt av fester til braketter er der uansett modell / variant. Så det er ingen sak og ettermontere / kanskje det en gang var en del av utstyrs listen.

har du noe som beviser dette?

nekter vell igrunnen å tro at det ikke skal være stabstag org.

får jo i forskjellige tykkelser i forhold til motoren som er org. hvis det hadde vært tillegsutstyr så ville jeg vell trodd at det bare var en tykkelse evnt.

Nekt det du orker. Fakta er noen ganger tungt og ta over seg.

jaja, men alikevell, har du noe bevis? skal sjekke med de jeg kjenner om de har stabstag eller ei.

alle kan jo si at det er sånn, men bevis er best.

Stabstag var kun standard på 323i, 325i og M3.

Er usikker på om det også gjelder facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...