Gå til innhold

107 i ei 60 sone .. - hva blir statens reaksjon..?


landego1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sorry, men velger å Quote meg selv fra forrige side da jeg syns dette er viktig informasjon for oss:

Jeg ble også målt med policepilot... Det som er dritt er at oss dødlige har ikke lest UP sin handbok og kjenner dermed ikke de sine rutiner før det er for sent...

Policepilot skal testet og evt kalibreres HVER dag eller HVER gang den skal brukes... Dette er noe de av latskap ikke gidder hver gang... Og denne testen kan du be om at de skal vise når du blir stoppa

Dette er et skjema som blant annet skal ha tetest

- 8 tallstest

- 1 km måling

- 60 sekunder test

- og noen til.

Jeg glemte dette, og disse papirene fikk aldri min advokat heller... Plutselig under rettsaken dukket dem opp. Så for alt jeg vet kan disse papirene da være utfylt et senere tidspunkt!

Er ikke disse testene tatt er målingen ugyldig.

Så husk... blir du stoppet med policepilot... SPØRR etter disse papirene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt rart , at når disse papirene dukker opp så er det Politiets oppgave å dokumentere at apparatet er kalibrert. Jeg er sikker på at de greide det.

Tipper disse papirene arkiveres , og kan hentes frem når de blir etterspurt.

Dette betyr ikke at de blir utfylt ved behov.

Spurte du etter denne kalibreringen når du ble stoppet ?

Hadde advokaten din spurt etter kalibreringen ?

Alle prøver å sette sin uskyld i en rettsal etter å ha overtrådt et regeverk.

dette er en av måtene å gjøre seg uskyldig på. Har kjørt alt for fort , vet det selv , men apparatet til politiet skal være kalibrert før jeg aksepterer dommen.

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis ble tatt i 114,99 i 60 sonen. 16 mnd uten lappen, ingen bot, samfunnstjeneste. (vet ikke hvor mye)

Jeg ble akkurat tatt i 110 i 70 sonen. Godtok ikke beslagleggelsen. Det var mørkt, ble brukt punkt til punkt måling (policepilot), han var alene i bilen, han lå LANGT bak meg. Han mente 3-5 mnd (får sikkert 5 om jeg blir dømt siden jeg ikke godtok beslagleggelsen). Har ikke blitt kontakten av dem enda. Men så er det bare gått 8 dager :)

OT, men hvor ble du tatt? Ser at politiet i Tromsø (og i Midt Troms) er veldig hissige på alt slags kontroller for tiden :?

Ble tatt litt sør for fauske faktisk.

En eller anna dal som begynner på D. Husker ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt rart , at når disse papirene dukker opp så er det Politiets oppgave å dokumentere at apparatet er kalibrert. Jeg er sikker på at de greide det.

Tipper disse papirene arkiveres , og kan hentes frem når de blir etterspurt.

Dette betyr ikke at de blir utfylt ved behov.

Spurte du etter denne kalibreringen når du ble stoppet ?

Hadde advokaten din spurt etter kalibreringen ?

Alle prøver å sette sin uskyld i en rettsal etter å ha overtrådt et regeverk.

dette er en av måtene å gjøre seg uskyldig på. Har kjørt alt for fort , vet det selv , men apparatet til politiet skal være kalibrert før jeg aksepterer dommen.

Jaja.

Som jeg nevnte over, vi vet desverre ikke om disse regelverkene før det er forsent. Og da mener jeg noen dager etter jeg ble tatt. Hadde jeg visst om dette på stedet så hadde saken nok vært annerledes. I min sak aksepterte jeg at jeg hadde kjørt for fort men aksepterte ikke målt hastighet.

Min advokat var en senil jævel fra helvete som sikkert ikke har gjort annet enn å løse familiekonflikter. Han var så gammel at han sikkert er 7 fot under idag. Skal aldri la staten tildele meg advokat igjen. Han sitt beste argument var at en Jetta fra 1985 aldri kunne klart å kjøre i 140km/t.... WTF?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min advokat var en senil jævel fra helvete som sikkert ikke har gjort annet enn å løse familiekonflikter. Han var så gammel at han sikkert er 7 fot under idag. Skal aldri la staten tildele meg advokat igjen. Han sitt beste argument var at en Jetta fra 1985 aldri kunne klart å kjøre i 140km/t.... WTF?!

Fult mulig å få 140 km/t med VW Jetta :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...