Gå til innhold

Ny bil! Mindre grynt, men høyere klasse! (oppdatering s. 8)


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Jada, blir planer på den også, men ikke før til våren ;)

Kommer du til å ha den så lenge da? :)

Tjaaa... Time will show ;)

Grattis igjen, tror det her blir GROMT når du kommer i gang med det her!

Du må jo legge ut noe om ideer, kan jo ikke vente til våren med å høre hva som skal gjøres :):)

Hmm... Blir nok litt dyrt med full m-tech/M5 rundt bilen, så kanskje da heller bare en leppe foran:

acsinstalledWM.jpg

E60_5series_ACS_Front_Lip_BH_1194971885.jpg

E60_5series_ACS_Front_Lip_BH_1194971908.jpg

Samt nye ballaster til AE:

AngeliBright.jpg

og nye baklykter, vet ennu ikke om sotet eller ikke sotet passer best..

_1216825531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil. Flott at du kjøpte en bil med manuell gir; blir litt feil med autolat i en 520i. Nettopp pga den fine girkassen kan du dumpe en kompressor ned i motorrommet og nyte svært god akselerasjon. Et utmerket utganspunkt du har kjøpt deg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker & bukker, Håkon :)

Tror nok det ikke kommer en kompressor eller liknende i motorrommet gitt.. For, det er jo noe som lett kan ses av bl.a. biltilsynet, eller ved EU-kontroll, og dermed krever godkjenning.

Settet til ESS koster ca 40-50 000,-.

Godkjenningen kommer på ca 64 000,-.

Såååh... Med mindre jeg skal begynne å tippe på Lotto, så blir det nok ikke det gitt.

Blir nok heller diskret styling gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, gratulerer så mye og velkommen inn i E60/E61 familien. E60/E61 er noen fantastiske biler, så jeg skjønner godt hvorfor du byttet fra E46 til E60. Skal bli spennende å se hvordan denne kommer til å bli og jeg er rimelig sikker på at du blir så fornøyd at du beholder denne.. Post masse bilder underveis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker, saltkjelen!

Ventet vel egentlig på post fra deg ;) (positiv sammenheng ;) )

Ja, det er en ---FANTASTISK--- bil!

Hva syntes du forresten om noen av idéene jeg har skrevet om ovenfor på denne siden her i tråden? F.eks. ACS-spoileren som settes utenpå org-fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil :) Er sikker på den blir enda penere med tiden!

Gøy å bytte ofte, jeg har kjøpt og solgt 3 biler hittil år og var og så på en ny en i sted :wink:

Nå vil jeg roe meg og beholde neste bil... 8)

Hvis jeg klarer det da, skulle vel kanskje gå greit bare man slutter og gå inn på "Bmw biler selges" her inne + finn og autodb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. Jeg tror E60/E61 må være en av de mest perfekte og flotteste modellene BMW har kommet med i senere tid. Jeg må si jeg storkoser meg og nyter hver eneste kilometer bak rattet, så jeg tror det skal bli vanskelig for BMW å komme opp på samme nivå med F10/F11 som E60/E61 er.. Men vi håper jo selvsagt på det beste! :)

Siden du spør, så må jeg nesten svare ærlig. At du må sprite opp bilen med litt div. styling er jeg helt enig i, men jeg tror faktisk at jeg ikke ville ha valgt AC-Schnitzer leppa. Da syns jeg heller Alpina's alternativ er noe du bør gå for. I tillegg ser du jo aldri en E60 med dette. Men AC-Schnitzeren fås jo i en kopi, det får man ikke Alpina'en i. Ellers er jo faktisk ikke M-tech så avskrekkende dyrt, litt over 10.000kr ink. mva hos gutta på KOED. Jeg skal gå får det til neste år. Kanskje vi får ordnet en rimeligere pris dersom vi bestiller sammen..? 8)

Jeg liker ikke sotede lykter, det passer ikke inn. KOED har rimelige FACELIFT lykter til 1.500kr stk noe jeg syns er en relativt fin pris. Jeg tror jeg ville ha gått for dette. I tillegg er varen original. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. Jeg tror E60/E61 må være en av de mest perfekte og flotteste modellene BMW har kommet med i senere tid. Jeg må si jeg storkoser meg og nyter hver eneste kilometer bak rattet, så jeg tror det skal bli vanskelig for BMW å komme opp på samme nivå med F10/F11 som E60/E61 er.. Men vi håper jo selvsagt på det beste! :)

Siden du spør, så må jeg nesten svare ærlig. At du må sprite opp bilen med litt div. styling er jeg helt enig i, men jeg tror faktisk at jeg ikke ville ha valgt AC-Schnitzer leppa. Da syns jeg heller Alpina's alternativ er noe du bør gå for. I tillegg ser du jo aldri en E60 med dette. Men AC-Schnitzeren fås jo i en kopi, det får man ikke Alpina'en i. Ellers er jo faktisk ikke M-tech så avskrekkende dyrt, litt over 10.000kr ink. mva hos gutta på KOED. Jeg skal gå får det til neste år. Kanskje vi får ordnet en rimeligere pris dersom vi bestiller sammen..? 8)

Jeg liker ikke sotede lykter, det passer ikke inn. KOED har rimelige FACELIFT lykter til 1.500kr stk noe jeg syns er en relativt fin pris. Jeg tror jeg ville ha gått for dette. I tillegg er varen original. :D

Ja, vi får se hva som skjeri F-serien gitt :)

Hmmm... grunnen til at ACS-leppen er et alternativ, er at den er billig. 10 000,- + lakk + felger&dekk, blir fort vekk mye..

Men men.. me får sjå.

Hvordan er det å senke disse bilene? Ser at koed selger Eibach-senkefjærer for en billig penge. Er det et alternativ hvis man har et lite budsjett, eller vil det bare bli dårlig deal? Tenker ikke på store senken.

Samt, hvorfor står det ALLE ALLE steder på nettet, at E60 kom i 2004, når min ble laget 15.05.2003? :? Virker som dette er uansett europa-nettsteder eller usa-nettsteder.. What gives?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det koster.. Det er vel også grunnen til at jeg kjører med originalfangere helt til neste sesong.. ;)

Får jeg spørre hvor mye AC-leppa koster..?

Ikke noe problem å senke bilene. Det er mye å velge mellom, men husk at kvalitet koster. Man får kjøpt senkefjærer til 900kr og sett til 2-3000 kr.. Når man først skal kjøpe noe mener jeg at man bør gjøre det ordentlig. Montering og firhjulskontroll syns jeg var overraskende billig. Jeg betalte ca 2700kr ink. mva for montering og 950kr for firhjulskontroll (som forøvrig skal tas på nytt ettersom rattet ble sjevt).. Alt med garantier og slikt..

At E60 kom i 2004 er FEIL, FEIL og atter FEIL.. Den ble lansert i Norge 5 Juli 2003 og stasjonsvogna i midten av Mai 2004.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gå god for at den er original, men selges bl.a. her:

http://www.modbargains.com/product.aspx ... ont_Lip_BH

Ja, er enig at når det kommer til understell o.l., så er kvalitet smart.

4hjulskontroll etter senking er for meg en selvfølge :)

Menne... apropos dette med alderen på bilen min..

Rundt speilene, ved roten, så har det sorte (plast?) begynt å FLASSE av.. Hvis jeg ikke lenger har 5årsgarantien, tror du allikevel BMW vil fikse dette? Samt, hvis jeg har 5årsgarati fortsatt, så vil dette gå på garanti? Den skal vel ikke flasse av etter fem år? :? Er på BEGGE speilene. Både på "armen" til speilet og til platen som festes i A-stolpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de skal vel tåle litt mer enn 5 år. Jeg ville ha kontaktet BMW og hørt. Koster jo ingenting å sende en mail og forklare slik det er. Jeg gjorde jo dette på min forrige og fikk kranglet meg til en ny xenonlykt mot at jeg betalte montering (som forøvrig kostet meg 1234kr ink. mva).. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sattan, her går det fort i svingene :shock: . Men gratulerer, liker veldig godt dette bilbytte.

Tipper at denne kommer til å bli grom etter dine oppgraderinger. Viktig med mye senk og stoore hjul.

Så en fet E60 her i Tbg. igår. Skikkelig senket, mørke ruter og disse felgene, grisetøff 8) .

hpr61hkpqntfwkugt8ug.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...