Gå til innhold

Ny bil! Mindre grynt, men høyere klasse! (oppdatering s. 8)


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått så er det mange som gjør slik du sier, nemlig bruker de originale M demperne sammen med f.eks. 40/30 senk fra H&R. Slik har eksempelvis 'hoegtor' her på forumet gjort på sin kompressormatede 520:

Bilen til Tore (hoegtor) er ingen original M-sport, så han bruker ikke M-sport demperene. Han har full H&R pakke som senker 40/30 m dempere.. :)

Må bare beklage at jeg spredde ukorrekt kunnskap, det var ikke med vilje :oops:

Dersom man først skal bytte både fjærer og dempere ville jeg nok ha kjøpt et justerbart senkesett, så har man justeringsmulighetene der og kan få bilen så lav som man ønsker. For meg ville jeg ikke ha tenkt på noe annet når jeg ser hvor billig 'Ellingsen' skaffer slike understell - løp og kjøp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker takker, caaaAaaAaaatooOoOoo for godt dokumentert! Skal sjekke!

Hvordan får jeg av døren for å komme til speilene? Regner med den må av? Dvs, dørtrekket..

---

Har ennu ikke funnet noen felger som passer, og er redd for at lommeboken skal styre denne gangen gitt.. blir uansett lenge lenge til også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Menne.. Hm.... hvis jeg tolker deg korrekt, så ler du fordi jeg byttet fra stor motor til mindre?

Vel.. For å si det slik, så kan jeg vinkle det hele, fra min side, på to måter:

A: Siden jeg hadde en bil med 200hk, og 450Nm, og jeg ikke skulle ha gått ned i HK, så hadde det ikke vært mange biler BMW-er man får til ca 300 000,- som har mer hester enn det. 330i kanskje. Evt en eldre bil enn E46..

Dvs, jeg måtte da ha lagt enda mer penger i en ny bil, for at jeg skulle beholde, eller gå opp, antall hester..

B: Alt som teller ved bil, er ikke hvor mye vrinsk en har under panseret... Det handler også om kjørekomfort, kjøreglede og kvalitetsfølelse.

En 5-serie (og "høyere" modeller) er av et høyere kvalitetsstempel enn hva 3-serien angår. Dette er det ikke bare jeg som mener heller (er jo bare å lese videre i tråden her det). En E60 er også bygget på en nyere lest (2003) enn E46-en (1998). Forsåvidt så er også en E9x heller ikke det kvalitetet man skulle forvente med en BMW.. Men uansett bedre enn en E46.

Anywho... Det er en kjempeforskjell på en E60 og E46, og jeg er sjeleglad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke opptatt av hk som MANGE andre her på forumet ;-) jeg måtte bare le generellt.. du begynner å minne om han med den blå cabben og paramedix nå :-P hehe...

flotte biler disse e60ene :-D

Slik å forstå ;)

Tja... Første bil jeg hadde, hadde jeg i to år. Neste hadde jeg i ett år. Det at jeg plutselig fikk en grei bil som er grei å bytte bort, billig, så er jeg ikke så fryktelig lik dem da ;)

For noen av de gutta, bytter jo bil hver 3. mnd. DET er helt tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser tidlig i tråden og nå igjen så gjentar det seg, mobbing (noen som er misunnelige? ) , hvordan kan dere forsvare dere selv? (Kanskje feberen min som har rotet så med hodet mitt at jeg ikke skjønner spøken men)

ChrZZ må stadig argumentere / forklare for seg. Er dere en gjeng med drittunger?

Synd og se slik oppførsel, hele tiden trodd at det var noe o hodet på dere, men det inntrykket er vekk .

ChrZZ, grattis med ny bil : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm :-P hehe... var ikke noe negativt :-) hehe...

viktig å bytte litt bil :-D åssen er kjøreopplevelsen i denne da?

Den er helt ekstremt god :D Selvsagt litt for myk fortsatt, men vil gjøre seg med bedre dempere etc etc.

Meget meget meget god! :D

ja, fikk sitte på i en 530d med FULL pakke her i sommer... deilig bil å sitte på i! litt mjuk, men definitivt en flott bil!

tenke du på meg nå fliid!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vel, hva har jeg sagt som er så galt?

jeg er ikke opptatt av hk som MANGE andre her på forumet ;-) jeg måtte bare le generellt.. du begynner å minne om han med den blå cabben og paramedix nå :-P hehe...

flotte biler disse e60ene :-D

han forklarte seg før jeg sa noe.... skrev ler, og grattis!

hvis du har feberfantasier, hadde jeg ventet med skrivekløen til den feberen var over!

DUST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...