Gå til innhold

Ny bil! Mindre grynt, men høyere klasse! (oppdatering s. 8)


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker! Menne.. Hm.... hvis jeg tolker deg korrekt, så ler du fordi jeg byttet fra stor motor til mindre?

Vel.. For å si det slik, så kan jeg vinkle det hele, fra min side, på to måter:

A: Siden jeg hadde en bil med 200hk, og 450Nm, og jeg ikke skulle ha gått ned i HK, så hadde det ikke vært mange biler BMW-er man får til ca 300 000,- som har mer hester enn det. 330i kanskje. Evt en eldre bil enn E46..

Dvs, jeg måtte da ha lagt enda mer penger i en ny bil, for at jeg skulle beholde, eller gå opp, antall hester..

B: Alt som teller ved bil, er ikke hvor mye vrinsk en har under panseret... Det handler også om kjørekomfort, kjøreglede og kvalitetsfølelse.

En 5-serie (og "høyere" modeller) er av et høyere kvalitetsstempel enn hva 3-serien angår. Dette er det ikke bare jeg som mener heller (er jo bare å lese videre i tråden her det). En E60 er også bygget på en nyere lest (2003) enn E46-en (1998). Forsåvidt så er også en E9x heller ikke det kvalitetet man skulle forvente med en BMW.. Men uansett bedre enn en E46.

Anywho... Det er en kjempeforskjell på en E60 og E46, og jeg er sjeleglad :D

Var da veldig til forklaringsbehov... :P

Det er DITT valg hva du kjøper, og ingen andres. La folk si hva de vil og vær fornøyd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da veldig til forklaringsbehov... :P

Det er DITT valg hva du kjøper, og ingen andres. La folk si hva de vil og vær fornøyd selv.

Hæhæ! ;) Vel, hadde det bare vært ÉN som ikke hadde likt at jeg byttet, så hadde jeg kanskje overreagert, men syntes det var litt mange her ;) Men uansett, folk får da mene hva dem vil, akkurat som jeg da svarer det jeg vil :)

Vi er alle entusiaster! :D

tmice:

YESSS! Blir bra! Btw, GSbildeler selger ikke 20" til bilen min!? Hvabehager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med ny bil! Jeg gjorde akkurat samme øvelsen selv, gikk fra 2002 E46 sedan til en 2005 525d m-sport. Overgangen var enorm!!

Forresten, solgte du din gamle E46 til mørekysten en plass? mener å ha sett en som iallefall er veldig lik her oppe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enorm forskjell fra E46 (og E36) som du har hatt til nå opp til en E60. Men det sprø her er at selv en E34 er bedre lydisolert enn E46. Det er rett og slett et stort skille mellom 3 og 5-serie hos BMW.

Først og fremst... gratulerer med ny bil ChrZZ. Jeg har som du sikkert vet mine reservasjoner når det gjelder E60/61, men M54B22 motoren er en perle... :D

Vedr. 3-Serien vs. 5-Serien og lydisolasjon er det en ganske så stor forskjell ja, men det hjelper betydelig å begrense felg/dekkstørrelsen på E46. Jeg har god erfaring med 205/55-16 og Continental SC... og 170000 Km på 5 år har ikke medført en større lyst på en 5-Serie. 16" felger/dekk er selvfølgelig ikke interessant for de fleste her inne, men hvis man ønsker at en E46 skal være sånn nogenlunde komfortabel på norske veier er dette måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16" felger/dekk er selvfølgelig ikke interessant for de fleste her inne, men hvis man ønsker at en E46 skal være sånn nogenlunde komfortabel på norske veier er dette måten å gjøre det på.

Det gjelder oppover også, jeg gleder meg faktisk litt til å sette på 215/65-16" vinterdekk på 7eren igjen. Har noen vage minner om en bil med litt mer sprut i, ingen dekkstøy og bedre kjøreegenskaper/komfort. Merker at 20" begynner å bli såpass tungt at det ikke klarer å følge alt av dumper så godt som en kunne ønske. Allikevel er ikke støynivået noe å tenke på, og på tross av 20" er komforten super, men det er bare det at jeg vet det faktisk kan være enda stillere og bedre. Men jeg "lider" for skjønnheten enn så lenge, for en E38 er plutselig veldig kjedelig å se til igjen med 16". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey!

Ja, forskjellen på en 3-serie og en 5-serie er helt ekstrem, vil jeg si.

Da i positiv favør ;)

Hmmm... Den ble solgt til tmice først, så solgte han den videre, men vet ikke hvor den havnet da.

Tmice, noen innspill?

Gammelbilen 316 ble solgt til Molde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...