Gå til innhold

BMW E30 m20b25 ombyggning til 2,7


Koffer
 Share

Anbefalte innlegg

Da må du isåfall gjøre noe for å øke kompresjonen. Det billigste er å bruke m20b20 råder og høvle blokka 2-2,1 mm.

sikker? vet om flere som har org 2,7 eta motor som det bare er satt 2,5 topp of innsug på.. går BRA

eta motor? hva vil det si?

2,7 med 136hk, masse moment og turtallsperre på rundt 5000rpm.

kommer fra 325e, 525e og 528e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lavkomp/billigverson av m20, 2.7 liter.. ganske uvanlige motorer, jeg brukte vertfall litt tid på å få tak i en delemotor...

Jeg prøver så hardt jeg kan for å forstå dette, men sliter litt.

Jeg har nå en m20b20 motor. Denne skal UT! Har kjøpt meg en M20b25. Kan du gi meg en beskrivelese/anbefaling på hvordan jeg skal gå fram?

hvordan kan jeg få mest mulig ut av den motoren(b25)? turbo? eller ikke turbo???

Har ikke forstått forskjellen på 327 med 136hk og 327 med 200+hk???

Hvorfor får man to forskjellige motorer ut av en 327??? hvilken er best? hvilken kan man få mest ut av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får nok en gog del ut av org 2.7 me turbo... mye mer enn 2,7 " høytrykk"...... :)

Org 2,7?? laget bmw noen gang en bmw 327? vet om alpina versjonen, men disse er vel vanskelig å få tak i??

SOM det står skrevet, 2.7 literne ble levert i 325e, 525e osv.

Sorry, da skjønner jeg;) Tusen takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavkomp/billigverson av m20, 2.7 liter.. ganske uvanlige motorer, jeg brukte vertfall litt tid på å få tak i en delemotor...

Jeg prøver så hardt jeg kan for å forstå dette, men sliter litt.

Jeg har nå en m20b20 motor. Denne skal UT! Har kjøpt meg en M20b25. Kan du gi meg en beskrivelese/anbefaling på hvordan jeg skal gå fram?

hvordan kan jeg få mest mulig ut av den motoren(b25)? turbo? eller ikke turbo???

Har ikke forstått forskjellen på 327 med 136hk og 327 med 200+hk???

Hvorfor får man to forskjellige motorer ut av en 327??? hvilken er best? hvilken kan man få mest ut av?

Om det er 136 eller 200+ kommer an på topp og ledningsnett.

Jeg har den motoren med 136hk originalt. Med Hartge topp (oppskremt 325 topp), og ledningsnett med chippet 325 hjerne, skal den presse over 200hk. (Den sparker ivertfall betraktelig bedre enn 2,5en, og dro 250 på speedometeret)

Den med 136hk har en topp som er laget for å dra gjevnt og yte godt på lavt turtal.

Hvis du setter en 325 topp på den sammen med ledningsnett og hjerne, får du flyttet turtallsperra til rundt 6500rpm, og du får høy toppeffekt.

Hvis du har en m20b25, trenger du veiv fra enten en Diesel eller en eta.

Du trenger også råder som er 130mm lange. Disse finner du i bla m20b20 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavkomp/billigverson av m20, 2.7 liter.. ganske uvanlige motorer, jeg brukte vertfall litt tid på å få tak i en delemotor...

Jeg prøver så hardt jeg kan for å forstå dette, men sliter litt.

Jeg har nå en m20b20 motor. Denne skal UT! Har kjøpt meg en M20b25. Kan du gi meg en beskrivelese/anbefaling på hvordan jeg skal gå fram?

hvordan kan jeg få mest mulig ut av den motoren(b25)? turbo? eller ikke turbo???

Har ikke forstått forskjellen på 327 med 136hk og 327 med 200+hk???

Hvorfor får man to forskjellige motorer ut av en 327??? hvilken er best? hvilken kan man få mest ut av?

Om det er 136 eller 200+ kommer an på topp og ledningsnett.

Jeg har den motoren med 136hk originalt. Med Hartge topp (oppskremt 325 topp), og ledningsnett med chippet 325 hjerne, skal den presse over 200hk. (Den sparker ivertfall betraktelig bedre enn 2,5en, og dro 250 på speedometeret)

Den med 136hk har en topp som er laget for å dra gjevnt og yte godt på lavt turtal.

Hvis du setter en 325 topp på den sammen med ledningsnett og hjerne, får du flyttet turtallsperra til rundt 6500rpm, og du får høy toppeffekt.

Hvis du har en m20b25, trenger du veiv fra enten en Diesel eller en eta.

Du trenger også råder som er 130mm lange. Disse finner du i bla m20b20 motoren.

Tusen takk;) Utrolig takknemlig for svar;) fra folk som VET hva de snakker om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, du kan starte på enten en B25 motor eller en ETA motor.

Det var noe snakk om at du må ha super eta for at 885 (325i topp)toppen skal gå på.

Om du begynner på en ETA motor går regla slik;

Det du trenger ifra en 325i er;

Topp

insug

ledningsnett

hjerne.

Om du begynner på en 2.5liter m20b25;

ETA eller diesel veiv

320i stempler (130mm)

Enkelt og greit egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, du kan starte på enten en B25 motor eller en ETA motor.

Det var noe snakk om at du må ha super eta for at 885 (325i topp)toppen skal gå på.

Om du begynner på en ETA motor går regla slik;

Det du trenger ifra en 325i er;

Topp

insug

ledningsnett

hjerne.

Om du begynner på en 2.5liter m20b25;

ETA eller diesel veiv

320i stempler (130mm)

Enkelt og greit egentlig!

Tusen takk;) Da skjønner jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å dette er gunstig for turbo bygg?

og man må frese 2mm av blokka?

Om du freser av toppen får du høyere komp, noe du ikke trenger.

Om du setter inn 325 stempler, ifra en motor med katalysator, vil du få en komp på 8:8, noe som fungerer helt greit. Avhenger selfølgelig hvor mye hk du skal ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...