Gå til innhold

Slett denne...


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Poenget mitt er uansett att det er ingen i Norge som bryr seg så mykje om bilen sin som ungdommer som er interisert i nettop bil, ergo mange ungdommer har mykje bedre stand på bilene sine enn eldre!

Uenig med deg. At en bil er styla, betyr ikke at bilen er tryggere enn Balenoen til Kåre på 82 år. Klassiske eksempelet er kapping av fjærer, er vel bilinteresserte de som gjør slikt og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse vingene er jo omtrent som barberblad, støtter det fullt ut at de ikke blir godkjente, OG at politiet stopper tullingene som kjører med de. Spesielt om man kjører BMW med aluvinge, da er det sannelig på tide å stille en del spørsmålstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men...blir det meir kjøring av et eller anna slag på Bringeland i framtida?

Eg veit ikkje meir enn det dei snakka om den dagen da det var i sommer, dei meinte iallefall da att dei skulle få til nokke til neste år.

Det må de få til .. Da stiller jeg med Touringen ( eller den andre ) De turbo E30`ene slår jo som regel seg selv ut av konkuransen med teknisk svikt så det burde jo gå fint :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men...blir det meir kjøring av et eller anna slag på Bringeland i framtida?

Eg veit ikkje meir enn det dei snakka om den dagen da det var i sommer, dei meinte iallefall da att dei skulle få til nokke til neste år.

Det må de få til .. Da stiller jeg med Touringen ( eller den andre ) De turbo E30`ene slår jo som regel seg selv ut av konkuransen med teknisk svikt så det burde jo gå fint :twisted:

Hadde vore veldigt bra om det vart fleire arrangemang,gjerne med jamne mellomrom. Litt kjedeligt å måtte reise milevis for å få køyre litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er uansett att det er ingen i Norge som bryr seg så mykje om bilen sin som ungdommer som er interisert i nettop bil, ergo mange ungdommer har mykje bedre stand på bilene sine enn eldre!

Uenig med deg. At en bil er styla, betyr ikke at bilen er tryggere enn Balenoen til Kåre på 82 år. Klassiske eksempelet er kapping av fjærer, er vel bilinteresserte de som gjør slikt og?

Også har vi noen på andre siden av skalaen som har dimensjonerte deler i hele drivlinja, bremsesystem og karosseri. Disse er på papiret like ulovlig som de med kappa fjærer, 5" eksos hengde i ståltråd og totalsota ruter rund baut + wonderbaum som dekker halve frontruta. Jeg har enormt mange eksempler på fantastiske "amatørbygde" doninger her i BMW miljøet i Norge. Istedet for hylle de som har denne fantastiske egenskapen til å lage noe skikkelig blir man istedet møtt med fordømmelse, fordrag, paragrafryttere og bøter. For ikke å snakke om alt Jantelovsnakket man hører fra folk som hverken har teknisk og/eller økonomisk tyngde til å klare noe slik selv.

Jeg kan ihvertfall få si at jeg er drit lei av å bli stigmatisert som bilintressert ungdom. Bare fordi bilen min (hypotetisk sett) bråker litt mer, gå litt fortere, bremser litt kjappere og evt. ser råere ut enn den gj. snitt bilen i gata skal jeg få hodet kappa av fordi jeg bedriver i deres øyne en "livsfarlig lek"?!? Hallo?

Ta en kikk på kommende BMWCCN treff på Vålerbanen om 2 uker, å se hvor mye gjennomførte biler som dukker opp der, som ikke har godkjenning. Disse er jo selvsagt DØDSMASKINER med DØDCHIPPER!!!

Dette er en definisjon på hvordan ungdom/yngre folk med lidenskaplig forhold til bilen sin blir behandlet idag.

Jeg skal si dere at en bil jeg har brukt flere hundre tusen kroner på er noe jeg passer godt på. Tror dere f.eks Helge Vik kjører som en tulling med sin "M3" etter veien, som om han ikke skulle bry seg om noe skjer?

Merker meg ofte også at de som er de største kritikerne hverken skrur særlig selv, bygger om eller har interesse for feltet... :roll: Da kan man spørre seg selv hvilken teknisk kompetanse man har til å påstå noe sånt.

Begynner man med customarbeid jobber hodet overtid på tekniske løsninger 24/7. Det er faktisk veldig moro, og man klarer kanskje å komme opp med noe innovativt som er bedre enn eksisterende løsninger.

Nye bilder av motorkonverteringer får plutselig en helt annen betydning og "attention to detail" stiger betraktelig. Jeg er kjempeglad for at jeg har nettopp dette som hobby - ekstremt lærerikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar man seg bryet å godkjenne ombygginger i vognkort, så slipper man slikt som du beskriver!

Nååå innbyr du til verbal kamp. Lykke til.

hvordan da...? ypper da ikkje opp med noen eg vel? er jo sånn det er? eller? :?:

Du skriver som om det er enkelt å få godkjent endringer. Det er det ikke. Vi har nettopp hatt en lang tråd om dette temaet, der det har blitt nøstet opp enorme idiotiske regler ifrb. med ombygging. Og hvor utrolig mange som har problemer med dette.

Jeg f.eks, kan aldri få godkjent mitt prosjekt i vognkortet, enda det vil fremstå som bedre i alle disipliner (f.eks bremselengde, lavere co2 utslipp en org, veltebur, skikkelige helstøpte FIA godkjente stoler, oppgraderte seler, sentralslukking ved evt. branntilløp etc.) når jeg er ferdig. Jeg tilbydde meg til og med å ettermontere et airbagsystem (på en bil med airbag som ektraustyr), men nei.

Jeg må bare igjen konstatere at BT og Politi skyter seg mer og mer i beina. Råkjøring har pent lite med om bilen har en vinge på bakluka eller ikke. De må se på fakta, hva som faktisk er GRUNNEN til at råkjøring skjer og evt en ulykke. Jeg hadde satt meg ned på kne og bedt en 10min lang bønn til Gud den dagen de (Politi og BT) faktisk begynte å ta det som er et problem og kalle en spade for en spade, og slutte å menge seg med hylekoret til "Trygg TrafikK" og de andre hyleorganisasjonene som kun fokuserer på helthetspakken om at bil er livsfarlig, miljøforurensende og generelt tabu.

eg forstår. eg er egentlig enig med deg skjønner du, det var ikkje slik ment at eg syns profesjonelt bygde biler som oppfyller alle krav til økt HK og til og med bedre sikkerhetstiltak, ikkje skal godkjennes fordi "sånn er det bare".

det eg mente var at her var det snakk om en bil med spoiler, andre lykter, og et senkesett med TUV papirer, som nok kanskje godt kunne vært godkjent dersom bilen hadde blitt vist og han hadde søkt slik som man skall ihh til reglene idag.

eg veit at BT setter seg litt på bakbeina dersom du blir stoppa i kontroll, uten å ha vist bilen, eller søkt om godkjenning. De pleier å være mer behjelpelige dersom du "spør om lov" først.

slik godkjenning det er snakk om her (kanskje med unntak av spoileren)pleier å gå rimelig smertefritt, etter min erfaring hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er uansett att det er ingen i Norge som bryr seg så mykje om bilen sin som ungdommer som er interisert i nettop bil, ergo mange ungdommer har mykje bedre stand på bilene sine enn eldre!

Det er helt sant, men fyttigrisen så mye dritt det finnes som aldri skulle vært på veien. Vet om flere som har kjørt uten bremser, med ting som er teipet fast med mcsjybert teip osv.

Er selv en av de som har lært det på den harde måten, at det er en fordel(nødvendighet!!) å ha skikkelige bremser, understell og dekk :roll:

At man har litt plastikk, en voldsom karbonvinge så bilen minner mer om en handlevogn med neonlys, betyr neppe at bilen er i bra stand, tvert imot vil jeg påstå.

At det skal være så j**la vanskelig å få godkjent ting som er skikkelig forseggjort er helt på jordet. Det burde da strengt tatt være bedre for både myndigheter og biltrangsyn, at man heller kontrollerte hva som ble gjort, hvordan det ble gjort og tok standpunkt til godkjenning utifra det, istedenfor at alle trimmer til 500hk hjemme i garasjen, og kjører på trommelbremser... For folk trimmer uavhengig av om de får det godkjent eller ikke, forskjellen er bare at bilen er mye mindre sikker når det blir gjort uten hensyn til noe annet enn effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No fekk eg nettop vite att Politiet har og vert ute i Hyllestad å stoppa alle ¨Råne biler¨ der og, akkurat kva følgene blei veit eg ikkje enda.

Men det ser jo ut som om dette er omfattende på vestlandet etter kvart, muligens en tanke vekker for resten av landet og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...