Gå til innhold

Hva feiler? Ustabilt turtall, hvit/grå røyk.


-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da lurer jeg altså på hva som feiler bilen min da den har bynt å oppføre seg merkelig på turtall.

-Det startet for 4 dager siden ca, da var det kun dette med at turtallet gikk opp og ned på tomgang. Gikk opp til rundt 1000 og datt ned til rundt 3-400, sånn gikk den kontinuerlig.

-Så bynte det å utvikle seg til kraftigere turtallsvingninger som tilslutt gjorde at den kvelte seg. Altså turtallet datt så lavt at den døde.

-Videre så bynte jeg å merke turtallsvingningene når jeg kjørte og at motoren periodisk mistet en del krefter. Fungerte dårlig på lavt turtall.

What is ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hatt noe lignende problem med min, hoppet opp og ned på tomgang helt til den stoppet. røyk noe jævli og fungerte bare på full gass. skiftet lamda sonde og den ble bra igjen..men hadde ikke stikkflammer.. men dette hørtes litt alvoeligere ut kankje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, må spør...Er ukjent for meg dette lambdasonde greiene? Kan nokken forklare meg kva dette er?

Er det en sensor som måler forholda mellom luft bensin og eksos eller.no?

Er en sensor som måler blandinga mellom luft og bensin i eksos ja :)

oki, takker for svar...:)

sorry OT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jahaaja.. se det. Jeg byttet lambda på verksted i mai i sammenheng med en EU-kontroll.. Har også hørt noe rassling under bilen omtrent på midten en plass. Og han på Eu'n sa at den gamle lambdaen satt helt løst.. kunne skru den med to fingrer. Så spørs det nå da om han ikke har skrudd den nye skikkelig på plass da. Det blir å ta seg en god telefon til han der tenker jeg.

Håper for all del der ikke henger kun to slitte ledninger under der nå da.. var dyr nok den lambdaen.

Takker meget for all hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...