Gå til innhold

Hva feiler? Ustabilt turtall, hvit/grå røyk.


-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

update:

Vel de skiftet lambdasonden.. så sa de at alt var ok og sånn, men før jeg dro derfra så ville jeg vente til motoren ble driftsvarm. Men det rakk den ikke. Den bynte på turtallet igjen, opp og ned, helt til den stoppet - igjen. Så jeg gikk bare inn og sa at det er ikke vits i at jeg tar med meg bilen nå da dere ikke har fikset noenting. Dette sa han seg selvfølgelig enig i og sa at de skulle se på det first thing dagen etter. Men han ble med ut en tur for han ville se litt på den før jeg dro. Han satt seg inn og startet opp, joda han såg nå at dette ikke var fikset. Så plutselig drar han opp turtallet noe hinsides :shock: 5-6k omdreininger, mye og lenge, på min kalde motor :cry: hva i heite hel"!%# er dette for noe da ?! man gjør ikke sånn med en kald motor selv om man er bmw "mekaniker" Han syntes foresten også at den røyk litt mye... "rart"

Kjipt nok, men ikke nok med det, noen hadde knabbet bmw-rondellen min fremme. Og i prosessen hakket de opp lakken rundt så ille at panseret må nå lakkes opp igjen for å unngå rust :( På min egen regning selvfølgelig. Og på overvåkningsvideoen fant de ingenting.. Så sier de at til neste dag så skal den stå på fremsiden av bygget ved inngangen så vi kanskje unngår mer hærverk.

------------------------------------------------------------

Neste dag:

Jeg dro ut til Bavaria etter at de ringte og sa bilen var ferdig. Det første som møter meg når jeg kommer dit er jo at bilen står igjen på baksiden, der den ble besudlet sist... jaja så mye var ordet til han kødden bak disken værdt.

Vel, de sa de hadde funnet feilen og fikset den. Det var vist veivakselsensor som hadde kvelda, så de byttet den. 2600,- svisj. De sa at for å få bort det med turtallet så må tomgangsregulatoren også byttes, men nå skulle den iallfall ikke stoppe mer. Ok- tenkte jeg, så dere har ikke fikset den ennå nei, neivel det var jo liksom bare det jeg satte inn bilen for å få gjort da men.. Når jeg satt meg inn så la jeg jo merke til at rundt halve tanken min var borte, og på regningen har jeg fått trukket fra bensin for 160kr, vet ikke om man får 30L bensin for 160kr idag men.

Uansett så jeg tenkte jeg skulle bare prøve å kjøre med bilen for å se om det går. Var ganske lei nå og ville bare få bilen vekk derifra. På vei hjem så bynner jo turtallet å hoppe igjen da, tilslutt så stoppet motoren helt - mens jeg var i en sterkt traffikert rundkjøring. Jeg hold jo på å bli påkjørt fra flere kanter. Ikke startet den med det første heller. Så etter endelig å fått start og kjørt videre hjemover så stopper den for andre gang idet jeg skal svinge inn i et ganske skarpt kryss. Servoen forsvant jo så det ble en liten surprise der og da. Jeg kom meg endelig hjem og studerte motorrom og bilen ellers, vet nå at det er noe jeg burde gjøre på verkstedet før jeg drar. Ene klipset på luftfilterboksen, et av de som fester boksen til innsugsbelgen. Det hadde de klart å knekke helt, altså det som er på selve boksen. Så den må byttes. Videre så ser jeg i regningen min at jeg har blitt belastet 100kr for kjølevæske - ok? Jeg hadde faktisk litt for -mye- kjølevæske på tanken da jeg leverte bilen dit. Så nå har de fylt enda mer - akkurat ja. Eksp. tanken er nå nesten full når motoren er kald. Heia Bavaria.

Ergo:

*De fikset ikke det de ble betalt for å fikse.

*De brukte opp bensinen min

*De overfylte med kjølevæske, for så å ta seg betalt for det.

*De ødela klipset på luftfilterboksen min

*Og bilen min har blitt ramponert så jeg må mest sannsynlig til å lakke opp panseret.

Gjett som jeg skal ut dit på mandag!! hoho

Og jeg som trodde at bmw-merkeverksted var tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å helvette. men er det ikke du som har hatt så sykt mye galt med din motor? en tur til bmw må du i morgen å få ordnet opp. går ikke ann å oppføre seg slik-

og sånn ellers koster det under 1000 kroner for en ny sensor. så syns de tok seg godt betalt, tar jo hele 1 min å bytte den sensoren. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å helvette. men er det ikke du som har hatt så sykt mye galt med din motor? en tur til bmw må du i morgen å få ordnet opp. går ikke ann å oppføre seg slik-

og sånn ellers koster det under 1000 kroner for en ny sensor. så syns de tok seg godt betalt, tar jo hele 1 min å bytte den sensoren. :lol:

Jo det stemmer det er meg ja. Bynner å bli en bra heftig liste nå.

Det er liksom ikke bare bilen/motoren som er cursed, det er behandlingen den får på verkstedene også.. Kan ikke huske å ha hatt et verkstedsbesøk som har vært kun positivt. Ser nå at jeg bør utdanne meg som mekaniker for dette er helt horribelt.

Ja det var det jeg og trodde, så jeg fatta ikke helt de 2600,- altså.

Høres VELDIG ut som defekt LMM for meg. hadde nøyaktig samme problem på min 92mod 325. prøv å koble fra lmm'en. visst den da går fint så har du problemet :)

Skal prøve det. Hvis det er det som feiler.... hmmm... hvor langt kan jeg gå for å få igjen noen penger her? :P De har skiftet lambda og veivakselsensor, kostet vel 5-6 løk og hjalp ingenting på symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres VELDIG ut som defekt LMM for meg. hadde nøyaktig samme problem på min 92mod 325. prøv å koble fra lmm'en. visst den da går fint så har du problemet :)

garantert ikke LMM. bilen skal kunne svive og gå fint med Gåen Lmm. da jeg ikke har fått tak i noen ny etter motor bytte. men den har svevet pent som bare det.

er det noen lagerlyder i motoren? eller sviver den pent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres VELDIG ut som defekt LMM for meg. hadde nøyaktig samme problem på min 92mod 325. prøv å koble fra lmm'en. visst den da går fint så har du problemet :)

garantert ikke LMM. bilen skal kunne svive og gå fint med Gåen Lmm. da jeg ikke har fått tak i noen ny etter motor bytte. men den har svevet pent som bare det.

er det noen lagerlyder i motoren? eller sviver den pent ?

Det er ingen fasit på om den går eller ikke!

Min sveiv ikke fint med gåen lmm(gikk ikke bra heller, å skaut). ny lmm, alt ok. Så du kan ikke si at det garantert ikke er den på grunnlag av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres VELDIG ut som defekt LMM for meg. hadde nøyaktig samme problem på min 92mod 325. prøv å koble fra lmm'en. visst den da går fint så har du problemet :)

garantert ikke LMM. bilen skal kunne svive og gå fint med Gåen Lmm. da jeg ikke har fått tak i noen ny etter motor bytte. men den har svevet pent som bare det.

er det noen lagerlyder i motoren? eller sviver den pent ?

Det er ingen fasit på om den går eller ikke!

Min sveiv ikke fint med gåen lmm(gikk ikke bra heller, å skaut). ny lmm, alt ok. Så du kan ikke si at det garantert ikke er den på grunnlag av det.

på e46 muligens ? men ikke e36 har hatt endel e36 og endel problemer med LMM spess på 4er m40 m42 osv. så vil tro han kan utelukke Lmm, men så klart så er ikke dette noe jeg har forsket på, så skal ikke være noen værdensmester her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk.. frister sterkt med ny motor og girkasse også forsåvidt.. :|

Skal prøve å få bilen ut til bavaria imorgen, så får jeg bare se hva de har å si i sitt forsvar. Det kan jo bli interessant. Skal iallfall presisere at jeg ikke skal ha mer kjølevæske denne gangen da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten samma problemet som deg! bare at det var på en e34 520i. den var ujevn å fusket på turtall. det jeg gjorde var og bytte coiler, for det er standard at ryker på bmw. også den ule lyden kan enten være luftmengde måleren eller den slangen fra luftmengdemåleren til innsuget. den har ofte revnet hos meg! jeg har en luftmengdemåler du kan få kjøpe billig om du finner ut at problemet ligger der :) send meg pm isåfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...