Gå til innhold

Navarsete vil gi mindre penger til veibygging på Østlandet


Der Barockengel
 Share

Anbefalte innlegg

var det ikke navarseter som hadde råkjørt i 110 i en 80 sone, på vei til en veiåpning? :roll::oops::clap:

http://www.nrk.no/nyheter/1.6207443

må si at jeg ikke har ikke noe til overs for en hyklersk kommunistregjering :fist:

sitat fra talen hun holdt under veiåpningen.

- Det er likevel en ting som blir svært viktig framover, og det er at folk ikke begynner å råkjøre her selv om en har fått ny og flott vei. Jeg kan ikke få sagt det for ofte – for at vi skal unngå ulykker med alvorlig skadde eller drepte i trafikken, må hver enkelt av oss ta et ansvar. Vi må selvsagt ikke kjøre i rusa tilstand, vi må bruke sikkerhetsbelte, vi må holde fartsgrensene, sa Navarseter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En effektiv infrastruktur handler ikke om sosialdemokratisk rettferdighet... pengene bør brukes der de gjør mest nytte for seg... ikke der særinteressene er størst.

Joda, det er greit det. Var det 25% av bnp som blir fraktet på E136? Da går vel 25% av veibudsjette dit også da :wink:

Er ikke uenig i det du sier her Fredrik, men hva legger du i "nytte for seg"?

Slik jeg ser det så kan man ikke sette feks. rassikring ,på en vei som nyttes av et mindretall, opp imot effektivisering av innfartsveien til Oslo for å slippe køkjøring.

Mulig pengene gjør mest nytte for seg på innfartsveien økonomisk sett, men spør du meg er nytteveriden ikke bare et økonomisk spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vittig det der med "råkjøringa". Ho syntes ikke det gikk spesielt fort med 80 i 60 sona og 110 i 80. Sier kanskje litt om fartsgrensene når til og med en sur gammel SP-er som ikke liker bil syns det virker trygt å kjøre 20-30 over grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36cab1 ken du kjøre for? :)

Skal se om jeg ikke får filmet litt når jeg setter meg i lastebilen og kjører til bergen på søndag.. skal kjøre olden og litt forskjelli.. så kan jeg slenge ut noen videoer.. så får dere se dritten fra min og caben sitt åsyn! det er trangt og krevende.. Å da kan dere tenke dere disse veiene på vinteren.. med utroli dårlig brøyting.. for dem kan jo ikke legge plogen neddi og skrape skikkelig.. da stoper jo bilen over plogen straks den huker i første og beste hump! er utroli lettet fordi nå har dem begynt og legge asfalt opp utvik fjellet fra byrkjelo siden! der var lenge så gale at nyrebelte omtrent var på krevet..! alt over 10km i timen var et helvette.. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uenig i det du sier her Fredrik, men hva legger du i "nytte for seg"?

Slik jeg ser det så kan man ikke sette feks. rassikring ,på en vei som nyttes av et mindretall, opp imot effektivisering av innfartsveien til Oslo for å slippe køkjøring.

Mulig pengene gjør mest nytte for seg på innfartsveien økonomisk sett, men spør du meg er nytteveriden ikke bare et økonomisk spørsmål.

Jeg er heller ikke uenig med deg... jeg bare satte ting litt på spissen... noe du heldigvis skjønte umiddelbart. Vi deler åpenbart synspunktet at det er infrastrukturen i hele Norge som er viktig og da blir det helt feil når Naversgeita på en primitiv måte forsøker å sette landsdelene opp mot hverandre i et forsøk på å fiske stemmer. Utbygging av infrastrukturen i Norge er viktigere enn Senterpartiet... så enkelt kan det poengteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting er å så enkelt at den regjeringen som sitter der nå aldri burde sittet der..! Begynner nesten å få litt tro på å plukke den vanlige mannen fra gata her og der og sette han inn på stortinget jeg.. tror ting kunne blitt kaotisk.. men bedre veier og litt forskjelli.. og Norge er jo et temmeli rikt land.. vil tro det hadde tatt litt tid og kjøre det i grøfta.. :lol: Men uansett.. jeg har bestemt meg denne gangen å.. frp for meg.. får bare håpe alle gammlinga er innesnødd eller har hofte utglidning under neste avstemming.. for MANGE har stemmt etter "gammel" vane og ergo har vi aldri fått noen stor forandring.. har troa på at frp kunne gjort det litt skarpt igrunn..

Men når det gjelder jernbane har jeg en klar mening! drit i gods på jernbane.. grunnen i myrområdene i norge vil aldri kunne tåle enorme gods lok.. dem sliter jo allerede.. Bygg ut med hurtig tog slik at man kunne fått skikkelig jernbane fra bergen til oslo.. trondheim oslo.. ålesund som ikke har jernbane.. fått noe der å! å fått inn hurtig tog som dem har i utlandet.. hadde trondheim-oslo tatt 2.5 time med tog toppen hadde vi nok sett mange som tok toget til oslo bare for og ta en tur.. vet iallefall at jeg hadde vært oftere på østlandet både på fest og annet isåfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting er å så enkelt at den regjeringen som sitter der nå aldri burde sittet der..! Begynner nesten å få litt tro på å plukke den vanlige mannen fra gata her og der og sette han inn på stortinget jeg..

Du burde sette deg litt inn i dagens ministere da det du beskriver her er skremmende nærme sannheten per i dag :shock:.

Dette så vi jo også ekstremt godt når de flyttet rundt på ministerkabalen tidligere i år. Kompetanse og kvalifikasjoner hadde åpenbart ingenting med noe å gjøre da en generell "minister" kan brukes til alt.

Når man begynner å virkelig tenke på dette er det veldig, veldig skremmende. Man har ekstremt viktige og tunge posisjoner med fullstendig ukvalifisert personel som igjen betyr at mye av realpolitikken kommer fra denne ministerens rådgivere.

Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navarsgeita vet selvfølgelig best... og by the way... ministerens rådgivere er ikke demokratisk valgt... :roll:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 651296.ece

For å si det slik, finnes det snart noen rasjonelle grunn til å stemme noe annet enn borgelig?

Forøvrig moro å se at du løsner på slipset og kaller Navarsete for det hu er, ei geit. Du må gjerne bli litt mindre diplomatisk og litt mer krass for min del. I like it! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg ikke får filmet litt når jeg setter meg i lastebilen og kjører til bergen på søndag.. skal kjøre olden og litt forskjelli.. så kan jeg slenge ut noen videoer.. så får dere se dritten fra min og caben sitt åsyn! det er trangt og krevende..

Det høres ut som noen bilder jeg gjerne kunne tenke meg å se.:) En ting er at mange ikke helt hvor dårlige veier andre står overfor hver dag, en annen ting er at svært mange - meg selv inkludert - ikke helt kan forestille seg hvordan det er å skulle forsere de samme veiene med mye større kjøretøy. Utvikfjellet med lastebil høres ut som en interessant utfordring. :-k

å fått inn hurtig tog som dem har i utlandet.. hadde trondheim-oslo tatt 2.5 time med tog toppen hadde vi nok sett mange som tok toget til oslo bare for og ta en tur....

Det ser ut som at du - og alle andre som ønsker hurtigtog, må vente lenge: Navarsete sier nei til lyntog

Hvis vi husker på linken Fredrik postet på forrige side, der SP-ministeren sier nei til å bygge veier hurtigere i offentlig-privat samarbeid - og holder dette opp mot samme ministers rungende nei tidligere til personlige nummerskilt (for det var jo "unødvendig jåleri" :roll: ); begynner jeg å se et slags mønster; en gammeldags politiker som bruker for mye tid på detaljer, og som sier nei til alle nye forslag som bryter med de tankebanene hun selv beveger seg i.

Ellers ser vi at valget neste år nærmer seg for ministeren også; Sp vil bruke minst 40 milliarder ekstra over fire år til utdanning, forskning, vei, bane og fiberkabler. Og før noen begynner å rope "valgflesk": Jeg er faktisk ikke sikker på at 40 mrd, er nok... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, finnes det snart noen rasjonelle grunn til å stemme noe annet enn borgelig?

Nå var vel også den virkelig store grunnen til å stemme rød-grønt for tre år siden at man lovet en flertallsregjering, og dette var noe som ville få slutt på alt som var rotete og uoversiktlig i norsk politikk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36cab1 ken du kjøre for? :)

Skal se om jeg ikke får filmet litt når jeg setter meg i lastebilen og kjører til bergen på søndag.. skal kjøre olden og litt forskjelli.. så kan jeg slenge ut noen videoer.. så får dere se dritten fra min og caben sitt åsyn! det er trangt og krevende.. Å da kan dere tenke dere disse veiene på vinteren.. med utroli dårlig brøyting.. for dem kan jo ikke legge plogen neddi og skrape skikkelig.. da stoper jo bilen over plogen straks den huker i første og beste hump! er utroli lettet fordi nå har dem begynt og legge asfalt opp utvik fjellet fra byrkjelo siden! der var lenge så gale at nyrebelte omtrent var på krevet..! alt over 10km i timen var et helvette.. :twisted:

Kjører for Tine,eget firma&biler :)

Olden,Innvik,Utvikfjellet....forferdelige plasser!!

Har tenkt lenge på å ta med meg kameraet mitt under kjøring,men helt glømt det.

Har et bilde fra ifjor vinter(dårligt bilde).Eg i fremste tankbilen,brøtebilen kom bak.

srpadqp7aoozvdxolncb.jpg

Dette er faktisk en av de meir brede partia på Rv57....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som ordførern her i byen sier det: "Navarsete må ha fått solstikk"

Hun snakker slik som Opseth gjorde i praksis! For dere som ikek husker Kjell Opseth, så var han samferdselsminister og bygde tunneller og veier i hjemtraktene sine fremfor å prioritere å bygge vei der folk bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å virkelig tenke på dette er det veldig, veldig skremmende. Man har ekstremt viktige og tunge posisjoner med fullstendig ukvalifisert personel som igjen betyr at mye av realpolitikken kommer fra denne ministerens rådgivere.

Skummelt.

Ja og alle skjønner jo hvilken parti tilhørighet de fleste av "rådgiverene" har etter så mange år med Ap i regjeringskontorene.

Regner med mange av dere har sett den engelske serien "Javel Herr Statsminister" (tror det var tittelen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...