Gå til innhold

Navarsete vil gi mindre penger til veibygging på Østlandet


Der Barockengel
 Share

Anbefalte innlegg

Olden,Innvik,Utvikfjellet....forferdelige plasser!!

Har tenkt lenge på å ta med meg kameraet mitt under kjøring,men helt glømt det. ....

Ingen dum idé det der - jeg ser blogger og forum der folk fotograferer maten de spiser, så veiene vi må kjøre på kan umulig være mindre interessant.:)

Har et bilde fra ifjor vinter(dårligt bilde).Eg i fremste tankbilen,brøtebilen kom bak.

srpadqp7aoozvdxolncb.jpg

Dette er faktisk en av de meir brede partia på Rv57....

Venstrekjøring, jo.;)

Dårlig bilde? Egentlig blant de mer interssante bildene jeg har sett på en stund.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sier som ordførern her i byen sier det: "Navarsete må ha fått solstikk"

Hun snakker slik som Opseth gjorde i praksis! For dere som ikek husker Kjell Opseth, så var han samferdselsminister og bygde tunneller og veier i hjemtraktene sine fremfor å prioritere å bygge vei der folk bor.

Tippa du aldri har vore i heimtraktene til kjell opseth :roll:

Bildet til E36cab1 er ett bra døme over standarden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/motor/article2221104.ece

Veien her er blitt dedikert med et bilde tidliger i posten , og den ER fult ut representativt for store delere av veistandaren her på vestlandet ... Så få mere av pengene tilbake til der de kommer fra ;) ..

God infrastruktur er viktig . Ikke bare for oss som bor her , men også for de bransjene som står for største delene av Norges Bruttonasjonal inntekt.

En kyststamvei bør finansieres NÅ og ikke om noen år da oljeboomen har dempet seg , og det selv om det går på bekostning av flere felt og midtrabatter på sentrale østland..

kort sagt : bedre veiforbindelse og komunikasjone nord/sør over kysten gir større verdiskapning = mere penger i kassa til å bygge enda flere veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjemmes av å være nordmann da jeg ser slike veier. Folk må jo lure på om vi er spik spenna idioter?

Best turister holder seg unna Vestlandet nå... :roll:

Nei de synest jo det er litt av sjarmen å sette bobilen fast på ei fjellhylle .. Groze natur sier de ;)

Men de polske ( og andre østeuropeiske) lastebilsjåførenen har jeg ikke så mye til overs for da de absolutt ikke er vant til slike veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best turister holder seg unna Vestlandet nå... :roll:

Men hva skal Turistnorge leve av da?

På en annen side be jeg liggende bak en tysk turist på nettopp denne veien den gang - han bremset hele tiden, men nektet å slippe meg forbi, og forsøkte faktisk å presse meg bort en av gangene jeg prøvde kjøre forbi. Jeg kom forbi tilslutt, og nå skjønner jeg hvordan road rage oppstår. :roll:

Jo, kanskje turistene bør holde seg unna likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det hele var mest myntet med en sarkastisk undertone, som jeg tror dere begge forstod ;) Det er jo nettopp det, at vi dytter landets turister, våre gjester, ut på sånne veier (de kjenner folk som igjen forteller... ) .

En turistboikott er under oppseiling - 15 år fram i tid. Da et par hundre bobiler har fått smake downhillen ned i norske fjorder i fritt fall... vent å se.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/motor/article2221104.ece

Veien her er blitt dedikert med et bilde tidliger i posten , og den ER fult ut representativt for store delere av veistandaren her på vestlandet ... Så få mere av pengene tilbake til der de kommer fra ;) ..

God infrastruktur er viktig . Ikke bare for oss som bor her , men også for de bransjene som står for største delene av Norges Bruttonasjonal inntekt.

En kyststamvei bør finansieres NÅ og ikke om noen år da oljeboomen har dempet seg , og det selv om det går på bekostning av flere felt og midtrabatter på sentrale østland..

kort sagt : bedre veiforbindelse og komunikasjone nord/sør over kysten gir større verdiskapning = mere penger i kassa til å bygge enda flere veier :)

Bra skreve :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En turistboikott er under oppseiling - 15 år fram i tid. Da et par hundre bobiler har fått smake downhillen ned i norske fjorder i fritt fall... vent å se.. :evil:

Jeg trodde at de dårlige veiene var en turistattraksjon i seg selv, og at det var delvis dette turistene kom for å se. :lol:

Problemet er at noen av dem har store problemer med å kjøre gjennom tunneler også. :?

Men hvis turistnæringen på Vestlandet kommer til å stoppe opp, bør folk i det sentrale Østlandet være forberedte på at det kommer sannsynligvis til være store mengder Vestlendinger som bestemmer seg for å prøve lykken på arbeids- og boligmarkedet i hovedstadsområdet i stedet for. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vet vi dette... Navarsgeita kan dra hjem til Sogndal for å gresse videre... :roll:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 667108.ece

Les hva jeg skrev lenger oppe i tråden : det er økonomisk fordelaktig å ineistere for utberdinger der man tjener penger og ikke der man bare bruker de.. De to desiderst største næringene i Norge er Olje/offshore virksomhet og fiskeri . 4 av fylkene står for 80% ( ja du las riktig 80%) av statens inntekter. Gjett hvor de fylkene er ? De er ihvertfall ikke på sentrale østlandet ;) .

Og det er her satsingområdet er NÅ , og ikke om 10år når oljeboomen er begynt å avta . Riktig logistikk og lettere komunikasjon langs kysten vil føre til tettere samarbeid bedrifter imellom og lettere for nye å etablere seg , samt det kan få de allerede etablerte til å satse enda mer.

Her er og store utenlandske gruveselskap som vurderer å (og har) etablere seg flere plasser på kysten, men da hjelper det ikke at veien ikke er godkjent for lastebiler og/eller at de må stenge 4mil med offentlig vei hver gang et vogntog kommer med forsyninger.

Det er næring og næringspolitikk som er viktig . Detaljhandel er kun å bytte penger , og dette er ting som flytter seg alt etter hvor folk er . Industri er det som bygger verdier .

Dere får bare lære dere til å ta bussen mere ( for det har dere absolutt mulighet til ) når det er for galt og være med å ta dette løftet på veiene her vest NÅ . Gevinsten vil komme på kontoen til AS Norge slik at de kan bygge ut sentrale deler OGSÅ.

Og dere som bor på Østalndet (sentrale delere) det er en grunn til at jeg legger til en ;) innimellom. MEN å tro at dette ikke vil komme dere til gode er utrolig kunnskapsløst og naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skrev lenger oppe i tråden : det er økonomisk fordelaktig å invistere for utberdinger der man tjener penger og ikke der man bare bruker de.. De to desiderst største næringene i Norge er Olje/offshore virksomhet og fiskeri . 4 av fylkene står for 80% ( ja du las riktig 80%) av statens inntekter. Gjett hvor de fylkene er ? De er ihvertfall ikke på sentrale østlandet ;) .

Og det er her satsingområdet er NÅ , og ikke om 10år når oljeboomen er begynt å avta . Riktig logistikk og lettere komunikasjon langs kysten vil føre til tettere samarbeid bedrifter imellom og lettere for nye å etablere seg , samt det kan få de allerede etablerte til å satse enda mer.

Her er og store utenlandske gruveselskap som vurderer å (og har) etablere seg flere plasser på kysten, men da hjelper det ikke at veien ikke er godkjent for lastebiler og/eller at de må stenge 4mil med offentlig vei hver gang et vogntog kommer med forsyninger.

Det er næring og næringspolitikk som er viktig . Detaljhandel er kun å bytte penger , og dette er ting som flytter seg alt etter hvor folk er . Industri er det som bygger verdier .

Dere får bare lære dere til å ta bussen mere ( for det har dere absolutt mulighet til ) når det er for galt og være med å ta dette løftet på veiene her vest NÅ . Gevinsten vil komme på kontoen til AS Norge slik at de kan bygge ut sentrale deler OGSÅ.

Og dere som bor på Østalndet (sentrale delere) det er en grunn til at jeg legger til en ;) innimellom. MEN å tro at dette ikke vil komme dere til gode er utrolig kunnskapsløst og naivt.

Jeg mener ikke at Østlandet skal være alene om å ha investeringer til veier og annen infrastruktur. Det jeg reagerer på er at Navarsgeita... som den ansvarlige ministeren... setter landsdelene opp mot hverandre. Selvfølgelig skal bl.a Vestlandet også ha en rimelig del av investeringene, men som Aftenposten har dokumentert er det faktisk Østlandet... og spesielt Osloregionen som i relativ forstand har fått minst de senere årene. Ergo bør Navarsgeita holde seg for god til å sette folk opp mot hverandre på den måten hun gjør. Vi har de politikerne vi fortjener, men akkurat Navarsgeita er et nytt lavmål etter min mening... hun er for primitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det ,

Men om du ser på vei investeringene over en litt lengre periode så ser en fort hvor det har blitt brukt mest penger.

Her er jo "hovedfartsårer" som kun har fått nytt dekke en og annen gang siden de ble bygd på 50-60 og 70 tallet ..

Navaseter blir satt under stort press fra nettopp oss på vestlandet for å få til dette, at måten en gjør det på er litt klossete får hun selv stå for.

Det er heldigvis valg til neste år igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ser vi i artikkelen at taktikken med å sette landsdelene opp mot hverandre ser ut til å virke:

Han mener pengene blir sløst bort i utkantstrøk i stedet for å bli investert der de trengs mest

Neeeei! Folk som sier dette burde vært straffet med å kjøre bil fram og tilbake mellom Olden og Innvik en hel dag - bak rattet i en Suzuki Baleno - med campingvogn bak. :lol:

Hvis vi ser bort fra den rent ideologiske siden av saken (dvs. spørsmålet om hvor riktig det er at offentlige organer skal stå som utbyggere for større byggeprosjekter som det finnes bedre fagkompetanse for andre steder), så er ikke hovedproblemet at veimidler blir sløst bort - verken det ene eller det andre stedet.

Så her er et newsflash for dem som trodde dette: Problemet er at det rett og slett ikke har blitt satset nok på bygging av bedre kommunikasjoner i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...