Gå til innhold

95` E34 525tds, chip? Skru opp trykket?


Larsi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å bruke turbotrykksmåler er absolutt å anbefale når man skal tukle med turbotrykket, ellers kan d bli lite morro om den lader altfor mye.

at den lader 1bar ved en runde er ingen sikkerhet, dette er forskjellig fra bil til bil. Æsj, glemmer vær gang vilken vei man skal skru, viss d er noen andre som kan huske d så hadde d vært fint. men om du skaffer jeg måler så er d jo bare å skru litt om gangen og ut å prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi..min er chippet men aner jo ikke om turbotrykket er justert.. Hva er konsekvensen? At den får mere diesel enn den skal ha i forhold til luft? Er det virkelig mulighet for motorras?? :o/ *nervøs*
at d blir noe motorras pga at den får for mye diesel er d ingen fare for, men den vil jo bruke litt mer diesel uten at du får den effekten du er ute etter, still opp trykket litt så vil du merke en merkant forskjell.

merkelig at så mange ikke vet at man må få opp turbotrykket på disse bilene, d burde jo vært innformert da man kjøper et chip :?

Disse bilene har ikke turbotrykkstyring fra hjerna, så på disse må man stille opp trykket manuelt selv.

Å da er d d store spm da, vilket trykk skal jeg kjøre på ;)

dette er jeg ikke sikker på selv, men d kan man ta greie på hos dem man kjøper chip av, d bør dem vite iværtfall.

men å stille opp trykket med 0,4-0,5bar er vel innen sikkerhets grensen, når man ikke vet med 100% sikkert vilket trykk man skal kjøre på. men nå er d jo først og fremst dieselpumpa d vil stå på av hvor mye du for ut av motoren. må ikke sammenlignes med en bensin motor som kan få spikninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha skjønner.. Denne chippen sto i bilen når jeg kjøpte den.. Har hatt den ute og da syns jeg motoren gikk renere..Der har vi kanskje en medvirkende årsak.. Skal for øvrig på trykktest med dysene og få byttet dysespissene på neste fredag.. bilen "bobler" litt når jeg møter den på turtall, og fusker litt når den er kald.. Men tilbake til temaet, da skulle jeg jo fått sett hvor stort trykk jeg kjører med i dag..hvordan?? Og hvor stort trykk er orginalt? Takk for gode svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha skjønner.. Denne chippen sto i bilen når jeg kjøpte den.. Har hatt den ute og da syns jeg motoren gikk renere..Der har vi kanskje en medvirkende årsak.. Skal for øvrig på trykktest med dysene og få byttet dysespissene på neste fredag.. bilen "bobler" litt når jeg møter den på turtall, og fusker litt når den er kald.. Men tilbake til temaet, da skulle jeg jo fått sett hvor stort trykk jeg kjører med i dag..hvordan?? Og hvor stort trykk er orginalt? Takk for gode svar! :)
så er også dieselpumpen den svake lenken i disse motorene da :( kjøp deg en turbotrykksmåler, d bør man ha uansett når man tukler med trykket, org har jeg ikke i hue nå, men mener d ligger på straks over 1bar. men du for jo masse svar så snart man kobler på en måler da ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det! :) er det mye jobb å montere trykkmåler?
egentlig ikke, må sette på et lite t-rør på en av slangene som er koblet til under innsuget,akkurat d er litt krånglete på en tds da d er trangt,dra så den slangen inn i bilen og koble den på en måler et sted der du vil ha den ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...