Gå til innhold

95` E34 525tds, chip? Skru opp trykket?


Larsi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm oki! En av slangene? samme hvilken? er dette vakumslanger til motorstyring?
d kommer vel et par "såkalt" vakum slanger ut fra "under" innsuget i fremre kant, men d er nesten så du må av med innsuget for å få kontroll på hva du driver med om du ikke har no utstyr som hjelper deg da, dette er for å få tak i riktig slange, for d er et par stk under der for å si d så.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! Neida ikke noe stress, men må vell få til noe! Det går ikke å ta en spansk en, at du måler med ett skyvelær på avstanden på justeringsstangen din fra en referanse, og sånn at jeg kan stille inn samme lengde som deg på min, altså samme turbotrykk? ;)
kjører orginalt jeg nå pga meget dårlig dieselpumpe, og dessuten så kan d være litt forskjell på vilken turbo man har pga WG`n. vil ikke anbefale noen å gjøre sånn eller sånn pga at jeg ikke vil ha noe ansvar for noe ;) men derimot anbefale å bruke måler for da har man full kontroll på vilket trykk man har, og sover bedre om natta ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover å skru på stanga til WG kan man også flytte slangen mellom kompressor huset og WG. Det man gjør er å plugge nippelen på kompressorhuset for så å koble slangen på etter Intercooler . Gjør man det slik vil en ta høyde for trykkfall i rør og intercooler .

Kan du prøve å forklare dette litt bedre? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp der er en slange ( silicon) som går mellom komrperssorhuset (på turboen ) og inn på Wastegaten ( den klokka ved siden av turboen med staget på heretter kalt WG) )

Denne slangen kjører trykk inn på WG slik at den åpner når det trykket den er innstilt på er nådd.

MEN pga av litt knotete orginal rørlegging + en litt restriktiv intercooler så har man et trykkfall over de komponentene her . DVS det trykket WG åpner på er ikke samme trykket som går inn på motoren men noe lavere.

Plugger man da hullet på kompressorhuset(turbo) og flytter denne slangen til ETTER intercooler vil man kompansere for dette trykkfallet før WG åpner . Dvs man vil få et høyere trykk inn på motoren før WG åpner ;)

På min 525tds utgjorde dette ca 0,2bar ...

Der har vært noen episoder der en har strammet dette staget og WG har feilet ( enten hull på membran) eller ikke lukket skikkelig.

Husk høyere trykk gir varmere luft så det er ikke bare en vinn vinn sitiuasjon .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en plass eg kan sette slangen på, uten å måtte gjenge å sette i slangenippel?

En slange som er der fra før? Y- ledd?

Det går en slange fra en slags trykklokke rett ved innsuget, men vet ikke om det går?

om man leser innleggene her, så skrev jeg tidligere at du kan koble deg på under innsuget ;) der er d uttak men du må skaffe deg et t-rør ,eller et annet rør om man vil koble en turbotrykksmåler også ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket under der, men fant ingenting ? :S
da kikket du ikke nøye nok ;) mener på huske den er rett bak der luften kommer inn i innsuget, å skal da sitte ca i mellom insugsrørene 1og2 eller 2og3, husker ikke helt nøyaktig.

d er i værtfall nippel på min og på andre tds`er jeg har skrudd på, så da er rart om d ikke er på din også, da d er slanger der som brukes i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...