Gå til innhold

95` E34 525tds, chip? Skru opp trykket?


Larsi
 Share

Anbefalte innlegg

dette er ikke så vanskelig som dere vil ha det til...

under innsuget går det en trykkslange, og en "map" sensor. trykkslangen går til en annen sensor som står festa ikke så langt fra dieselfilteret ditt... koble deg på denne slangen. en sånn måler koster ca 250 kroner med slange og "T"..

dersom bilen din er origianal vil den ikke godta noe særlig men enn 1 kilo ladetrykk før den går i nødmodus. dette oppleves som et kort effektfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er ikke så vanskelig som dere vil ha det til...

under innsuget går det en trykkslange, og en "map" sensor. trykkslangen går til en annen sensor som står festa ikke så langt fra dieselfilteret ditt... koble deg på denne slangen. en sånn måler koster ca 250 kroner med slange og "T"..

dersom bilen din er origianal vil den ikke godta noe særlig men enn 1 kilo ladetrykk før den går i nødmodus. dette oppleves som et kort effektfall..

Ang slangene under innsuget, så er d jo akkurat d jeg prøver å forklare her :) , men d er jo 3-4 slanger under der mener jeg å huske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. det er en sensor og en slange som går til en annen sensor.

så er det en vakumslange til eksosreturen, men antar at folk ser forskjellen på det..

ellers bra forklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den slangen, den var ca midt under innsuget, og gikk til noe på siden, sikkert den map sensoren.

koblet dette opp og blokkerte nippelen på turboen, men merka ikke noe forskjell.

Det neste er chip og manuell justering av turbotrykket opp til 0,8 eller noe. Spørs hva den lader nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. det er en sensor og en slange som går til en annen sensor.

så er det en vakumslange til eksosreturen, men antar at folk ser forskjellen på det..

ellers bra forklart..

jeg for vel slenge inn et bilde av åssen d ser ut under der tenker jeg, for jeg har holdt på såpass at jeg vet hvor mange slanger d er, går også en inn i bilen så da er d minimum 3 ;) men d er nå samma f... d

Så er jo også den vakumklokka på røret framfor innsuget da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første finnes det to forksjellige innsug til m51, det ene har egr skrudd på, det andre har det på røret..

er meget interessert i at du forklarer hva mer som kommer ut av innsuget, annet enn sensoren som står skrudd i og slangen som går til sensoren på innerskjermen? og hvorfor dette skulle gå inn i kupeen?

ta gjerne bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første finnes det to forksjellige innsug til m51, det ene har egr skrudd på, det andre har det på røret..

er meget interessert i at du forklarer hva mer som kommer ut av innsuget, annet enn sensoren som står skrudd i og slangen som går til sensoren på innerskjermen? og hvorfor dette skulle gå inn i kupeen?

ta gjerne bilde...

jepp bilder skal du få å den ene slangen går inn bak på varmereguleringa. hvorfor, d vet ikke jeg, og når d gjelder 2 typer av innsug så er d ene når du har intercooler (TDS) og d andre når du har (TD) :) men at d skal ha noe betydning ang vakumslanger d tviler jeg på.

Ikke noe å hisse seg opp for dette, men nå er d nå slik på min og en svensk bil jeg har vært borti.Rart om d ikke skulle være på andre TDS`er da,men hvor alle slangene gikk husker jeg ikke nå å d er vel også fordi jeg holdt på med andre ting en å sjekke opp hvor 3-4 vakum slanger gikk hen ;)

PS dessuten så var d snakk om utak til turbotrykksmåler i utgangspunktet, så kanskje man skal holde seg til d i stedet for å spore helt av her ;) DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarte så høfflig jeg greide.. innsuget har ingenting med td/tds å gjøre. venter i spenning på bildene, i og med at jeg har bygd om noen slike, og jobber som mekaniker hos bmw..

angående hvor man kobler på måler så er har vel det kommet tydelig frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarte så høfflig jeg greide.. innsuget har ingenting med td/tds å gjøre. venter i spenning på bildene, i og med at jeg har bygd om noen slike, og jobber som mekaniker hos bmw..

angående hvor man kobler på måler så er har vel det kommet tydelig frem.

har ikke insuget noe med d å gjøre? :? vilken mekaniker er du da?? å jobber du som mekaniker på bmw så vet du jævelig godt vilke slanger d er prat så komme sånn idioti kan du gjøre et annet sted?

man behøver ikke¨å gå 3år på skole for å skruve bmw vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt hvor du vil hen med dette... nei td/tds er ikke det som bestemmer hvilket innsug som står på... har sett samtlige tre forskjellige på begge..

jeg kan ikke skjønne hvilken "tredje slange" du snakker om. dersom du deriomt kan vise meg hva det er bøyer jeg meg gjerne "i støvet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt hvor du vil hen med dette... nei td/tds er ikke det som bestemmer hvilket innsug som står på... har sett samtlige tre forskjellige på begge..

jeg kan ikke skjønne hvilken "tredje slange" du snakker om. dersom du deriomt kan vise meg hva det er bøyer jeg meg gjerne "i støvet"..

Ja jeg skal vise bilde av d så snart jeg kan, tar jeg feil ang innsuget så beklager jeg.

Men du som jobber på bmw så for man vel med seg et og annet ;)

Ang den slangen, så går den inn (ikke helt på mitten men litt) på høyre side på varmereguleringa, sett ifra inni bilen, d sitter en sensor dær. kan dessverre ikke ta bilde av dette før neste helg da bilen står nesten 40mil unna :( men bilde skal dere få.

mulig vi har misforstått hverandre her, men d jeg mente med innsuget er at d er en type til TD og en annen til TDS, fordi EGR står på eget rør til TDS og på selve innsuget på TD. er vi enige der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva eg kan trikse til for å få litt mer lyd?

Tenker da på lyder fra wastegate, turbo osv..

Vil ha litt mer idet eg slipper pedalen.

Har Green filter og alu rør ned til turboen, det hjelper litt på innsugslyden hvertfall.

Bilen skal chippes og trykket skal justeres litt manuelt, om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva eg kan trikse til for å få litt mer lyd?

Tenker da på lyder fra wastegate, turbo osv..

Vil ha litt mer idet eg slipper pedalen.

Har Green filter og alu rør ned til turboen, det hjelper litt på innsugslyden hvertfall.

Bilen skal chippes og trykket skal justeres litt manuelt, om ikke så lenge.

ta bort lyddemperen da ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...