Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av E46 318i *HASTER!*


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

original anlegget er bra nok men ikke topp. men synes lyden er viktig så derfor er det byttet på min. men interiøret er veldig fint fra før så egentlig leit å ødelegge den fine flowen, mener e46 interiøret og dashen er det fineste av alle 3-seriene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

original anlegget er bra nok men ikke topp. men synes lyden er viktig så derfor er det byttet på min. men interiøret er veldig fint fra før så egentlig leit å ødelegge den fine flowen, mener e46 interiøret og dashen er det fineste av alle 3-seriene

Okei, får teste det litt imorgen så får vi se. Ja, liker dashen spesielt godt i E46 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

original anlegget er bra nok men ikke topp. men synes lyden er viktig så derfor er det byttet på min. men interiøret er veldig fint fra før så egentlig leit å ødelegge den fine flowen, mener e46 interiøret og dashen er det fineste av alle 3-seriene

Okei, får teste det litt imorgen så får vi se. Ja, liker dashen spesielt godt i E46 :)

jupp foretrekker at det "lener" seg litt inn mot sjåføren men ikke overdrivi, liker ikke dashen på e90 og e36 er litt for gammelt etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

original anlegget er bra nok men ikke topp. men synes lyden er viktig så derfor er det byttet på min. men interiøret er veldig fint fra før så egentlig leit å ødelegge den fine flowen, mener e46 interiøret og dashen er det fineste av alle 3-seriene

Okei, får teste det litt imorgen så får vi se. Ja, liker dashen spesielt godt i E46 :)

jupp foretrekker at det "lener" seg litt inn mot sjåføren men ikke overdrivi, liker ikke dashen på e90 og e36 er litt for gammelt etter min mening

Kunne ikke vært mere enig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med crizi. Har kjørt E90 318. Syntes det var STYGT dash! ELSKER Dashet på min E46 <3

har ikke kjørt e30 men er vel enda eldre enn e36 og mer gammaldags... men e36 er ikke så værst.. synd de ikke skjønte det på e90 men for all del jækli god bil å kjøre men dashen kunne vært mer lik e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i anonsen at bilen har sportsseter, det stemmer ikke! Sportsstolene er mer markerte i sidestøtte på rygg og lår samtat sete puten kan forlenges og forsetene er juserbare i høyden. Motoren er ikke sprek men trekker greit på lave og midtre turtal. ved å bruke 98 oktan bensin får du ca 8-10 hester ekstra noe som jeg synes er spesielt merkbart ved motorvei kjøring i land sør for Norge. De 4 sylindrede motorene har effekten oppgitt ved 95 oktan bensin (118HK) mens sekserne er oppgitt ved 98 i følge orginal brosjyre. Så har du en sekser å kjører på 95 mangler du noen HK. Har kjørt min bil ca 163000 og har ingen tikke eller banke lyder. men kjøreer du olja di 25000 km melom hvert oljeskift får du nokk det. Tar selv en oil inspection på halvkjørt service intervall (12500 km) Har bytta panser på garantien. lakken flaser der hvor panser møter støtfanger, hvis nok pga en kjemisk reaksjon mellom lakk og fugemasse. det var ikke rust da meste parten av karoseriet er galvanisert. Ellers er det vel di typiske foringer og kuler i hjuloppheng foran og bak men disse er forbedret som orginal del og er muligens byttet på den bilen pga kjørelengde. Knirk i dørpakniger kan være et problem men fikses lett med TUNAP 104 Innvendig Rens som jeg har god erfaring med. Ellers er det en bil som gir mye eier/kjøre glede hvis du liker kvalitet. For meg som er ganske stor savner jeg justerbar korsryggstøtte i mine orginale sportsstoler men di gir konge støtte ved aktiv kjøring. Tror dette opsumerer det meste av mine over 100000km i E46 318 turing. Ps må ofte ta meg selv i å sitte å smile når jeg kjører på små svingete veier Har montert BBS-8,5-18 med 225/40-18 Michelin pilot sport PS2. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...