Gå til innhold

Mine bilder av BMW`r


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva slags utstyr bruker du?

Heisann,

Bruker ett canon eos 350d, gammelt men den gjør jobben sin :)

Av objektiver:

Sigma 10-20mm (den har jeg brukt på de fleste fartsbildene)

Sigma 70-200mm f/2.8 DG EX APO HSM MACRO (brukt på blant annet tunell bildene av den hvite automote bmw`n)

Sigma 70mm f/2.8 macro (brukt på blant annet bildene av m5`n og e46`n sammen)

Sigma 30mm f/1.4 DG HSM

Utenom objektiver har jeg diverse filtere, batterigrep samt at jeg får en blitz denne uka, Sigma 530 dg-super. Så ser fram til eksperimentering med blitz fotografering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder, er bare å ta av seg hatten!! I Volda og omegn er det mange fine locations for bildetaking. Har du prøvd å kjøre til topps i Kleppevegen og ta bilder med fjorden og fjellene i bakgrunn? :) Fin effekt med Volda sentrum laaang der nede... :)

Studerte der selv i 3 år. Flott studiested! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rå bilder dette her :)

Du har endel greie objektiver ser jeg hehe! Hvordan fungerer 70-200mm Sigmaen? Ville tro man lider litt uten IS på et objektiv med såpass mye zoom?

Ja er fornøyd med objektivene mine :)

Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er siden jeg ikke har prøvd canon sin med IS. Men i følge fotografer og diverse slagssteder så ligger sigma sin 70-200mm f/2.8 på relativt likt nivå i optikk som canon sin 70-200 f/2.8L IS. Så du får mye for pengene med sigma, derfor jeg har blitt litt "hekta" på sigma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rå bilder dette her :)

Du har endel greie objektiver ser jeg hehe! Hvordan fungerer 70-200mm Sigmaen? Ville tro man lider litt uten IS på et objektiv med såpass mye zoom?

Ja er fornøyd med objektivene mine :)

Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er siden jeg ikke har prøvd canon sin med IS. Men i følge fotografer og diverse slagssteder så ligger sigma sin 70-200mm f/2.8 på relativt likt nivå i optikk som canon sin 70-200 f/2.8L IS. Så du får mye for pengene med sigma, derfor jeg har blitt litt "hekta" på sigma :)

Hehe, ja det er veldig mye penger å spare på Sigma. Prisene på skikkelig Canon optikk, særlig L serien, er jo ekstremt høye.

Har selv et Canon EOS 350D, og skal snart kjøpe mitt første objektiv. Det blir nok Tamron 17-50 F2.8. Tror det blir rått med fast blender gjennom hele brennvidden. Og det sies å være ekstremt skarpe bilder man får med det objektivet. Helt på lik linje til Canon 17-55 F2.8 IS, og det koster 4000kr mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rå bilder dette her :)

Du har endel greie objektiver ser jeg hehe! Hvordan fungerer 70-200mm Sigmaen? Ville tro man lider litt uten IS på et objektiv med såpass mye zoom?

Ja er fornøyd med objektivene mine :)

Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er siden jeg ikke har prøvd canon sin med IS. Men i følge fotografer og diverse slagssteder så ligger sigma sin 70-200mm f/2.8 på relativt likt nivå i optikk som canon sin 70-200 f/2.8L IS. Så du får mye for pengene med sigma, derfor jeg har blitt litt "hekta" på sigma :)

Hehe, ja det er veldig mye penger å spare på Sigma. Prisene på skikkelig Canon optikk, særlig L serien, er jo ekstremt høye.

Har selv et Canon EOS 350D, og skal snart kjøpe mitt første objektiv. Det blir nok Tamron 17-50 F2.8. Tror det blir rått med fast blender gjennom hele brennvidden. Og det sies å være ekstremt skarpe bilder man får med det objektivet. Helt på lik linje til Canon 17-55 F2.8 IS, og det koster 4000kr mer. :)

Har ingen erfaring med Tamron, men høres jo bra ut det du sier.

Er også fast blender på f/2.8 på sigma sin 70-200mm objektivet jeg har, utrolig behagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder, er bare å ta av seg hatten!! I Volda og omegn er det mange fine locations for bildetaking. Har du prøvd å kjøre til topps i Kleppevegen og ta bilder med fjorden og fjellene i bakgrunn? :) Fin effekt med Volda sentrum laaang der nede... :)

Studerte der selv i 3 år. Flott studiested! :)

Ja det er flott i Volda :)

Aldri vært der du nevner, så tror jeg får ta meg en tur en dag.

Hva studerte du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...