Gå til innhold

Tett drenering i taklukene på e34 touring..


Joatle
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min en tur i vaskemaskinen i dag og mens jeg satt der å slappa av så flommet det plutselig inn med vann fra rundt taklukene..

Det var da høytrykken blåste over taket så regner med det kom litt vell mye vann på en gang for jeg har ikke hatt noen problemer når det regner..

Tok en sånn tråd til gressklipperen og prøvde å kjøre gjennom de 4 dreneringsrørene som er oppi der og de 2 bakerste fikk jeg bare tråden sånn ca 15-20 cm inn, er de da tette eller er det noen kroker inni der som tråden kanskje stopper i?

Fremme fikk jeg skudd tråden mye lenger inn i hullet men på den ene siden så stoppet tråden igjen, men ganske langt nede.. vil tippe litt over en meter..

Er det noen som har vært borti det samme problemet selv og som har noen tips til meg?

Hvor kommer dreneringene ut? Kanskje bedre å gå inn andre veien ifra? Hva er greit å bruke til å stake opp?

Håper på mange gode svar ;)

mvh.

Joatle Wehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med trekkefjær, slik elektrikerene bruker. Men som Der Barockengel er inne på, bruk denne og med forsiktighet, er en viss fare for at dreneringen hopper helt av om det er tett nok.

En mulighet (beste spør du meg om det er ordentlig tett) ta ned taktrekk og huk av dreneringsslangen. Så kan du stake og dytte så mye du orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkluft er tingen ja.. Satt ikke så veldig godt den dritten som var der.. Blåste det rett ut, nå må jeg bare huske å gjøre det med jevne mellomrom ;)

Pluss at coupe vifta har stått på siden jeg kom hjem så nå er den fin og tørr innvendig igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
hvor blåser man evt dette?? må takluken opp??

i framkant av takluka er det 2 små hull ( iallefall på e30 ), desse går ned under skjermene og rett i asfalten, du åpner berre takluka i vanleg stilling, ikkje i vipp også blåser du ned i hulla med trykkluft og blåsespiss, pleie å ordne seg da ;)

om det ikkje hjelper legge du berre nokke som tetning rundt blåsespissen så skulle det hjelpe bra på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et aldri så lite problem da....er jo doble takluken på denne....og den virker selvfølgelig ikke lenger... :cry:

Vet du hva som er feilen til at den ikke virker mere?

(er en reset funksjon om du kobler fra batteriet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...