Gå til innhold

hvorfor kan ikke bmw lage seter som holder??


bcrazy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I følge min erfaring har BMW dårlig kvalitet i både skinn og stoff. Har kun sett svært på eksemplarer av E30, E36 eller E34 med stoffseter uten svært synlig slitasje eller hull eller 200-250.000 km. Skinnseter får synlig stor slitasje og sprekker opp selv om man behandler flere ganger i året.

Særlig er jeg skuffet sammenlignet med Benz. En kollega slet bokstavelig talt ut en Benz 190 med 1.000.000 kjørte kilometer. Ja, EN MILLION. Bilen så ut som et dass, men setene med stofftrekk var fremdeles relativt ok. Nå holder han på med en 21 år gammel 190E som i hans øyne "kun" er kjørt 450.000 km. Skinnsetene ser svært bra ut og vedlikeholdet begrenser seg til å rydde. Han har også en 450 SLC veteran med skinnseter som fremdeles ser relativt friske ut.

Angående Volvo så imponerer setene meg STORT når det kommer til slitasje.

Gubben solgte en sliten 940 som var kjørt nærmere 350.000 km. Han er ikke typen som vedlikeholder mer enn nødvendig og har mye småkjøring. Setene så praktisk talt nye ut og var fremdeles svært svært faste i fisken. Uslitelige velourtrekk. I tillegg var de usedvanlig behagelige å sitte i på lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at alle skriver at de har strøkne seter da. Er et Bmw-forum for faen.. :P

Hvis du går inn på tråden om hva folk ikke liker med BMW'ene sine, samt mange andre tråder, vil du se at de fleste av oss er ganske ærlige når det kommer til feil på bilene.

Eneste som er på stoff sportsinteriøret i vår E39 er ett lite slitasjehull på kanten av venstre sidestøtte, men dette er pga. at den blir ekstra slitt når vi går inn og ut fordi kanten er såpass høy, og det er uansett ikke i selve stoffet. Ellers synes jeg at sportsinteriøret i stoff holder seg mye bedre enn skinnsetene i E39 som veldig ofte ser litt slappe ut.

Min mor har ett hull i førersetet i sin E39 med standard stoffseter (gått ca. 230 000), men det var der da hun kjøpte den og tror det kom etter et uhell forrige eier hadde.

Men uansett å påstå at Vovlo seter holder mye lengre synes jeg er bare tull. Har enda ikke sittet i en Volvo 740 der korsryggstøtten ikke er knekt, og det samme gjelder mange 240. Har kjørt en del av de fordi jeg har en kamerat som er Volvofrelst og var det lenge før han fikk lappen. Også han som har sagt at det er et vanlig problem. Skal ikke nekte på at setene i nye Volvoer er gode da..

Synes generelt sett Mercedes har de dårligste setene jeg har prøvd. De føles alltid som altfor myke gamle fjærmadrasser som gir etter i alle retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er avgjørende hvordan man bruker setene og hvordan man behandler dem.

Er gjerne ikke så mange måter å bruke et sete, men f.eks jeg prøver iallefall å sette meg forsiktig inn etc.

Mine seter ser heller ikke nevneverdig slitt ut. (delskinn sportsstoler)

Ser enkelte som har mange revner midt i sitteputen, dette skjønner jeg ikke hvordan man får til.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffsetet i bmw blir ødelagt av de små knappene som ofte finnes bak på olabukser. Slitasjen i mitt sete (E39 236.000km) som var noe slitt når jeg kjøpte bilen, er nå blitt ett stort hull pga av knapper på en helt vanlig olabukse etter kun 16.000 km i mitt eie.

Har kjørt min tidligere volvo 940 fra 250.000km til 385.000km uten at setet ser nevneverdig mer slitt ut.

For meg er det største problemet med setene i bmw at det ikke går an å stille inn ryggstøtten i den posisjon jeg ønsker.

Setet i en gammal 940 banker bmw setet på langtur. På svingete veier faller man ut av volvosetet (men volvo innbyr heller ikke til aktiv kjøring på svingete vei...)

At setet blir slitt etter 150.000km var kanskje litt drøyt, men på 90% av de bilene jeg har tittet på som har rundet 200k var førersetet tydelig slitt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..jeg er iallefall kjempe fornøyd med setene mine og hvordan de passer med min sittestilling.

Men sportsstoler er et must i en bmw.

Nå har jeg ikke kjørt så langt i volvo 940, men det går nesten ikke an å sammenligne sofasetene i en slik bil(og generelt sofafølelsen av å kjøre en slik bil) med en bmw. De er gjerne komfortable og behagelig å sitte i. Men den generelle kjøreopplevelsen blir ikke akkurat den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setet i en gammal 940 banker bmw setet på langtur.

Kjørt alle slags bmw`er du da skjønner jeg?

Stolene i E30 synes jeg er kjempe bra, med tanke på at dette er stoler som er designet for mange år siden. Stolene i E91 er også helt super, ikke sliten i det hele tatt etter å ha kjørt 100 mil på en dag.

Begge stolene det er snakk om er selvfølgelig sportsstoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sammenligner jeg først og fremst med setene i e39 og da standard setene.

Har ikke kjørt all slags bmw men E30, E36, E46, E90, E34, E39, Z3. Snakker da om standard seter, bortsett fra sportseter i Z3 og E90

Har aldri sagt at setene i bmw er direkte dårlig. De er annerledes og når det kommer till langkjøring synes jeg at setene i volvo 240,740,940 og V70 er ganske mye bedre.

Tror ikke jeg er alene om å mene at Volvo lager noen av de beste setene som finnes i biler (når det er snakk om å kjøre langt), men tråden dreide seg (i starten ihvertfall) om hvorfor setene i bmw ikke holder så lenge.

Du skal lete langt etter en volvo som har hull på stoffet grunnet slitasje på førersetet. På bmw kan det virke som det er på hver 2-3dje bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...