Gå til innhold

hvorfor kan ikke bmw lage seter som holder??


bcrazy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Særlig er jeg skuffet sammenlignet med Benz. En kollega slet bokstavelig talt ut en Benz 190 med 1.000.000 kjørte kilometer. Ja, EN MILLION. Bilen så ut som et dass, men setene med stofftrekk var fremdeles relativt ok. Nå holder han på med en 21 år gammel 190E som i hans øyne "kun" er kjørt 450.000 km. Skinnsetene ser svært bra ut og vedlikeholdet begrenser seg til å rydde. Han har også en 450 SLC veteran med skinnseter som fremdeles ser relativt friske ut.

Hadde en 190e en gang. Fjærene i setet var så dårlige etter ca 300k at jeg nærmest satt på vangene. Måtte ha ekstrapute i setet på langtur :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig er jeg skuffet sammenlignet med Benz. En kollega slet bokstavelig talt ut en Benz 190 med 1.000.000 kjørte kilometer. Ja, EN MILLION. Bilen så ut som et dass, men setene med stofftrekk var fremdeles relativt ok. Nå holder han på med en 21 år gammel 190E som i hans øyne "kun" er kjørt 450.000 km. Skinnsetene ser svært bra ut og vedlikeholdet begrenser seg til å rydde. Han har også en 450 SLC veteran med skinnseter som fremdeles ser relativt friske ut.

Hadde en 190e en gang. Fjærene i setet var så dårlige etter ca 300k at jeg nærmest satt på vangene. Måtte ha ekstrapute i setet på langtur :(

jupp. setene holder seg utseendemessig, men de faller fra hverandre innvendig...! Har hatt 3 190E og alle sammen har eg måtta bytta om passasjersetet til føresetet. men de ser jo fortsatt pene ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at setene i bmw er direkte dårlig. De er annerledes og når det kommer till langkjøring synes jeg at setene i volvo 240,740,940 og V70 er ganske mye bedre..

Jeg har hatt både flere Volvoer og BMW'er, samt prøvesitti flere nye Volvoer og pr. dags dato er det ingen som slår BMW's komfortsete. Det er fantastisk og du kan justere setene i alle mulige vinkler.. Korsryggstøtten, justeringen av bredden på setet og de herlige nakkestøttene er noe av godbitene.. 8)

Når det gjelder kvalitet på setene kjenner jeg meg ikke mye igjen av det negative som er nevnt tidligere her. Både mine tidligere E34 og E39 med godt og vel nærmere 200.000km bak se var det ikke antydning til slitasje. Det har nok mye å si med vedlikehold og hvordan du entrèr bilen. Det er jo som oftest sidestøtten på venstre side som får disse stygge merkene, ergo må jo sjåføren ha gått inn på den måten at han åler seg langs sidestøtten hver gang man setter seg.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at det er flest eldre 3 serier og til dels 5 serier som har mest slitte seter, hvilket kommer av at mange av dem er mye ungdomskjørt. Ungdommen kjører som kjent mye rundt i byen, kjører mye til og fra kompiser og rundt omkring, så det blir mye ut og inn. Og man sitter vel gjerne å snur og vender seg litt i setene for å prate med kompiser osv.

Den ene BMW'n min er 29 år gammel, og det eksisterer hverken hull eller slitasje i setene dens! Den andre BMW'n min er 26 år gammel, der har det begynt å komme litt slitasje på førersetet, blant annet et lite hull i sidestøtten men resten av setene i den bilen ser nesten nye ut, det finnes ikke slitasje i dem i det heletatt.

Sittekomforten er det ingenting å si på.

Til å være henholdsvis 26 og 29 år gamle 7-serier så har jeg fått flere kommentarer fra venner og kjente om hvor gode setene er å sitte i, spesielt til å være en så gammel bil. De lever opp til standarden på mange nybiler (blant de billige nybilene altså)

BMW har generelt sett bestandig hatt gode seter, og de har i svært få tilfeller tydd til hverken recaro eller andre setefabrikanter i bilene sine, noe mange andre bilmerker har, så det er kanskje derfor BMW har så god erfaring med å lage gode seter?

Hvis dere kikker på en hvilken som helst BMW med slitte seter kan jeg nesten garantere at resten av bilen ikke er strøken, med mindre den har vært restaurert i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Saltkjelen nevner er komfortsetene anerkjent for å være svært gode. Kvaliteten stiller jeg meg imidlertid tvilende til. Selv om skinn er et naturprodukt og skal forme seg litt med tiden syns jeg det er uakseptabelt hvordan de tidlige komfortsetene ser ut etter noen år. BMW har heldigvis endret litt på sømmene til komfortsetene, så det skal bli spennende å se om de nye komfortsetene kommer til å se like ille ut etter noen år.

På de tidligere modellene (spesielt E38 og E39) er kvaliteten generelt veldig høy. Har sett noen E38'er med godt over 200.000 km på telleren som fremdeles har svært fine seter og interiør for øvrig.

Vil man ha seter som "aldri" eldes kan Jaguar anbefales. Jaguars skinnseter er sydd fast på flere steder, så skinnet får aldri noen mulighet til å krølle seg slik man kan se tendenser til på relativt nye BMW komfortseter.

Personlig syns jeg sports-setene til Audi er veldig gode. Disse ser også veldig bra ut. Kjørte 6250 km på 7 dager i en 07' A4 med sportsseter, og hadde ikke spesielt vondt i ryggen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjemmes over interiøret mitt. Er egentlig fint, men førersetet er nesten borte.. :(

280000 km med kjøreglede gjør vel sitt :P Blir erta med at jeg fjerter i stolen min. Ser jo sånn ut :lol:

hahaha, har nøyaktig samme problemet. skal jeg ha med meg folk prøver jag og sette meg inn først slik at det ikke vises så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...